מערכת COL | יום כ"ד חשוון ה׳תשע״ו 06.11.2015

"השליחות כל מציאותנו": אלפים במושב המרכזי ● סיקור, גלריה

אלפי השלוחים השתתפו ב"ליל שישי" במוש במושב המרכזי של יום הסדנאות, שעסק בנושא הכינוס: "השליחות - כל מציאותנו" ● את הנאומים המרכזיים של הערב נשאו הרב צבי גרינבלט, השליח לארגנטינה, והרב ראובן ניו ● מה אמר הרבי למשלחת ששיגר לשז"ר שביקר בלונדון ואיך הגיב הרב אהרן-אליעזר צייטלין ע"ה כשראה סכין בפתח ביתו? ● סיקור בלעדי וגלריית ענק  השליחות כל מציאותנו ● כינוס השלוחים תשע"ו ב-COL: כל הדיווחים בדף הבית שלכם
המושב המרכזי של כינוס השלוחים העולמי (צילומים: מענדל בן חמו)
שליח COL בכינוס השלוחים

אלפי שלוחים עושים את ימים אלו, ימי "כינוס השלוחים העולמי", בחצרות קדשנו, כאשר הם נקהלים יחדיו אל המשלח, להתעורר ולהתחזק בכל ענייני השליחות ובפרט בשליחות העיקרית - לקבל פני משיח צדקנו.

בשעות הערב של יום חמישי, נערך, לצד ארוחת הערב העשירה והחגיגית, המושב המרכזי של יום הסדנאות, שעסק בנושא הכינוס: "השליחות - כל מציאותנו".

את המושב המיוחד פתח המנחה הרב חיים דרוקמן, שליח הרבי בלוצרן שבשווייץ, שהזמין את הרב ישראל פרידמן, ראש ישיבת 'אהלי תורה' וחבר 'ועד רבני ליובאוויטש הכללי' לשאת את דבר 'ועד רבני ליובאוויטש'. הרב פרידמן דיבר על כך שכל שליח הינו מקושר, זו מציאותו וזו מציאות שליחותו.

סיפורים מיוחדים מהשליחות

את הנאומים המרכזיים של הערב נשאו הרב צבי גרינבלט, השליח לארגנטינה, והרב ראובן ניו.

הרב גרינבלט דיבר על כך שעל שליח לדעת ולזכור שהרבי הולך אתו לכל מקום, וכל דבר הינו בכוחו של הרבי, כשהוא מקשר את הדברים לשיחת הרבי על כך שהרבי הולך יחד עם השליח בדרך ממילא, גם כאשר באותו רגע הוא אינו עסוק בעניין השליחות.

הרב גרינבלט סיפר שבהזדמנות מסויימת הגיע נשיא מדינת ישראל, מר זלמן שז"ר, לביקור בקנדה, והתנצל בפני הרבי על כך שאינו יכול לבוא לביקור. הרבי כתב לא שגם הוא אינו יכול לבוא לבקרו בקנדה, אך ישלח אליו משלחת שתייצגו. המזכיר הרב חדקוב נשלח כנציג הרבי, הרב יואל כהן כנציג של חסידות, והרב שלמה אהרן קזרנובסקי כנציג החסידים.

בטרם נסיעתם הורה להם הרבי: הנכם נוסעים בשליחותי, ועליכם לדעת שהיות וכך עליכם להתנהג כשם שאני הייתי נוהג בנסיעתי לשם - היינו שאני נוסע אתכם, ובכל מקום הבעה"ב'שקיייט צריכה להיות כך.

הרב ניו דיבר באריכות על שליח הרבי בצפת, הרב אהרן אליעזר צייטלין ע"ה, שכל מציאותו הייתה השליחות והמשלח, ועל כך שכל שליח צריך לקחת את זה אל לבו, ולהיות חדור בכך.

בין היתר, סיפר הרב ניו סיפור מופת מדהים:

מספר ימים לאחר שהגיע לשליחות, ראה סכין על-יד דלת ביתו, והזמין את המשטרה בכדי שיבדקו את נסיבות המקרה. פחד מילא את לבו, הוא חשש שזהו מקרה של אנטישמיות, ולאורך כל הלילה ישב על-יד החלון בכדי לראות האם מי ששם את הסכין שב.

הוא כתב לרבי את פרטי הדברים, ואת החששות שאפפו אותו, והרבי ענה: כפשוט שטות ויבשר טוב.

למחרת, הוא מקבל טלפון, והאיש שמעבר לקו שואל אותו האם ראה במקרה סכין, כאשר ענה בחיוב וסיפר שהעביר את הסכין למשטרה עקב חששו, אמר לו האדם: אני שיפוצניק במקצועי, ונקראתי על-ידי בעל הבניין לבדוק את תקינות המדרגות, ובטעות השארתי את הסכין במקום...

סיום ספר התורה הכללי

בהמשך הערב, דיבר הרב שלום בער לוין, מנהל ספריית אגו"ח, על שנת הק"ן להסתלקות הצמח צדק, והרב יוסף שמואל גערליצקי, השליח לתל אביב, על דעת הרבי בענייני שלימות הארץ.

בסיום הערב, נערך תוך שירה, זמרה וריקודים, סיום ספר התורה הכללי החדש לאחדות עם ישראל, שבראש מטהו עומד מיום הכרזת הרבי על המבצע הרב משה שמואל אוירכמן, שליח הרבי לקריות; וההקפות התקיימו בחדרו הק' של הרבי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.