מערכת COL | יום כ' חשוון ה׳תשע״ו 02.11.2015

מרגש: תיעוד ראשון מהפעילות במדינות אנגולה וגאנה ● מיוחד

ערב כינוס השלוחים, נחשפו כאן הנתונים: אלפי שלוחים, 86 מדינות. בין המדינות בהם נפתחו בתי חב"ד בשנה האחרונה: אנגולה וגאנה ביבשת אפריקה ● הרב שלמה בן-טולילה, שליח חב"ד למדינות מרכז אפריקה, מסכם 25 שנות שליחות מאתגרת ביבשת עם הציוויליזיציה הנחשלת ביותר בעולם ומספר על המדינות הנוספות ש'עלו על המפה' ● בפנים: גלריה של פעילות חב"דית ביבשת השחורה ● מיוחד ל-COL  חב"ד על המפה כינוס השלוחים תשע"ו: עדכונים שוטפים בערוץ מיוחד
מרגש: תיעוד ראשון מהפעילות במדינות אנגולה וגאנה ● מיוחד
משמאל למעלה, בכיוון השעון: צוות השוחטים בקונגו, סוכה ניידת בניגריה, שיעור תורה באנגולה, ותפילת שחרית בגאנה
משה בן-חיים

ערב הכינוס העולמי של שלוחי חב"ד,
נחשפו כאן הנתונים: אלפי שלוחים, 86 מדינות, מהם מספר מדינות בהם נפתחו בתי חב"ד בשנה האחרונה, ביניהן, אנגולה, וגאנה ביבשת אפריקה.

הרב שלמה בן-טולילה, שליח חב"ד למדינות מרכז אפריקה, מסכם 25 שנות שליחות מאתגרת ביבשת עם הציוויליזיציה הנחשלת ביותר בעולם, ומספר על המדינות הנוספות ש'עלו על המפה'.

"הרבי שלח אותנו בראש חודש שבט תשנ" , ונחתנו בקונגו ביום שהתחילה מלחמת המפרץ (יום ההתקפה האמריקנית על עיראק, 15 לינואר למניינם)", הוא מספר, "התכנית הייתה שהפעילות בקונגו תהווה מרכז ל-13 מדינות באפריקה.

"בחודש החגים, בחנוכה, לקראת פסח ובקיץ, היינו שולחים בחורים שהגיעו מ'מרכז שליחות' למדינות אלה ועם הזמן, לאחר שהשליחות התבססה במקום, פתחנו בתי חב"ד.

"כך היה במדינת ניגריה, שם נפתח לפני כשלוש שנים בית חב"ד פעיל ומצליח, עם השליח הרב ישראל אוזן שיחי'. יש שם בית חב"ד פעיל מאוד, סעודות שבת קבועות, ותפילות. כמו כן שיעורי תורה, גן ילדים חדש עם 17 ילדים (וזה לא דבר של מה בכך במדינה כזו...) ופעילות יהודית נרחבת ומתפתחת".

אם אפשר לשמוע על המדינות בהם נפתחו בתי חב"ד חדשים בשנה האחרונה?

"במהלך השנה החולפת, לאחר פעילות קבועה עם בחורים במשך השנים, הבשילו התנאים להקמת בית חב"ד קבוע במדינת אנגולה בניהולו של השליח הרב לוי יצחק שקלי. כמו כן במדינת גאנה נפתח רק בחודש אלול האחרון בית-חב"ד קבוע, בניהולו של השליח הרב נח מאיעצקי".

חב"ד באפריקה עונה על ההגדרה - של "חב"ד במקום הכי נידח בעולם"?

"היום, הציוויליזיציה הגיעה לכל מקום. אנשים חושבים שיבשת אפריקה היא נחשלת, אבל למעשה מדובר במדינות מתפתחות. הישראלים המטיילים, ואנשי עסקים שהגיעו להתגורר במדינות הללו, נמצאים דווקא במקומות יישוב רגילים...

"נכון שמבחינה מסויימת מדינות אלו נחשבות למקום נידח בעולם. יש יהודים שחשבו: 'מי כבר יגיע לכאן, ויחשוב עלינו?', והנה, גם כאן הם רואים שהקב"ה לא שכח אותם, והרבי שלח גם לכאן את שלוחיו, שחושבים עליהם".

מה המאפיין של שליחות במקומות כאלו? יש יהודים מקומיים? מטיילים?

"תלוי היכן. אצלינו למשל, בקונגו, היתה קהילה יהודית מלאחר מלחמת העולם השנייה, וגם בשנות הכ"פים (שנות השישים למניינם). בגאנה, ניגריה ואנגולה, מדובר באנשי עסקים יהודים. לקח זמן לחרוש ולזרוע, עד שהמקומות הללו הפכו מתאימים לפתיחת בית חב"ד קבוע".

יש לשלוחים החדשים קשיי הסתגלות?

"בדרך כלל אין תלונות, והשלוחים החדשים מגיעים עם ההכנה המתאימה, כאמור מדובר במקומות שהיתה בהם פעילות במשך השנים. הקב"ה נותן את המשאבים, וכמו שהרבי לימד אותנו, רק צריך "לזרוק עצמינו בים השליחות", ורק להחליט שרוצים להיות שליחים של הרבי.

"בהמשך בע"ה, יצאו שלוחים נוספים למדינות נוספות באפריקה. המדינות בהן אנו פועלים הן: חוף השנהב, סנגאל, ליבריא, סיירה לאון, קמרון, גבון, אתיופיא, קניא, רוונדה, טנזניא, זנזיבאר, טוגו, אוגאנדא וכו׳.

"רואים בחוש, שלא עזב הרועה את צאן מרעיתו, ואדרבה, השליחות רק מתעצמת, עד ביאת משיח צדקינו בקרוב ממש".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.