מערכת COL | יום כ"א חשוון ה׳תשע״ו 03.11.2015

רוסטוב חוזרת לישיבה ההיסטורית ● סיקור מיוחד

הקהילה היהודית רוסטוב הנציחה את כ' במרחשוון - יום הולדתו של הרבי הרש"ב מקים ישיבת תומכי תמימים - עם פעילויות מרגשות ואירועים רבים, ו"תמימים" ואנשי הקהילה שחזרו ללמוד בישיבה ההיסטורית ברוסטוב  סיקור, תמונות
רוסטוב חוזרת לישיבה ההיסטורית ● סיקור מיוחד

הקהילה היהודית רוסטוב הנציחה את כ' במרחשוון - יום הולדתו של הרבי הרש"ב מקים ישיבת תומכי תמימים - עם פעילויות מרגשות ואירועים רבים, ו"תמימים" ואנשי הקהילה שחזרו ללמוד בישיבה ההיסטורית.

גולת הכותרת היתה ביקור של ישיבת תומכי התמימים במוסקבה במשך שלושה ימים. הם באו כדי להחיות את העיר עם אווירת ישיבה אמיתית. בין הבחורים היו שני נערים מרוסטוב שרק הצטרפו לישיבה לפני 2 חודשים, וחזרו מלאי השראה וחיות חסידית.

ביום שישי, חברי קהילה הוזמנו ללמוד בסגנון 'חברותא' עם הבחורים. אחרי קבלת שבת בהשתתפות של כמאה בחורים, התיישבו לסעודה והתוועדות  שנמשכה עד לשעות המוקדמות של הבוקר.

בשבת, 5 בנות קיבלו שמות יהודיים. בעת "רעוא דרעוין" התקיים סדר ניגונים. לאחר הבדלה במוצ"ש, קבוצה גדולה של סטודנטים הצטרפה לבחורים בביתו של הרבי הרש"ב להתוועדות מיוחדת שהותירה רושם רב.

ביום ראשון הקהילה התאספה כדי להתפלל באוהל של הרבי, ולבקש על הכלל והפרט. לאחר מכן התקיימה התוועדות גדולה בסימן "הקהל" התוועדות גדולה יחד עם הרב אלכסנדר פרוצ'נסקי, מנהל פרויקט נעל"ה בכפר החינוך סיטרין.

הגיבורים של היום היו ארטיום (24) ומישה (9), שהחליט לתת לרבי מתנה ליום הולדתו ועברו ברית מילה, ובחרו בשמות יהודיים, יעקב ושמעון.

"כשהגיעו הבחורים הראשונים, אחד המבוגרים פנה אליי והצביע על תמונה שעל אחד מקירות בית הכנסת, המראה סמינר נוער שערכנו לפני 4 שנים. הוא הצביע על ילד עם שיער ארוך עומד ממש לידי, ואמר בחיוך, כי זה הוא! " סיפר, הרב חיים דנציגר. "הוא המשיך לספר לי שהוא גר במרחק 3 שעות מרוסטוב, ושמע על הסמינר שלנו והחליט להשתתף. זה היה ההכרות הראשונה שלו עם משהו יהודי. והשאר - היסטוריה."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.