מערכת COL | יום י"ד חשוון ה׳תשע״ו 27.10.2015

בחב"ד רמב"ש ג' התכנסו לישיבה בנושא הרחבת הקהילה

קהילת חב"ד ברמב"ש ג', מקבלת תנופה גדולה, אחרי חודש החגים המוצלח, ותפילות ברוב עם ובשמחה גדולה ● גבאי בית הכנסת ועסקני הקהילה התכנסו, והחליטו על שורת צעדים מעשיים להרחבת הקהילה, לאור פניות של רבים המבקשים להצטרף לקהילה המשגשגת ● ומה הוחלט בישיבה?  לסיפור המלא
בחב

כתב COL

"לא רק שעברנו את הקשיים, וחב"ד ברמת בית שמש ג', נמצאת חזק על המפה. אלא גם ב"ה יש הצלחה גדולה והתחזקות בכל הפעילויות של השיעורים ההתוועדויות והתפילות", אומר ל-COLאחד המתפללים בבית הכנסת חב"ד ברמה ג', שהיה לפני זמן לא רב במוקד סערה ציבורית גדולה, כשהוצב מחוסר ברירה על שטח ציבורי.

כמו שפרסמנו כאן בהרחבה, לאחר מאבק לא פשוט ראש העיר ר' משה אבוטבול הגיע להסדר מניח את הדעת עם המתפללים, ועם הבטחה להסדיר מקום ראוי למבנה קבע בהמשך.

לאחר שהמתפללים נשמעו להוראות העירייה והעתיקו את מבנה הזמני למיקום אחר בשכונה, מסכמים המתפללים חודש חגים מוצלח במיוחד. הם מציינים במיוחד את ההקפות בשמחת תורה, שהפכו ל"שיחת היום" בבית שמש כולה, ולא רק בקהילת חב"ד.

"לא היה מקום אפילו לעמוד"

"למרות ההרחבה של בית הכנסת, שהפך להיות פי 2 וחצי מגודלו המקורי, בשבת האחרונה כבר לא היה מקום אפילו לעמוד", אומר לנו אחד הגבאים. "קנינו ריהוט חדש, שולחנות, ספסלים, ספריה, סידורים וחומשים נוספים, ספרי חסידות רבים, כספת ענקית חדשה לארון הקודש לשני ספרי תורה שכבר תרמו לנו בעבר".

"אולי דווקא בגלל ה'רעש' התקשורתי, התחילו לנהור לבית הכנסת מכל הסביבה. יש היום שלוש תפילות ביום, התוועדויות יומי דפגרא, הקרנת וידאו של הרבי בכל מוצש"ק, שיעורי תורה וחסידות לגברים, פעילויות לילדים, ערבי חברה וסדנאות לנשים. המקום הפך אבן שואבת לסביבה הקרובה והרחוקה", הוא מציין בסיפוק.

אמש, התקיימה אסיפה בנושא הרחבת הקהילה, בהשתתפות גבאים, ומומחי נדל"ן מקומיים. "אחרי חודש החגים העמוס והמוצלח ב"ה, קיבלנו פניות רבות להצטרפות לקהילה", מספר הרב בנימין מנדלסון, אחד מהגבאים במקום. "שואלים אותנו איפה רחובות קרובים לבית הכנסת, אנשים רוצים לבוא לגור כאן".

ומה החליטו בישיבה?

בישיבה הוחלט להקים גוף של שלושה אנשי מקצוע בדיור ובמשכנתאות, שיעזרו לכל אחד שמעוניין לבוא ולגור במקום. ואלו הם: ר' יוסי ליפש, ר' אליעזר דנסקר, ור' משה רייכמן. "גם מי שרוצה לשכור דירה, או רק לבוא לשבת להתרשם, יוכל לפנות אל האנשים הללו ויקבל את הסיוע הדרוש", אומר הרב בנימין מנדלסון.

לבירורים:
יוסי ליפש: 052-3960551
אליעזר דנסקר: 0507536042
משה רייכמן: 054-7617243

לא יכלנו שלא לשאול לסיום: "מה קורה עם ההבטחות של העירייה להקצאת מבנה קבע לבית הכנסת?"

הרב מנדלסון: "מורגש היטב שהממונים על ההקצאות ובראשם ראש העיר ר' משה אבוטבול ור' משה מונטג יו"ר הועדה לתכנון ובנייה, פועלים רבות לקידום הקצאה מכובדת ושטח לבניית מקווה ובית כנסת כיאה לקהילתנו המפוארת. כולי תקווה שכבר בשבועות הקרובים אוכל לבשר על קבלת השטח הנחת אבן הפינה והתחלת הבניה..."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.