מערכת COL | יום כ"ו חשוון ה׳תשע״ו 08.11.2015

אלפי שלוחים במעמד הבנקעט העולמי; אלפים צפו בשידור-חי

מעמד ההצדעה השנתי לשלוחי הרבי הפועלים במסירות נפש בכל רחבי תבל נערך אמש (ראשון) במסוף הטרמינל הימי בדרום ברוקלין. האירוע הגדול נערך בסימן 'הקהל - ופרצ"ת' ● כמידי שנה, העברנו שידור ישיר ממעמד הבנקעט, בו צפו רבבות גולשים מרחבי העולם ● לאורך הערב הגשנו סיקור און-ליין, לצד גלריות וקטעי וידאו ראשוניים מהמעמד המרגש ● התחברו אלינו  שידור חי מהבנקעט העולמי
אלפי שלוחים במעמד הבנקעט העולמי; אלפים צפו בשידור-חי
האולם הענק בו ייערך בנקעט השלוחים העולמי (צילום: בנצי ששון)

כתב COL לכינוס השלוחים העולמי

מעמד ההצדעה השנתי לשלוחי הרבי הפועלים במסירות נפש בכל רחבי תבל נערך הערב (ראשון) במסוף הטרמינל הימי בדרום ברוקלים. האירוע הגדול נערך בסימן 'הקהל - ופרצ"ת'.

עם פתיחת הדלתות בשעה 16:00 אחר-הצהריים, נכנסו אלפי השלוחים לאולם שהוכן מבעוד מועד. הפעם, בניגוד לשנים קודמות, ארוחת הערב הוגשה בחלקו בחלקו הראשון של האירוע.

את האירוע יפתח כמידי שנה יושב-ראש הכינוס הרב משה-יהודה קוטלרסקי. לאחר ישא דברי ברכה הרב יהודה קרינסקי יו"ר ה'מרכז-לעניינ-חינוך'.

מוישי הופיע בפני השלוחים

לפרק תהילים הוזמן החייל בצבאות השם מוישי הולצברג, בנם של הקדושים הי"ד, שניצל מהתופת לפני שבע שנים. את הפרק (קי"ד) יקרא "להצלחת השליחות ולכל המצטרך למשפחת השלוחים בגשמיות וברוחניות".

קודם שעלה לבמה, דיבר הרב קוטלרסקי על שלוחי הרבי במומביי, הזוג הרב גבריאל ורעייתו הרבנית רבקה הי"ד. "הם היו שלוחים שמילאו את שליחותם בצורה הטובה ביותר, תמיד מתוך שמחה, עזרו לכולם, לכל התיירים, לאנשי העסקים, לקהילה המקומית, מידי יום ומדי חג. אי אפשר להבין את מה שקרה. הנסתרות לה' אלוקנו, רק ה' מבין.

"אבל אי-אפשר לשכוח את אותם רגעים שראינו את הניצוץ של התקווה כשהמטפלת סנדרה יצאה בריצה החוצה מחזיקה את הילד הקטן, את מוישי, מוישל'ה הולצברג. מי יכול לשכוח את אותה זעקה, את אותו בכי נורא, כשמוישי חיפש את אמא שלו בבית הכנסת בהודו ואחר כך את ההלוויה המזעזעת והנוראית בכפר-חב"ד, שם נשמעה השבועה וההבטחה שימשיך את השליחות.

"מוישי הפך לבן של עם ישראל. שבע שנים עברו מאז ומוישי הפך לילד שכל רואיו וכל סביבתו גאה בו. מוישי גדל עם הסבא והסבתא בארץ והוא ילד מיוחד. אני רוצה לכבד את מוישי ולעלותו על הבמה שיגיד יחד איתנו את פרקו של הרבי, להצלחה בשליחות ולהצלחה אישית לברכה לכל מה שמשפחת השלוחים צריכה, בריאות פרנסה, נחת מהילדים, ויחד עם זה הצלחה גדולה למעלה מן המשוער במשימה העיקרית להכין את עצמנו ואת העולם לקבלת פני משיח צדקנו. לכבוד הוא לי לקרוא למוישי הולצברג ממומביי הודו שבעזרת השם יגדל ויצא שם לשליחות".

הרב עמאר: "המהפכה הגדולה של הרבי"

לתפילה לשלום אחינו בני ישראל בארץ-הקודש ומילות ברכה הוזמן הרב הראשי לירושלים, הראשון-לציון הגאון הרב שלמה משה עמאר שליט"א. "הרב עמאר זכה ללמוד בישיבת חב"ד במרוקו בזכות השליחות שהרבי יזם במרוקו", הקדים הרב קוטלרסקי, "הרב עמאר גדל ונתעלה להיות הראשון-לציון והרב הראשי, וכיום הינו רבה של ירושלים עיר הקודש".

וכך פתח הרב עמאר: "שליחי הרבי זכרו יגן עלינו, אשר נקבצו ובאו מכל קצוות תבל, ברוכים תהיו להשם. דעו וראו, כי אתם ממשיכים בפועל את המהפכה הגדולה עלי אדמות, המהפכה שחולל הרבי מליובאוויטש זצ"ל בדור האחרון.

"היו רבים שנהגו והגו ופעלו רעיונות נשגבים ועם הזמן הם חסרים והולכים עד שנשכחו מהעולם, אולם פעולותיו הקדושים של הרבי שהם ברוח קודשו ובמסירות אין קץ, מאירים והולכים, הולכים ומתרבים, מיום ליום.

"כ"ק האדמו"ר, ברעיון השליחות, החובקת זרועות עולם, מפרנסת את האש של הקדושה שהצית בעוז ותעצומות, אש שלהבת, היוקדת בתוקף הקדושה ולא תכבה לעולם".

הרב עמאר סיפר על ימי לימודיו בישיבת חב"ד במרוקו. "נער צעיר הייתי בישיבת אהלי יוסף-יצחק. לא אשכח לעולם את השליח הראשון של האדמו"ר, הגאון החסיד והצדיק רבי שלמה מטוסוב זצ"ל, שהוא ראוי להיות אות ומופת ודוגמא לכל השלוחים, למען ילכו תמיד בדרכו הקדושה של הרבי ולא יסורו ממנו, אפילו כחוט השערה".

בהמשך דיבר הרב עמאר על המצב הקשה השורר בארץ-הקודש בכלל ובירושלים בפרט. "בעצם הימים הללו, אשר אויבי השם משנאי עם ישראל נשאו ראשו, אומרים לכו ונכחידם מגוי ולא יזכר שם ישראל חלילה וחס - חובתנו להתלכד כאיש אחד בלב אחד, לחזק אמונתנו ובטחוננו בהשם ולהגדיל תורה ולהאדירה ולהוסיף אורה בטהרה, לקבל הבנים לשולחן אביהם.

"נדרשים כולנו להיקהל ולעמוד על נפגשנו על שמירת עם ישראל שלא יכנסו זרים בכרם השם צבאות כי אין חילול גדול שרוצחים מסוגלים לפגוע בבניו של הקב"ה. כ"ק האדמו"ר אמר על זה בפרשת בהעלותך בתש"ל בזה הלשון: הסיבה לכך שגויים יכולים לפרוץ כי פרצו את המחיצות המתירות בין ישראל לעמים ברוחניות ובמילא גם המחיצות גשמיות נפרצו. על כן פקד הרבי לעסוק בשמירת היחוס של עם ישראל ונתאמץ כולנו להיות ולחזק".

השליחות - כל מציאותנו

לאחר מחרוזת ניגונים, הוזמן הנואם המרכזי הרב משה חן, שליח הרבי לס'.קרוז שבקליפורניה. גולת הכותרת של הנאום: "השליחות - כל מציאותנו", נושא כינוס השלוחים לשנת תשע"ו.

"לפני יותר מ-4000 שנים, אברהם ושרה אמנו יצאו למשימה - להגיד לכל העולם שלא רק שיש אלוקים אחד, אלא שכל דבר ביקום הוא חלק מהאחדות האלוקית", אמר הרב חן במהלך נאומו, "הם התחילו משימה בקנה מידה היסטורי, להחדיר את הקב"ה בכל פינה, לחשוף יקום שיש בו הרמוניה מושלמת עם הבורא שלו. עולם מלא בטוב, חסד בקדושה.

"הלילה, במפגש הזה, עם ייצוג מכל קהילה בעולם היהודית, אגע בנושא הכינוס ואנסה להסביר את התפקיד שלנו. ההיסטוריה מובילה אותנו לסוף של הגלות ומכניסה אותנו לעידן של הגאולה", אמר הרב חן וביקש לשתף במכתב מיוחד שהגיע לרבי.

"בתור ילד", שיתף, "אני זוכר את הרבי סוחב מכתבים כבדים של דואר במעלה הכביש של 770. היו בחבילות הרבה מכתבים דחופים ומיוחדים, אבל יש במכתב הזה, שאני יספר לכם עליו, משהו שונה.

"חמש שנים לאחר שהרבי עלה לכס הנשיאות, מישהו כתב לו שהוא מבקש לעזוב את שליחתו - נסיעה לערים שונות מטעם הרבי. הסיבה: הוא במצב בריאותי ירוד וכבר לא יכול לנסוע. הרבי הגיב: ראיתי הרבה דברים מוזרים אבל מעולם לא דמיינתי שאקבל כזה מכתב, גלא רק מבחינה רוחנית, אלא גם מבחינה גשמית. והרבי הסביר שמאז שהקב"ה ברא את העולם, הוא דורש מאיתנו לקיים תורה ומצוות. אז איך אתה רוצה לעזוב משהו כי אתה חלש. אתה רוצה לעזוב את השליחות כי אתה חלש? אני אתפלל שתתפטר מהחולשה הזו ותחזור לעבודת הקודש. לכאורה, מדוע הרבי כה תמה על השואל? כי השליחות זו המהות!".

בתום נאומו הוצגה לשלוחים הפקה מיוחדת בוידאו.

השנה, ברוח שנת הקהל, החליטו חברי וועד הכינוס לשנות את המסורת של נואם אורח בבנקט כינוס השלוחים העולמי, זאת עם חידוש מרענן, כאשר במקום נואם אחד בבנקט נאמו חמישה נואמים שונים מכל גיל דמוגרפי, שהכירו, למדו וקיבלו השראה משלוחים ושלוחות ברחבי העולם.

על בסיס הכתוב "דור לדור ישבח מעשיך", בקטע זה בכינוס לו ניתן השם "שלשלת הדורות" נאמו ילד, נער, סטודנט, דוקטור וניצול שואה. כל אחד מהם שיתף את המסע האישי שלו, המייצג רבים אחרים בעולם היהודי שזכו בצורה כזו או אחרת להתחבר לאחד מתוך אלפי השלוחים מצבאו הגודל והמתפתח של הרבי על פני הגלובוס.

שמותיהים של הנואמים: אלי פלדמן - גלדוויין, פנסילבניה. פיליפ יורצ’נקו - רדווד סיטי, קליפורניה. מת’או בורק - אוניברסיטת דרום קליפורניה. ד’’ר יעקב גוטרסון - פיטסבורג, פנסילבניה. מילטון מענדל קליינברג - אומהה, נברסקה.

לאחר חלק מיוחד זה, הועלו שמותיהם של השלוחים שהלכו לעולמם בשנה האחרונה ומיד בהמשך נערך מעמד ה"ראל קאל" - מעצמת השליחות מסביב לעולם.

מעמד מרגש זה, יחתום את הכינוס, לא לפני ברכת המזון ותפילת ערבית.

אתר COL העביר שידור חי באדיבות אתר בית-חב"ד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.