מערכת COL | יום ג' כסלו ה׳תשע״ו 15.11.2015

ביום שישי הקרוב: פולארד ישוחרר מהכלא הפדרלי

לאחר 30 שנה בכלא הפדרלי בארה"ב, ישוחרר יונתן פולארד ביום שישי הקרוב ● פולארד לא יוכל לצאת מארה"ב במשך חמש שנים  פולארד משתחרר 
ביום שישי הקרוב: פולארד ישוחרר מהכלא הפדרלי

30 שנה אחרי שנאסר על-ידי האמריקנים בגין האשמתו בריגול לטובת ישראל, יהונתן פולארד יוצא לחופשי, בשעה טובה ומוצלחת: לאחר שועדת השחרורים האמריקנית החליטה (בי"ב באב תשע"ה) כי פולארד ישוחרר ביום שישי ח' כסלו תשע"ו, יום שחרורו מגיע – ביום שישי הקרוב.

על פולארד ייאסר לצאת מגבולות ארה"ב לפחות חמש שנים לאחר השחרור. לנשיא ארה"ב תהיה אפשרות לקצר את זמן השהות שלו בארה"ב ובכך לאפשר לו לשוב לארץ, אולם ספק אם זה אכן יקרה.

בשיחה שערך ה"פוקס ניוז" עם עורך דינו, נמסר כי יתכן ויונתן פולארד יתגורר בשלב ראשון לאחר השחרור בניו יורק.

פולארד סבל במשך השנים בכלא מהדרדרות במצבו הבריאותי, ואף נלקח מספר פעמים לטיפול בבתי רפואה מחוץ לכותלי הכלא. העונש הכבד שהוטל עליו, היווה במשך השנים נקודת מחלוקת בין גורמי מימשל בישראל, לארה"ב. נשיאי ארה"ב במשך השנים, סירבו בעקביות לקצוב את עונשו.

תומכיו של פולארד, טענו במשך שנים כי נענש בחומרה רבה מדי ביחס לריגול למען בעלת ברית של ארה"ב, ושהוא סיפק מידע קריטי לאינטרסים הביטחוניים של ישראל בתקופה שבה המדינה הייתה תחת איום משכנותיה במזרח התיכון. מאידך, גורמים מסויימים בארה"ב התנגדו בתוקף לשחרורו בטענות שונות.

באפריל 2014 ביטל פולארד ברגע האחרון השתתפות בוועדת השחרורים, על רקע הדיווחים כי שחרורו עלול להיות חלק מ"שיחות השלום" שהתנהלו בתיווך אמריקני.

פולארד הוא האמריקני הראשון שקיבל מאסר עולם על העברת מידע מסווג למדינה ידידותית, ושדולה ואנשי ציבור בישראל ובארה"ב פעלו לשחרורו או לקיצוב עונשו מסיבות הומניטריות עקב מצבו הבריאותי. בעבר, כל הבקשות הללו נדחו.

כאמור, ביום שישי הקרוב, יוצא פולארד ממאסר קשה, לאחר 30 שנה. ברוך מתיר אסורים.



הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.