מערכת COL | יום כ"ז חשוון ה׳תשע״ו 09.11.2015

אושר: קצבאות הילדים יוגדלו; יפתח חיסכון לכל ילד

ועדת הכספים אישרה את העלאת קצבאות הילדים וכן את מתווה התכנית לחיסכון ארוך טווח לכל ילד עד גיל 18 ● בכמה יעלו את סכום הקצבאות, מה זה חיסכון לכל ילד, ואיך זה יעבוד?  כל הפרטים
אושר: קצבאות הילדים יוגדלו; יפתח חיסכון לכל ילד
(צילום אילוסטרציה: מנדי הכטמן)

ועדת הכספים של הכנסת אישרה אמש (ראשון) את הגדלת קצבאות הילדים, כחלק מאישור תקציב המדינה ובהתאם להסכמים הקואליציוניים. הקצבה עבור הילד הראשון תגדל מ-140 שקל ל-150 שקל, והקצבה עבור הילד השני, השלישי והרביעי תגדל מ-140 שקל ל-188 שקל.

מהילד החמישי ואילך, תשולם קצבה של 150 שקל. בהתאם לדרישות יהדות התורה וש"ס, ישולמו קצבאות הילדים באופן רטרואקטיבי החל מ-1 במאי 2015. הקצבאות יתעדכנו בחודש ינואר 2016, ובאותו החודש תינתן התוספת בגין חצי השנה האחרונה.

מדובר בפעם הראשונה שהוגדלו הקצבאות מאז שיו"ר יש עתיד ושר האוצר דאז יאיר לפיד, קיצץ אותן לפני כשנתיים.

הגדלת הקצבאות תיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2017 כאמור והכסף הרטרואקטיבי מ-1.5.2015 עד 31.12.16 יועבר לחיסכון בתשלומים חודשיים שווים מ-1 בינואר 2017 עד 31 בדצמבר 2019.

עוד אושר בוועדה, כי דמי הניהול של תכניות החיסכון ישולמו ע"י המדינה וכי בעת משיכת הכספים בגיל 18 המוסד לביטוח לאומי יעביר לידי הילד את הסכום הצבור בתוספת של עוד 500 ₪, זאת על-מנת לפצות בגין תשלומי מס על הריבית שנצברה בתכנית החיסכון.

אם הילד לא ימשוך את הכספים אלא בגיל 21, אזי יהיה זכאי לעוד 500 ₪ תוספת ובסה"כ 1,000 ₪ בעת המשיכה. הוועדה קבעה כי במקרה שהוריו של ילד יוכלו למשוך את הכספים הצבורים עבורו לפני גיל 18 בשל מצב ציבורי, כשרופא מומחה יאשר שיש צורך בכספים לצרכיו הרפואיים. גם במקרה זה יקבל פיצוי בגין המס על הריבית, אך זה יהיה פחות מ- 500 ש"ח בהתאם לתקופת הצבירה.

לגבי ילדים עד גיל 15, תיפתח גם עבורם תכנית חיסכון וגם הם יוכלו למשוך את הכספים בגיל 18 או 21 ולקבל את המענקים בגין המשיכה, בדיוק כמו ילדים שתקופת החיסכון עבורם ארוכה יותר.

חרף הסתייגויות אנשי האוצר, הודיע יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) כי "אין בכוונתו לוותר בעניין תכנית החיסכון, זאת מכיוון שמלכתחילה דובר על החזרת קצבאות הילדים למצב שהיה עד 2012, כלומר להגדיל את הקצבאות בשיעור משמעותי יותר".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.