מערכת COL | יום כ"ט טבת ה׳תשס״ה 10.01.2005

רבני ישראל קוראים להחריף את המאבק "הפיזי והרוחני"

לפני מספר דקות הסתיים כינוס בהשתתפות מאות רבנים, שהתקיים בתל-אביב מטעם "קונגרס הרבנים למען השלום" נגד תוכנית ההתנתקות. בכינוס החריפו הרבנים את התבטאויותיהם נגד הממשלה, וגינו נמרצות את החלטת מפלגת יהדות התורה להצטרף לממשלה, "מעשה שהוא נגד דעת רוב מוחלט של גדולי ישראל, וגורם באופן ישיר לשפיכות דמים", כלשונם. הכינוס התקיים בראשותו של כ"ק האדמו"ר מסדיגורא, מראשי מועצת גדולי התורה, שהביע את תמיכתו הנלהבת בהחלטות אסיפה. הרבנים טענו עוד, כי מהלך זה של מפלגת יהדות התורה נעשה בניגוד לדעת רוב חברי מועצת גדולי התורה. הנואם המרכזי באירוע היה הראשל"צ הרב מרדכי אליהו, שהצהיר ששטחי ארץ ישראל שייכים להקב"ה ולעם ישראל כולו, ולא לממשלה. על הכינוס מהטלויזיה הישראלית: לחצו כאן
רבני ישראל קוראים להחריף את המאבק
הרב אחיהו אמר שאין לאף אחד בעולם זכות לסגת מכל שטח שהוא בארץ ישראל, על-פי התורה, הוסיף הרב אליהו, חובה להילחם במהלך שכזה. נואם אורח בכינוס היה המשפטן פרופ' אליקים העצני, שהזכיר כי התנגדותם של הרבנים לפינוי בכל אמצעי העומד לרשותם היא דמוקרטיה במיטבה, ומעשה של קידוש ה' המזכיר תקופות מופלאות בהיסטוריה היהודית.

את מסכת הנאומים חתמו יו"ר עמותת הרבנים הרב יוסף גערליצקי וראש ישיבת "כסא רחמים" הרב מאיר מאזוז, שהדגישו בדבריהם שרק תורת ישראל היא הקובעת את המציאות בעולם, והתורה אוסרת באופן ברור את תוכנית ההתנתקות או את התמיכה בה, וקובעת בהלכה מפורשת ב'שולחן-ערוך' כי תוכנית זו מסוכנת ותגרום לשפיכות דמים נוראית חלילה.

בסיום הכינוס הוקראה שורת החלטות, הקוראות להחריף את המאבק "הפיזי והרוחני" בתוכנית מחד, ומאידך פונות בזעקה גדולה לממשלת ישראל ולעומד בראשה לעצור ברגע האחרון, או לחילופין להתפטר מתפקידיהם "לפני שיגרמו למלחמת אחים שסופה מי ישורנו".
לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
רק חזק ואמץ
כ"ט טבת ה׳תשס״ה
כינוס מלא בקידוש ה' ובגאון יעקב אמיתי ללא פשרות ונטיות וכו' שזכו לארגן הרבנים החשובים הרב גערליצקי והרב דרוקמן שליט"א.
ובראשם יבורך - ובכלל זה לרפו"ש - כ"ק האדמו"ר מסדיגורא שליט"א -יאריך ימים על ממלכתו - חבר מועגה"ת, שלא מתפעל ממה יאמרו ואומר דעתו - דעת תורה - בריש גלי וזאת חרף השקר הגס שאומרים שדעת מועגה"ת היא ח"ו ח"ו לא כך, בזמן שרובם הגדול הם מפורש כנגד תוכנית אומללה זו, כמו - נוסף להנ"ל - האדמו"ר מערלוי, הרב ראבינאוויטש וכו'.
א' הרבנים.
2.
גם הרב דב ליאור
כ"ט טבת ה׳תשס״ה
מקרית ארבע-חברון נראה שם.
3.
הרב שמעון הצדיק פרידמן
כ"ט טבת ה׳תשס״ה
רבני חב''ד נא לעלות לשידור ברדיו קול חי שזה הרדיו של ב''ב וירושלים ולהביא מחאה בכל התוקף נגד מהלך אגודה .כפי שעשו הרבנים שמעון פרידמן שבכה על המצב וכן הרב משה הבלין שמחה בכל התוקף על אגודת ישראל. וחזקה על תעמולה וכו'.
4.
not enough
כ"ט טבת ה׳תשס״ה
we need to do things like this all over . also in the united states
5.
כל אנ"ש עם רבני פיקוח נפש
א' שבט ה׳תשס״ה
תומכים ומזדהים
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.