מערכת COL | יום י"ג חשוון ה׳תשע״ו 26.10.2015

התמונות נחשפו: מייסד פייסבוק בבית חב"ד

תמונות ממסיבת פורים חושפות גרסה צעירה ומחוברת מאוד ליהדות של מייסד פייסבוק. "הוא מצא אצלנו שמחה. יש נשמה יהודית שבוערת בנפשו של מארק צוקרברג", אומר שליח חב"ד בהרווארד הרב הירש זרחי  מארק צוקברג
התמונות נחשפו: מייסד פייסבוק בבית חב
מארק צוקרברג בפורים צילום: ספריית חב''ד הרווארד
צביקה קליין, NRG

מארק צוקרברג הוא ללא ספק אחד האנשים המשפיעים בעולם, אם לא המשפיע ביותר, אך ליהדותו הוא לא מייחס חשיבות רבה מידי, כך לפחות נראה כלפי חוץ. אלא שתמונות שהגיעו לידי nrg מראות מארק צוקרברג שלא הכרתם, הרוקד וצוהל לצלילי מוסיקה יהודית בבית חב"ד שבאוניברסיטת הרווארד, יחד עם רב חב"ד בקמפוס, הירש זרחי.

זרחי סיפר ל-nrg כי "אני לא מחפש לפרסם את זה שהוא השתתף במסיבה שלנו, יש כאלה שחזקים בפרסום, אך מכיוון שהמידע החל לדלוף, אני מוכן לספר לך את הסיפור האמיתי".

"אם שואלים אותי אם אני מכיר את מארק אני אומר שלא. הוא היה פה בהרווארד למשך זמן קצר, וכאן הוא פגש את החברה שלו". אותה פגישה עם פריסיליה צ'אן, צעירה לא יהודיה שהפכה לאשתו של צוקרברג, תרמה ככל הנראה להתרחקותו מהקהילה היהודית.

"כשפייסבוק המריא זה היה סנסציה, במיוחד כאן בהרווארד, כאן הוא נולד" אומר זרחי. הרב המשיך וסיפר כי מידי שנה היו עורכים מסיבת במבנה של העיתון המקומי, ה"הרווארד קרימיסון". זרחי מעיד כי "ערכנו שם תמיד את מסיבות הפורים כי זה היה במרכז הקמפוס ומשך הכי הרבה אנשים. כל קבוצת מייסדי פייסבוק הגיעה למסיבת הפורים. אדוארדו סברין שהשקיע בפייסבוק היה שם גם". סברין, כמו צוקרברג, גם הוא יהודי, שנולד בברזיל.

"כל החבר'ה האלה הגיעו למסיבת פורים. אני לא הכרתי אותו ואותם. לא היה לי קשר איתו" הוא אומר על צוקרברג. "ראיתי שהוא היה קצת מרוחק, לא לקח חלק באקשן של המסיבה, מעין אאוטסיידר. עשיתי לו 'שלעפ' וגררתי אותו לריקודים. זה היה רק שנים אחרי שמצאתי כמה וכמה תמונות איתו במסיבה. אז כנראה שנפגשנו, מארק ואני. אני לא ממש גאה בזה כי הלוואי אם הייתי יודע אז מיהו היינו אולי יכולים לעשות יותר ביחד. מי יודע, אולי הפרק האחרון בסיפור הזה לא נכתב".

"מה שהתמונות האלה מראות זה את הקשר העמוק שיש לנו עם היהודים כאן בקמפוס - איש שהיה פה בהרווארד זמן כה קצר ובזמן הקצר הזה היה לא מנותק מהקהילה היהודית ומהקהילה של הרווארד ולמרות זאת הוא הגיע למסיבה של חב"ד. אנחנו לא מרוצים מצד שני, כי הלוואי והוא היה יותר מעורב איתנו". מאידך, הרב זרחי רואה כאן גם נקודות אור: "למרות זאת הוא הזדהה עם חג יהודי, הוא יצא מהחדר שלו כדי להשתתף איתנו".

תוך כדי שיחתנו, מדפדף זרחי באלבום התמונות, "רואים בתמונות איך הוא שמח. הזווית הנכונה להסתכל על הסיפור הזה בעיניי היא שיש נשמה יהודית שבוערת בנפשו של מארק צוקרברג ובמקום הנכון, הוא יכל לחגוג את הזהות היהודית שלו. זה הצד שהציבור לא ראה בצוקרברג, מאמץ את השמחה ואת היופי של היהדות. הוא מצא אצלנו שמחה ואני מקווה שימשיך לעשות את זה".

נפגשתם רק פעם אחת?

"אולי היו עוד פעמים אבל לא הייתי מודע לזה. אנחנו כאן קרוב ל-18 שנה, ייסדנו את בית חב"ד כאן. עוברים אצלנו הרבה מאוד אנשים, גם כאלה שנהיים אחרי זה חשובים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.