מערכת COL | יום י"ב חשוון ה׳תשע״ו 25.10.2015

הבחור שנשכח מאחור: סיפורו הטראגי של שמחה ● מיוחד

כמה עשרות בודדות של אנשים טובים, ליוו היום (ראשון) את שמחה חודדטוב ז"ל, הבחור שנחשד כמחבל ביום רביעי שעבר, ונורה למוות ● הרב יצחק וגנר מפרוייקט "חב"ד בעליה" ועו"ד מרדכי ציבין, התגייסו לעזור למשפחה בשעת צרתה הגדולה ● "שכחו אותם", אומר בעצב הרב וגנר בשיחה עם COL  שמחה חודדטוב ז"ל
הבחור שנשכח מאחור: סיפורו הטראגי של שמחה ● מיוחד
הלוויתו של שמחה חודדטוב ז"ל, היום. (צילום: ג'ורג' גינסברג) בעיגול מימין: שמחה חודדטוב ז"ל. משמאל: יבדלח"ט עו"ד מרדכי ציבין
משה בן-חיים

כמה עשרות בודדות של אנשים טובים, ליוו היום (ראשון) את שמחה חודדטוב ז"ל, הבחור שנחשד כמחבל ביום רביעי שעבר, ונורה למוות. הוא נטמן בבית העלמין ירקון, בן 28 היה במותו.

הפרטים עדיין בחקירת משטרה, ולא ברורה בדיוק הסיבה מדוע ירו למוות בבחור שמחה ז"ל, באותו יום רביעי בשבוע שעבר. מה שידוע הוא, ששמחה חודדטוב – שלא היה חמוש, ולבוש כבחור ישיבה - ירד מהאוטובוס, והתעמת עם חיילים. הוא נורה ונהרג.

הרב יצחק וגנר, מפרוייקט "חב"ד בעליה" השייך ל'אגף לפרוייקטים מיוחדים' בניהולו של הרב משה שילת בצא"ח, ומטפל בעיקר בעולים חדשים, שמע על המקרה הטראגי, והחל בהכנות לארגון הלוויה. התברר לו, כי הבחור שנורה למוות – שמחה חודדטוב ז"ל, הוא בחור הנמצא בלי משפחה בארץ, חוץ מאמו שהצטרפה לבנה לפני שלושה חודשים, ואף אחד לא ידע לומר היכן היא נמצאת.

"ביום חמישי התחלנו לברר, והתברר לנו שאין לו משפחה בארץ, חוץ מאמו שנמצאת כתיירת, ואין שום דרך לדעת היכן היא בכלל. התחלנו להפעיל חיפושים וקשרים ברוסיה, וכך הגענו לכתובת שלה בארץ".

ברגע הנכון

למזלה של הגברת בלה חודדטוב, ובהשגחה פרטית, הרב וגנר הגיע אליה ברגע הנכון. "הגענו אליה לפני החוקרים ומד"א, דאגנו שיבואו עם רופא. היא אישה מבוגרת, והיה חשוב שהיא תקבל סיוע קודם".

"חב"ד בעליה", ממקד את פעילותו בקרב ציבור העולים, והקשר החם והמותאם, עם ההבנה המנטאלית הנכונה, עוזר מאוד לעולים, הן בשיגרה והן במקרה מצער, כמו זה של שמחה חודדטוב ז"ל.

מיד לאחר הידיעה הקשה, אותה קיבלה הגברת בלה, הוחל במציאת עו"ד מתאים שירכז את הפעילות מול הגורמים הממלכתיים. "העו"ד מרדכי ציבין עושה עבודה מדהימה, הוא נחלץ לסייע למשפחה מול סבך הבירוקרטיה בארץ", מציין הרב וגנר.

המשפחה טוענת שמדובר ברשלנות חמורה מצד כוחות הביטחון. "לא היה עליו נשק, או סכין. מדובר בבחור דתי ולא היתה הצדקה להרוג אותו", אומרים בני המשפחה בכאב.

עו"ד מרדכי ציבין, שמייצג את המשפחה, אמר: "מדובר באירוע טרגי שנובע מאווירת פחד שבה אנשים מאבדים את ההיגיון והלב משתלט להם על המוח. זה לא הזמן למתוח ביקורת על מישהו, אנחנו מחכים לדו"ח המשטרה ולפי זה נגיב. לפי מה שאנחנו יודעים ולפי כל הנסיבות מדובר ברשלנות ואנו רואים את המדינה כאחראית לכך".

"זועק לשמיים"

עוד הוסיף עו"ד ציבין: "העוול המוסרי בחריצת דינו של שמחה חודדטוב ז"ל ללא חקירה וללא בדיקה זועק לשמים. זו פגיעה אנושה בו ובמשפחתו, שאין לה פה לזעוק את כאבה. אני מאשים את המשטרה בהתנהגות בלתי ראויה, בכך שהיא מטפטפת במזיד כל העת הכפשות בטרם בדיקה. האם אכן ידינו לא שפכו את הדם הזה?"

הרב וגנר מספר ששמחה חודדטוב היה 'פטריוט' גאה. "הוא שירת בקרבי, והחלום שלו היה שאבא ואמא שלו יגיעו גם לגור בארץ. הוא ניסה לשכנע אותם. לבסוף, האם הצטרפה בכדי להיות לצד בנה, ואולי גם 'לשדך' אותו, והחלה בהליך קבלת אזרחות. הוא עבד כמאבטח, ובזמן הפנוי למד בישיבה".

"כל זמן פנוי הקדיש ללימוד תורה"

האם הגב' בלה, סיפרה לרב וגנר כי שמחה ז"ל עבד כמאבטח ובכסף שקיבל הוא כלכל אותה ושילם את דמי השכירות. "הוא למד תורה", היא סיפרה. "כל זמן פנוי הוא הקדיש ללימוד תורה וקיום מצוות".

עוד מספר הרב וגנר, כי האחות הגיעה מדאגאסטן, שם היא ובעלה משמרים את הקהילה היהודית במקום. "בכפר שלהם יש כעשרים יהודים, והם הכי צעירים. הם מחזיקים את היהדות שם, בלעדיהם אין כלום".

כאמור, "חב"ד בעליה" הרימו כמעט לבד את הכפפה, ויחד עם עו"ד מרדכי ציבין, מעניקים נקודת אור למשפחה. יש לציין במיוחד את 'קרן מרומים', ארגון זק"א, עזר מציון, שגם נרתמו לסייע.

איך התחושות של המשפחה, היום?

"הם מיואשים. הם חשים שהמדינה עזבה אותם. ב"חב"ד בעליה" משתדלים להפיח בהם תקווה".

בשיחה שערכנו עם העו"ד מרדכי ציבין, הוא אומר: "על פי ציווי התורה, אם נמצא מת שלא נודע מי הכהו, יוצאים זקני העיר עם עגלה ערופה ואומרים "ידינו לא שפכו" וגו'. כיום הציוויי לא רלוונטי, כי מפרסומים בתקשורת בשם המשטרה, ניתן להבין שההרוג גרם למותו של עצמו. זו חרפה מוסרית ועוול גדול לו ולמשפחתו".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.