מערכת COL | יום ד' כסלו ה׳תשע״ו 16.11.2015

הרב בנימין מנדלסון מונה לשליח חב"ד ברמת בית שמש ג'

הזורעים בדמעה - ברינה יקצורו: השכונה הצעירה רמת בית שמש ג' מתפתחת במהירות, מוסדות חינוך, שירותים קהילתיים, מבני ציבור ושטחי מסחר מוקמים בה, וכמובן - אי אפשר בלי בית חב"ד ● בשורה משמחת: לאחר שהוביל הרב בנימין מנדלסון מהפך גשמי ורוחני ברמת בית שמש ג', הוא מונה בברכת השליח הראשי לעיר, הרב אליעזר ויינר - לשליח ברמת בית שמש ג' המתפתחת ● לרגל הבשורה, נאות הרב מנדלסון לספר ל-COL על תכניות בית חב"ד החדש והתפתחות הקהילה בכלל  הרב בנימין מנדלסון
הרב בנימין מנדלסון מונה לשליח חב
מלמטה: הרב בנימין מנדלסון שליח חב"ד החדש ברמב"ש ג', יחד עם אנשי הקהילה והשליח הראשי לב"ש, הרב אליעזר ויינר. בצד ימין: יד ביד עם ראש העיר ר' משה אבוטבול, בתהלוכות ל"ג בעומר. למעלה: בית כנסת חב"ד ברמת בית שמש ג'
רמת בית שמש ג' הינה שכונה צעירה שאכלוסה החל לפני שנתיים בדיוק ונמצא כיום בשלבים מתקדמים. את אוכלוסייתה ניתן להגדיר "תורנית הטרוגנית": ליטאים וחסידים, אשכנזים וספרדים, ישראלים ו"חוצניקים" הכוללים לצד קהילה אנגלו-סכסית גדולה גם עולים מצרפת, ועוד ועוד. כבכל שכונה חרדית הוקמו בה עד מהרה מוסדות תורה וחסד, בתי כנסיות ובתי מדרשות ורק דבר אחד היה חסר: בית חב"ד.

הרב בנימין מנדלסון שיחי' זיהה את החסר הזה והחליט לעשות מעשה. הוא עזב את העסק המשפחתי שבו החזיק בתפקיד ניהולי וביצע "הסבה מקצועית" כשהוא מקים את המרכז להפצת חסידות ויהדות ברמת בית שמש ג'.

ראשיתך מצער - ואחריתך ישגה מאוד

בית חב"ד ברמב"ש ג' מקיים כיום פעילויות רבות וכבר תפס פינה חמה בליבותיהם של תושבי השכונה. בנוסף לבית כנסת גדול שבו מתקיימות תפילות לאורך השבוע ובשבתות, נערכות במקום התוועדויות חסידיות, שיעורי חסידות ופעילויות לכל הגילאים. הפעילות השוטפת כוללת נכון להיום שיעור תניא חצי שבועי; לימוד בחברותות המתקיים פעמיים בשבוע; ערבים מיוחדים לנשים; תכנית קבועה לילדים במקביל לתפילות השבת, הכוללת גם חידון וממתקים ועוד ועוד.

גולשי COL בוודאי זוכרים את
המאבק של תושבי השכונה להקמת בית הכנסת, שסיקרנו כאן בהרחבה, ועל ההסכמה שהגיעו עם העירייה, בתקווה גדולה, שמכאן ההצלחה רק תצמח עוד ועוד.

בברכתו של השליח הראשי לעיר בית שמש, הרב אליעזר ויינר, ובאישור של אגף הסניפים של צעירי חב"ד, מונה בשעה טובה ומוצלחת הרב בנימין מנדלסון לשליח חב"ד, בשכונת רמת בית שמש ג' המתפתחת.

הרב מנדלסון הביא איתו את המרץ ודיבוק החברים סביבו בקהילה, והוא מנצל אותם לקידום פעילות בית חב"ד. בימים אלה יוצא בית חב"ד בשכונה במסע פרסום נרחב וייחודי לקראת התוועדות י"ט כסלו, בה יתארח הרב יאיר כלב שליט"א עם תכניתו המיוחדת הכוללת קטעי נגינה לצד דברי התעוררות. במקביל שוקדים במרץ על התכנית לאירוע חנוכה הגדול לילדים.

אם חשבנו שהשאיפות מסתכמות בהרחבת השיעורים, ההתוועדויות והאירועים, נכונה לנו הפתעה. הרב מנדלסון מספר לנו על תכניותיו לעתיד ואלה כוללות הקמת בניין גדול שיכלול בית כנסת, מקווה, כולל אברכים, ואגפים נוספים.

"ופרצת או לא?" שואל אותנו הרב מנדלסון בחיוך וממשיך: "כמו בכל מקום בעולם, גם ברמב"ש ג' זהו הבית של כל יהודי. זה הבית שמפיץ את אור וחום תורת החסידות וכמו חסידים אנו פועלים באופן של "לכתחילה אריבער". יהי רצון שנזכה לקבל יחד עם כל תושבי השכונה את פני משיח צדקנו, בקרוב בימינו ממש!".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.