מערכת COL | יום ו' כסלו ה׳תשע״ו 18.11.2015

חוק חדש ביוזמת פוטין: איסור על פרשנות של ספרי קודש

רוסיה ממשיכה להיאבק באנטישמיות: העבירה חקיקה האוסרת פרשנות קיצונית של טקסטים שונים בספרי קודש ● מה הגיב הרב לאזאר?  איסור פרשנות על ספרי קודש
חוק חדש ביוזמת פוטין: איסור על פרשנות של ספרי קודש
הרב בערל לאזאר בפגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
רוסיה ממשיכה להיאבק באנטישמיות, והפעם באמצעות חקיקה האוסרת פרשנות קיצונית של טקסטים שונים בספרי קודש עתיקים.

החוק, פרי יוזמתו של נשיא רוסיה וולדימיר פוטין, עבר בקריאה שניה ושלישית, והתקבל כחוק חדש על-ידי ה'דומא' ויישומו ייכנס לתוקף בתקופה הקרובה.

לפי החוק החדש חל איסור על חקירה ופרשנות קיצונית בכל סוג טקסט שהוא בספרי קודש. כשמטרת החוק החדש לעשות סוף ליוזמתם של אנטישמיים וקיצונים אחרים, שמדי כמה שנים מעוררים מהומה אנטישמית באמצעות הוצאת חלקים של ספרי קודש תוך כדי פרשנות מעוותות בכוונה תחילה לעורר אנטישמיות.

רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר, אמר בתגובה: "אני רוצה להודות לנשיא לעובדה שהוא יזם את החוק, ולמחוקקים שהכינו במהירות את הצעת החוק עד לאישורו. החוק החדש מוכיח כי מדינה חופשית, יודעת לכבד מאמינים ואת ערכי נצח, אשר מהווים בסיס לחברה אנושית. אלה ערכים שבמשך שנים סיפקו את האחדות של מדינתנו כמדינה רב-לאומית ורב-עדתי".

"יזמים חסרי מצפון, ובמיוחד תומכי אידיאולוגיות קיצוניות תמיד מנסים להשתמש בפרשנות מוטעית למטרותיהם, לזרות חול בעייני הציבור ולגרום לתככים ומזימות חסרי מצפון. הדת מבוססת על הרעיון המרכזי שכל אחד מאתנו הוא מעשי ידיו של הקב"ה ולכן, צריך לכבד אחד את השני, לעזור אחד לשני, לחיות בשלום אחד עם השני. וזהו הדבר המרכזי אותו לומדים בספרים קדושים אלו", דברי הרב הראשי.

יצוין כי החוק החדש מהווה שלב נוסף בשורה של פעולות נחרצות שנעשו לאחרונה ברוסיה למיגור אנטישמיות בעודה באיבה, בין השאר נעצר לאחרונה עיתונאי שפרסם ספר נגד יהודים. לפי הדוחו"ת והסטטיסטיקות שנעשים כל העת ע"י גורמים מקצועיים רוסיה אכן עומדת בתחתית טבלת האנטישמיות העולמית.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.