מערכת COL | יום י"ד חשוון ה׳תשע״ו 27.10.2015

"נזקים איומים": שליח חב"ד ברעננה מסכם יממות ללא חשמל

הרב אליהו שדמי, מסכם שלוש יממות בלי חשמל בחלקים נרחבים ברעננה ● "נגרמו נזקים איומים לבעלי עסקים ופרטיים. בבית חב"ד למדנו לאור נרות"  רעננה בעלטה
לומדים בבית חב"ד רעננה לאור נרות. בעיגול מימין: הרב אליהו שדמי
משה בן חיים

את הרב אליהו שדמי שליח חב"ד ברעננה, תפסנו הבוקר (שני) בדרך למדרשיית הנשים ולגני חב"ד, לסיור "הערכת נזקים" אם יש, אחרי הפסקות חשמל באיזורים נרחבים ברעננה.

"ברעננה יש כביש מרכזי בשכונת 'אחוזה' ובאזור הזה היתה הפסקת חשמל של כמעט שלוש יממות. באיזורים אחרים זה נמשך כיממה", אומר הרב שדמי. "באופן אישי, אצלי בבית היתה הפסקת חשמל של כ-40 שעות. בבית-חב"ד הבוקר, באמצע התפילה, חזר החשמל, ושוב נפל. בחלק אחר בעיר, היתה הפסקת חשמל של כיממה. הבוקר, חזר החשמל בהדרגה לכל המקומות".

היו נזקים ממשיים?

"פשוט נזקים איומים לבעלי עסקים ופרטיים. אמר לי אחד מבעלי המכולת: 'כאילו פרצו לי לחנות ועשו לי נזק של 30,000 שקל'. בבית חב"ד היתה המון סחורה של הגנים שהתקלקלה, והשיעורים בבית חב"ד התקיימו לאור נרות".


שיעור בבית חב"ד, לאור נרות

איך התושבים ברעננה שרדו את המצב?

"ככל שחלף הזמן, החשמל חזר לאיזורים השונים בעיר. משהו באירוניה: ביום הפיגועים הקשים ברעננה, העיר התרוקנה מתושבים. ואילו עכשיו, בערב בין ראשון לשני, כל הקניונים התמלאו בתושבים שהייתה להם בבית הפסקת חשמל..."

מה עשתה העירייה בנושא?

"ברגע שתושבים נמצאים במצוקה, פונים קודם כל לעירייה, היא ה'שכפ"ץ' הראשון. הם אלה שמעבירים הלאה. הבחנתי בנוכחות של עובדי עירייה לתת מענה, פינוי עצים שקרסו, גזם, פתיחת כבישים. היו נוכחים בשטח.

"בבניין בית חב"ד, פגשתי במדרגות עו"ד מסויים. שאלתי אותו: 'אי אפשר לתת תביעה ייצוגית נגד חברת החשמל?...' והוא ענה מיניה וביה: "מאיפה הם בדיוק ישלמו את התביעה? החשמל מחר יעלה לך יותר ביוקר!..." פלונטר.

ביום ראשון, הגיע הרב שדמי לאחד הגנים של חב"ד ברעננה, כדי לעזור לגננות להרגיע את הילדים בעקבות המצב הבטחוני. בעוד הוא מנסה לצאת החוצה מהשער החשמלי – והנה הפסקת חשמל, והשער ננעל!... וכך 'נתקע' הרב שדמי בתוך הגן כעשרים דקות עד שהתגברו על התקלה.

"בורא עולם עושה 'פו' קטן, ומה אנחנו שווים עם כל הטכנולוגיה?", הוא מסכם, וממהר למדרשיה להמשך עוד יום שגרתי ועמוס בפעילות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.