מערכת COL | יום ט"ז חשוון ה׳תשע״ו 29.10.2015

הזמר אבי בן-ישראל: "קשור לחב"ד בקשר בל-ינותק" ● מיוחד

השבוע ביקר הראשון-לציון והרב הראשי לישראל בביתו של הזמר אבי בן-ישראל, במסגרת קביעת מזוזה לבית הכנסת ובית המדרש "בית מורשת מרן" ולהכתרת הרב דניאל חיימוב לרב הקהילה ● בתמונה שהתפרסמה, ניתן היה לראות שאת קיר הבית מעטר ציור ענק של כ"ק אדמו"ר הזקן נ"ע ● מה סיפורו של הציור וכיצד הגיע לביתו של בן-ישראל? ● וגם: על הקשר העמוק עם הרבי וחב"ד ● מגזין שישי  הזמר אבי בן ישראל וחב"ד
הזמר אבי בן-ישראל:
בכיוון השעון: מקבל דולר מהרבי, מתפלל באוהל הק', על-יד ציור אדמוה"ז ועם יו"ר המל"ח הרב יהודה קרינסקי

משה בן-חיים

הזמר והפייטן אבי בן-ישראל, מעבר להיותו זמר מפורסם, הוא גם יהודי 'חם', בכל רמ"ח איבריו ובעל חסד גדול. בנוסף לאהבתו הגדולה לגר"ע יוסף זצ"ל, שבאה לידי ביטוי בספרים שחיבר והשבוע בקביעת המזוזה בבית הכנסת החדש "בית מורשת מרן", בן-ישראל "קשור לחב"ד בקשר בל ינותק", כדבריו.

כשהוא מספר על הקשר שלו לחב"ד, ההתלהבות בקולו גוברת: "את הברכה לשידוך בינינו, קיבלה אשתי כשעיינה באיגרת של הרבי באחד מכרכי 'אגרות-קודש', איגרת מדהימה: 'בברכה להצלחה בכל עניניו וביחוד בעבודתו בקודש בקרוב לבן של ישראל לאביהם שבשמים המצפה לבשו"ט' (אגרות קודש א' תתק"עז. ההדגשה על אותיות שמו: אבי בן-ישראל)".


תצלום האיגרת של הרבי

שלשום פורסם, כאן באתר, תצלום מביקורו של הראשון-לציון והרב הראשי לישראל הרה"ג יצחק יוסף, בביתו של בן-ישראל, לרגל חנוכת חדר מיוחד לזכרו של הגר"ע יוסף. מאחורי השניים, בלט ציור ענק של כ"ק אדמו"ר הזקן נ"ע. מאחורי הציור, מסתבר, מסתתר הקשר בין הזמר לחב"ד.

"בגיל 17 כבר זכיתי להיות אצל הרבי", הוא פותח את השיחה. "גדלנו כבר בבית על אמונת חכמים גדולה. הרבי בשבילי הוא מגדלור לעולם, אחד המשפיעים הגדולים".

בן-ישראל מרגיש חיבור מיוחד לרבי ולרב עובדיה. "אהבת התורה ואהבת ישראל יקדה בליבם", הוא אומר, "הרבי ומרן הרב עובדיה הם מנהיגים שעד היום דואגים לצאן מרעיתם".

"ישועות מעל הטבע"

"ברוך ה' כל שנה אנחנו נוסעים ל-770 ושוהים שם כשבועיים", הוא מספר. "זכינו אשתי ואני להיות אצל כל האדמורי"ם של חב"ד כולל בליובאוויטש ובציון "בעל התניא" בהאדיטש, ראינו ממש ישועות מעל הטבע, שהתקיימו, באופן מיידי".

כדוגמא, הוא מציין את הסיפור הבא: "כשהתחלתי לבנות את בית הכנסת "בית מורשת מרן", פניתי לחבר שיתרום ריצוף לבית הכנסת. הוא שח לי: 'שש שנים לא נפקדנו בבן'. אמרתי לו: בא ניסע לציון בעל התניא בהאדיטש, שם רואים ישועות. אחרי יומיים אכן נסענו לשם, וקראנו את כל התהלים בדמעות שליש. לאחר תקופה קצרה, כבר שמענו בשורות טובות ב"ה".

רעייתו של אבי, פועלת להפצת מעיינות החסידות: "אשתי מפיצה כל יום את 'התניא היומי' אותו מתקצרת שליחת חב"ד ביישוב צופים. לרעייתי יש אהבה גדולה לרבי ו'אש יוקדת' בנושא הפצת תורה וחסידות. זכיתי דרכה להתקרב יותר", הוא מציין.

הביקור אצל הרבי

בגיל 17, עבר אבי בן-ישראל אצל הרבי בחלוקת הדולרים לצדקה. "שאלתי את הרבי, האם להישאר בארה"ב, או לעלות לישראל? הרבי ענה לי שאין לי מה לעשות כאן ושאסע לארץ ישראל. רק יצאתי משם, והנה פוגש אותי מישהו ואומר לי: 'אני מכיר את אביך. מה אתה עושה פה? קח כרטיס וטוס לארץ!...' למחרת כבר הייתי על המטוס בדרך"...


אבי בן-ישראל אצל הרבי, בחלוקת הדולרים לצדקה 

נשמח לשמוע על הציור הענק של האדמו"ר הזקן, בביתך.

"הציור הזה, היה בכניסה למבנה הכנסת האורחים המפואר של האדמו"ר הזקן בהאדיטש. לפני שלוש שנים היינו שם, בעשרה בטבת, והציור שבה את ליבי. פניתי לשליח של המקום וביקשתי ממנו ציור זהה באופן מדוייק ככל האפשר.

"הוא קישר אליי את הצייר וזה הבטיח להכין ציור זהה עד לט"ו בשבט באותה שנה. הגיע המועד ולמרות ששילמתי מקדמה, הציור לא היה מוכן. כך זכיתי לקבל את הציור המקורי שהיה תלוי שם, וכעבור זמן קצר השלים את התמונה השנייה"...

בבית-הכנסת החדש שחנך לזכרו של הגר"ע יוסף,
תרמו הוא ורעייתו עמודה מלאה, אך ורק של ספרי חב"ד. "בע"ה נפתח שיעורי תניא וחסידות לכלל הציבור", הוא אומר.

"הכרתי רבנים גדולים שלימדו את ספר התניא, כמו הרב אברג'ל זצ"ל, ועוד. הם ידעו מה כוחו של בעל התניא 'לחולל מהפיכות'.


אבי בן-ישראל, לצד תמונת הענק של אדמו"ר הזקן, בסלון ביתו

בן-ישראל מספר על הביקור של הראשל"צ בביתו: "מגיל קטן רדפתי אחר שולי גלימתו של הגר"ע יוסף זצ"ל. כשהגיעה השעה ונכנסתי אליו לקודש, זכיתי וראיתי עין בעין כיצד גזרותיו התקיימו".

"ממשיך דרכו של מרן הרב עובדיה זיע"א, יבדלח"ט הראשל"צ מרן רבי יצחק יוסף שליט"א, הוא בבואה של אביו הן בהלכה הן במידות והן באהבתו לכלל עם ישראל והוא המנחה את דרכנו ועל כך יבורך בכל ברכות התורה, אמן".

לסיכום, אומר אבי בן-ישראל: "המסר לעם ישראל בימים אלו, הוא לאהוב מה שיותר את האחר. גם אתה היית שונה פעם. באהבת ישראל – יבוא הגואל".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.