מערכת COL | יום י"ב חשוון ה׳תשע״ו 25.10.2015

100 שנה לאחר שהולאם: חב"ד חנכה מחדש ביהכנ"ס בקלוגה

במעמד חגיגי נפתח מחדש בית-הכנסת בעיר קלוגה שברוסיה - שנתיים לאחר שהקהילה בעיר זכתה לקבל את המבנה ההיסטורי בחזרה לידיה, כמעט מאה שנה לאחר שהולאם על-ידי הקומוניסטים ● סיקור, תיעוד מרגש  בית-הכנסת בעיר
100 שנה לאחר שהולאם: חב
נפתח מחדש בית הכנסת בעיר "קלוגה" שברוסיה

לפני כשנתיים, זכתה הקהילה היהודית בעיר "קלוגה" שברוסיה, לקבל בחזרה לרשותה את מבנה בית הכנסת ההיסטורי במרכז העיר, שהולאם על ידי הקומוניסטים בכוח לפני כמאה שנה מיהודי העיר, ומאז נדם קול התפילה והתורה בין כותלי בית מקדש מעט זה.

הקהילה היהודית חידשה כנשר את נעוריה, ובצעדים קטנים אך בטוחים, התקדמה צעד אחר צעד, בליקוט הנשמות היהודיות בעיר וסביבתה, תוך פעילות יהודית ענפה סביב חגי ישראל.

אירוע הפתיחה וחנוכת הבית נערך בהשתתפות רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר שקבע את המזוזה בפתח הראשי של הבניין, בהשתתפותם של מאות מיהודי הקהילה, נציגי הממשל והמחוז, רבה של העיר בריאנסק ושליח חב"ד הרב מנחם מענדל זקלס, אשר מלווה את הקהילה בהתפתחותה וליווה את פרויקט שיפוץ בית הכנסת, וכן נציגי ארגונים רבים בהם נציגי ״קונגרס יהודי רוסיה״ ונציגי ״הג'וינט״.

בדבריו ציין הרב הראשי ששנה זו היא שנת 'הקהל' ומתאים הדבר שמתכנסים יחד לחוג את השבת וחנוכת בית מקדש המעט וללא ספק, זה יום חגם של כל יהודי רוסיה באשר הם.

בית הכנסת הישן נבנה ושוחזר מחדש על-ידי "איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה", בעזרתה הנדיבה של משפחת צ׳רנין לזכר אמם מרת נלי בת יצחק ע"ה, ובסיוע חברי הקהילה.

לקראת האירוע נפגש הרב הראשי הרב בערל לאזאר עם מושל קלוגה אנטולי ארטמונוב שקיבל סקירה על פעילות הבניין שחודש וכולל בתוכו כל שירותי הדת לאלפי יהודי העיר ובו היכל תפילות מרכזי, מרכז חסד לנזקקים, ספריה תורנית, חדרי שיעורים, מקוה חדש שהשלמתו תהיה בקרוב ועוד. בסיום המפגש הבטיח המושל את המשך עזרתו למען הקהילה היהודית כולה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.