מערכת COL | יום י"ג חשוון ה׳תשע״ו 26.10.2015

הבטחת הכנסה חוזרת: "תיקון עוול היסטורי"

חברי הכנסת החרדיים ברכו על קידום החקיקה לאישור חוק הבטחת הכנסה לאברכים , שעבר אתמול בוועדת השרים לענייני חקיקה  ● "מדובר בתיקון עוול היסטורי לאלו שתורתם אומנותם", אמר שר הבריאות יעקב ליצמן  הבטחת הכנסה
הבטחת הכנסה חוזרת:
(צילום ארכיון: ערוץ הכנסת)

בעקבות אישור הצעת חוק הבטחת הכנסה אתמול בוועדת השרים לענייני חקיקה, בירכו הנציגים החרדיים על קידום החקיקה והבהירו כי זו נגזרת ישירה להסכם הקואליציוני שנחתם בין יהדות התורה לליכוד.

הבטחת ההכנסה לאברכים נפסלה פעמיים בבג"ץ בטענה לאפליה לרעה של סטודנטים שאינם מקבלים אותה. בתחילת השנה האזרחית הפסיקה המדינה לשלם את הקצבה, אולם בהסכם הקואליציוני שנחתם בין הליכוד ליהדות התורה סוכם כי הממשלה תקדם את החזרתה. בדיונים על חוק ההסדרים קיבלו חברי הכנסת של יהדות התורה התחייבות מחודשת להעברת החוק.

על פי הצעת החוק, יקבלו האברכים מביטוח לאומי 2,600 שקלים בחודש. כמו כן יהיה זכאי להבטחת הכנסה גם אברכים שהם אבות לילד אחד ומעלה. לעומת זאת, בעבר היו זכאים להבטחת הכנסה אברכים שהם אבות לשלושה ילדים ומעלה. בניגוד לנהוג בעבר, גם אברכים שבבעלותם דירה יזכו בקצבת הכנסה. עד היום ניתנה הקצבה מהביטוח הלאומי רק למי שמיצו את כושר ההשתכרות, כלומר עבדו או אינם יכולים לעבוד, ואילו לפי ההצעה, גם אברכים שלומדים ייהנו מהבטחת הכנסה.

"מדובר בתיקון עוול היסטורי לאלו שתורתם אומנתם, ושפת לחמם נגזל מפי ילדיהם בשרירות במהלך הממשלה הקודמת", אמר שר הבריאות יעקב ליצמן. "אני מברך על הסיכום שהגענו עם שר האוצר כחלון, שלא לדחות הדיון וההחלטה בנושא, תוך קידום הליכי החקיקה בדרך להשלמת החוק, כפי שמופיע בהסכם הקואליציוני".

סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש הוסיף כי "נציגי יהדות התורה ראויים לברכה ותפילה שיצליחו להשלים את החקיקה בכל הקשור להבטחת ההכנסה שתפעל בהתאם לקריטריונים כבעבר". עוד הוסיף כי "הצורך בחקיקה בכנסת מצביע על החשיבות של ההסכם הקואליציוני שנחתם בין יהדות התורה לבין הליכוד".

יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני הגיב אף הוא ואמר כי מטרת החוק היא להשיב את המצב לקדמותו לפני פסיקת בג"ץ שהפסיקה את הענקת הבטחת ההכנסה לאברכים. "אפעל להעביר את החוק עד להשלמתו, וזאת במסגרת גל החקיקות שהובילו הנציגים החרדיים מאז כניסתם לממשלה להסיר את חרפת לפיד והממשלה הקודמת".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.