מערכת COL | יום כ"ג חשוון ה׳תשע״ו 05.11.2015

ב'כולל' ברחובות: יום עיון בעניין קידושין ונישואין

ביום כ' חשוון התקיים ע"י בית הוראה וכולל "אור יעקב" ברחובות כנס מיוחד בעניין קידושין ונישואין ● נשאו דברים: הרב מאיר אהרון, ראש הכולל ובית ההוראה; הרב חיים הלל רסקין, דיין ומו"צ בבית הוראה; הרב אליהו קירשנבוים, דיין ומו"צ בבית ההוראה; הרב שמואל דוד הכהן גרוס, רב חסידי גור ואב"ד ביה"ד הישר והטוב באשדוד; והרב אברהם שרמן, דיין בבית דין העליון  יום עיון
ב'כולל' ברחובות: יום עיון בעניין קידושין ונישואין
ביום כ' חשוון התקיים ע"י בית הוראה וכולל "אור יעקב" ברחובות כנס מיוחד בעניין קידושין ונישואין.

הרב מאיר אהרון, ראש הכולל ובית ההוראה, דיבר על מצבים בהם בני נוער נתנו מתנות או פתקים זה לזה ואמרו אמירות של לשונות של קידושין, מתי יש לחשוש לקידושין ומתי לא.

הרב חיים הלל רסקין, דיין ומו"צ בבית הוראה, דיבר על שנת הקהל והמיוחדות של היום, והביא מדברי הרבי על עניין של קידושיןונישואין ע"פ פנימיות העניינים.

הרב אליהו קירשנבוים, דיין ומו"צ בבית ההוראה, דיבר על החוברת המיוחדת שהו"ל לאחרונה ע"י חברי בית ההוראה בעניין ריבית לשיטת רבותינו נשיאנו, והביא כמה דוגמאות מעשיות השכיחות בחיי היום יום, שיש להן התייחסות מיוחדת בשיטת אדמו"ר הזקן.

הרב שמואל דוד הכהן גרוס, רב חסידי גור ואב"ד ביה"ד הישר והטוב באשדוד, דיבר על מקרה בו חתן אומר "הרי את מקודשת"אחרי מסירת הטבעת, וכן חלק עם הקהל עצות מעשיות בנוגע לסידור קידושין, ובמיוחד לבחירת עדים כשרים ופתרונות הלכתיים לוודא שהעדות יהיה למהדרין.

הרב אברהם שרמן, דיין בבית דין העליון, חלק עם הקהל את התרגשותו לבוא לכולל חבד"י ביום הולדת של הרבי הרש"ב, שסבו,ר' משה אקסלרוד ע"ה, היה מבחירי תלמידי תומכי תמימים בעל מס"נברוסיה. הרב שרמן ריתק את הקהל בדברו על נושא הפקעת קידושין וגדר 'כל המקדש אדעתא דרבנן מקדש'. הוא גם שיתף הקהל בכרוז שחתם עליו הרבי הרש"ב שלא לתת יד לקידושין על תנאי (שבאם הבעל לא נותן גט יתבטל הקידושין למפרע).

הקהל יצא מרוצה מאוד, וביקש להודות לרב הלל מנחם געז, מאברכי הכולל, על ארגון האירוע, וכבר מחכה לכנס הבא.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.