מערכת COL | יום כ"ט טבת ה׳תשס״ה 10.01.2005

ס' דאוונטזיך אנדערש'

הגבאי ר' יוסי סגל אינו מפסיק להפתיע את מתפללי 'בית הכנסת המרכזי' בכפר חב"ד, בימים אלו הוחלפו דלתות הכניסה לבית הכנסת הנותנים הרגשה של כניסה לארמון.. ס'אוונטזיך אנדערש'  (התפילה לגמרי אחרת) אמר מתפלל ותיק. הדלתות עוצבו ע"י ר' ידידיה חסין ובוצעו ע"י אחיו ר' חגי חסין מכפר חב"ד. בתמונה שחור לבן, מתחילת הכ'פים: 'הדלתות הישנות', התמונה צולמה ב'מבצע מצה' ועדיין אפשר לראות עליהם פרסומת לקייטנת 'גן ישראל' באירגונו של ר' איצ'קה גנזבורג. (שגם הגה את מבצע מצה) בתמונה נראים: ר' אשר קדוש, ר' ראובן לוי, ר' אבהם ששונקין, ר' אברהם דונין. ור' משה סלונים ע"ה.
ס' דאוונטזיך אנדערש'

 

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
8 תגובות
1.
מדהים!!!
כ"ט טבת ה׳תשס״ה
ר' יוסי כל הכבוד...
2.
יוסי סגל המחלק הראשון את השיחות
כ"ט טבת ה׳תשס״ה
יוסי מהיותו בישיבה היה ראש וראשון לדבר שבקדושה .חורף קייץ סתיו אביב .יוסי היה נוסע עם האופניים הלבנות ומחלק את ההנחות בבתי המנויים בכפ''ח. יוסי הרבה שנים מתוך בריאות בעסקנות הכלל.
3.
יש שם מתאים
כ"ט טבת ה׳תשס״ה
שערי חסין.
4.
שערי תפילה
א' שבט ה׳תשס״ה
זהו השם המתאים לדעתי (על משקל המאמר : " שערי תפילה לא ננעלו" ) .
לא אוכל התאפק מהעיר : לדעתי הכותרת אינה מתאימה לנו כחסידים ( אני באופן אישי הייתי בטוח שזו הודעה על עוד ווידאו חדש שיצא מהרבי שכאשר מתפללים איתו הרי "סדאוונענ'ט זיך אנדערש" וכו' ועל משקל " דאוונען מיט דעם רעבע'ן ( " תפילות עם הרבי " בתרגום מאידית למי שלא מבין , צמד קלטות ווידאו המתעדות תפילות עם הרבי שיצאו לאור ע"י ג'עם לא מזמן - למי שלא יודע במה מדובר - )
פעם היה ידוע שבכל הבתי"כ בתפוצות ישראל נהוג לרשום על עמוד התפילה את הפסוק " שויתי ה' לנגדי תמיד" משא"כ בחב"ד שלא היה רשום, והסבר החסידי היה כמובן כי בחב"ד זה נמצא ב"פנימייות" .
היום הגענו לדור חדש: "ס'דאוונענ'ט זיך אנדערש" ובזכות מה ? בזכות שערים חדשים לבית התפילה ! ואת זה אומר מי? לא נער צעיר וגם לא תושב חדש או אחד שזה עתה נתקרב. זהו ציטוט מפורש מפיו של אחד המתפללים ה"וותיקים" - תמוה לכשעצמו (אולי זה על שם "מניין וותיקין")... - בבית הכנסת . וזה חב"ד .
כמובן שאני מפרגן באופן מלא לגבאי ולעושים במלאכת הקודש אלא שדומני כי אחרי הכל מנהג חסידים אינו להיתפס לבליטות מעין אלו עד כדי הפיכתם לעיקר ולמה ש"עושה" את התפילה שתיראה אחרת - פע, פע, - כי אם לדעת הגבול בין מה שנדרש בחיצונייות ענייני נוי וכו' שכמובן צריך להיות בשיא ההידור כיאה לבית כנסת ובפרט בית כנסת חב"ד שראוי לו להיות מכובד ומה גם בדורנו שידוע החשיבות לאופן בו אנו מייוצגים ולזכור שכל זה כלל וכלל לא יכול ולא צריך ואסור לו שיבוא על חשבון הפנימייות שזהו עניין התפילה כפי שצריך להייות מתוך עבודה, לעצמו, בהתבוננות וכו' .
אשרינו שחסידים אנו, כוונתי וודאי לטוב
5.
א. ובניו
א' שבט ה׳תשס״ה
לא ידענו עד כמה היכולות של החברה יכולה להגיע, ישר כח לחגי חסין וצוות עובדיו.
אנו גאים בכם!!!
6.
ליוסי סגל!!!
א' שבט ה׳תשס״ה
ישר כוח כול הכבוד תמשיך כך
7.
דידו,
א' שבט ה׳תשס״ה
אני ממש עומד נפעם מול היופי של העיצוב,(י.ח. אוקראינה)
8.
יוסי סגל כל הכבוד!!!!!!!!!
א' שבט ה׳תשס״ה
תודה על כל המאמץ וההשקעה לבית הכנסת במשך כל השנה.יישר כח,יברך אותך הקב"ה בכל הטוב בגשמיות וברוחניות.ממתפללים המעריכים אותך מאוד.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.