מערכת COL | יום כ"ג חשוון ה׳תשע״ו 05.11.2015

בוועידת התנועה הרפורמית: "למה חב"ד עקפה אותנו?"

איל ההון צ'רלס ברונפמן נאם אמש בוועידת התנועה הרפורמית וקבל על כך שחב"ד מובילה בארגון ביקורי צעירים בישראל במסגרת 'תגלית', בעוד הרפורמים מדשדשים מאחור ● לחב"ד יש כיום יותר מרכזים ברחבי ארה"ב מלתנועה הרפורמית, והם נתונים במגמת התפתחות וגדילה, בעוד הרפורמים נסוגים  לכתבה המלאה
בוועידת התנועה הרפורמית:
בשעה שבניו יורק מתקיים הכינוס העולמי של שליחי חב"ד, נערכת באורלנדו שבפלורידה הוועידה הדו-שנתית של התנועה הרפורמית. שתי ועידות, שני עולמות שונים לחלוטין, אבל גם מאורלנדו יוצאת כותרת העוסקת בחב"ד, והיא מסמנת את התחרות המתפתחת בשנים האחרונות בין שתי התנועות על הבכורה בקרב יהדות ארה"ב.

אתמול בערב נאם בוועידה הרפורמית איל ההון היהודי צ'רלס ברונפמן, המקורב לתנועה. בנאומו הביע את אכזבתו מהעובדה שתנועת חב"ד הפכה למובילה במספר הצעירים היהודים המשתתפים בפרוייקט תגלית, ואילו התנועה הרפורמית מדשדשת הרחק מאחוריה.

"מה קורה בפועל, מי מארגן את הקבוצות הרבות ביותר? – חב"ד!", קרא מר ברונפמן בדאגה. "מי מספק את המספר הגדול ביותר של תכניות אחרי המסע – חב"ד. נראה לי שאתם הייתם צריכים להיות המובילים, לא חב"ד".

הנאום באורלנדו הוא תמונת מראה ליריעה הנפרשת בכינוס שליחי חב"ד. אחד המושבים בכינוס מוקדש לפרוייקט "חב"ד בקמפוס", שבמסגרתו פועלים בתי חב"ד בכחמש מאות קמפוסים ברחבי ארה"ב. כאן מתחוללת מהפכה של ממש, כאשר רבבות סטודנטים יהודים באים במגע עם היהדות באמצעות חב"ד, לאורך השבוע ובמיוחד בשבתות ובחגים.

כך הפכה חב"ד למובילה בקרב הדור הצעיר ביהדות ארה"ב, והצעירים נוטשים את הרפורמים והקונסרבטיבים ומתחברים יותר ויותר לחב"ד. גם הביקורים בארץ, במסגרת פרוייקט 'תגלית', שמארגנת חב"ד, נעשים מתוך דגש על קדושת הארץ, ועל החיבור העמוק שבין עם ישראל לארץ ישראל.

המאבק על הצעירים מתרחש על רקע הצמיחה המואצת של חב"ד בארה"ב, לעומת הנסיגה שחלה באחיזה של הרפורמים והקונסרבטיבים. אם לתנועה הרפורמית יש כיום כשמונה מאות מרכזים, לחב"ד כבר יש תשע מאות ושישים מרכזים, והם גדלים והולכים בהתמדה. הרפורמים מביטים בעיניים כלות כיצד דווקא תנועה חסידית, הדבקת בהלכה, מצליחה למשוך אליה את יהודי ארה"ב, בעוד הם, שמציעים יהדות ליברלית ופלורליסטית, סובלים מנטישה.

מגמה זו נתמכת על ידי מחקר דמוגרפי שערכה הפדרציה היהודית במיאמי, לפני כשנה, על היהדות בדרום פלורידה. התברר ש-27% מקרב היהודים משתתפים בפעילויות חב"ד, ובגילאי 35 ומטה המספר עולה בתלילות ל-47%, שזה כמחצית מהצעירים. הנתון הזה מפתיע לאור העובדה שרק 20% מהם הצהירו כי הם מגדירים עצמם אורתודוכסים, ובכל זאת הם בוחרים להשתתף בשיעורים ובפעילויות אחרות של חב"ד.

הרב משה קוטלרסקי, יו"ר כינוס השלוחים העולמי, אינו מופתע מהנתונים. "הרבי מליובאוויטש זי"ע דיבר פעמים רבות שדווקא הנוער מחפש את האמת ומואס בפשרות", הוא אומר. "אנו רואים עכשיו במוחש את התממשות דבריו, וכיצד זיהה נכון את כמיהת נפשם של הצעירים ליהדות של אמת. הדבקות בתורה בשלמותה היא סוד הצלחתם של שלוחי חב"ד, ולכן הם מצליחים למצוא נתיבים ללב הצעירים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.