מערכת COL | יום ט' חשוון ה׳תשע״ו 22.10.2015

המלחמה של הרב דוד לאו בהתבוללות בארה"ב ● מיוחד

הרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו, חתם שבוע של ביקורים בקהילות היהודיות בארה"ב במטרה לעורר על מניעת התבוללות ● הרב ביקר בין-היתר בשורת בתי-חב"ד בארה"ב ● "הקשר של היהודים שקשורים לחב"ד, בונה אותם ומחזיר אותם חזרה ליהדות. העבודה של חב"ד היא נפלאה", אומר הרב בשיחה מיוחדת -COL  המלחמה של הרב לאו בהתבוללות
המלחמה של הרב דוד לאו בהתבוללות בארה
הרב דוד לאו מבקר בבית-חב"ד בוושינגטון (צילומים: משה זוסמן)
משה בן חיים

הכל החל לפני כשנה, עת הגיע הרב הראשי לישראל לישראל הרב דוד לאו, לביקור בבתי ספר יהודיים בלוס אנג'לס. הרב נוכח לראות, שבין הילדים בבתי הספר כמעט ואין יהודים ישראלים, מה שהעלה את תמיהתו. הסתבר לרב, שלמרות שבלוס אנג'לס וסביבותיה יש עשרות אלפי ישראלים 'יורדים', הם לא שולחים את ילדיהם לבתי הספר היהודים, בגלל סיבות שונות, ביניהם אחת עיקרית: יכולת כלכלית לעמוד ברמה הגבוהה של שכר הלימוד.

לאן הישראלים לשעבר שולחים את הילדים שלהם? ל"פאבליק סקול", בית הספר הממלכתי! (לא יהודי).

השבוע, הרב ביקר שוב בארה"ב, בהזמנת ארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית (Israeli-American Council (IAC. מטרת הארגון המרכזית (לדבריהם): חיזוק זיקתם של בני הדור השני (של הישראלים היורדים) לישראל ולעם היהודי.

הרב לאו נשא דברים בפני אנשי הארגון וניצל את הבמה החשובה בכדי לעורר על סכנת ההתבוללות. "אמרתי להם: סיפורי הגבורה ומורשת הקרב של צה"ל זה דבר מעורר השראה, אך לכל זה אין שום סיכוי, כשהבן שלכם ירצה להתחתן עם גויה רח"ל, שהכיר ב'פאבליק סקול'", מספר הרב.

"לצערי הרב, יש דור ראשון של ישראלים באמריקה, יש גם דור שני. אין דור שלישי באמריקה! לא רק שלא תשארו ישראלים, אלא גם לא תשארו יהודים חלילה.

"לשמחתי", מוסיף ומספר הרב על הכנס, "היה שם פאנל עם שאלות מעניינות בנושאים הללו והדגש שלי היה שחייבים לכל הפחות להקים מערך שיעורים יהודי אחר הצהריים ובו הילדים יקבלו את החינוך היהודי הבסיסי".

הרב לאו הציע מיוזמתו לפנות למשרד החינוך בארץ שעוסק בשליחת מורים לתפוצות, שיסייע בהגשמת הרעיון.

נלחם בהתבוללות: הרב דוד לאו משוחח עם תלמידים יהודים במהלך ביקורו

"אפשר לטמון את הראש בחול, אך עובדה היא זו, שבין שש מאות אלף, למליון ישראלים חיים בארה"ב ואי אפשר להתעלם מהעובדה הזו".

די עם השקרים וההסתה

בדרכו לביקורו בוושינגטון בארגון ה-IAC ובמוסדות חב"ד שם, נסע הרב לאו לניו יורק, שם נערך מפגש עם כמה מראשי האיסלאם. "דיברתי איתם על השקרים וההסתה שמפיצים הפלסטינים, ושהם מביאים דלק לאלימות. כמו לדוגמא סיפור הילד המחבל בן ה-13, שכביכול הרגו אותו, או השקרים שכביכול הולכים להרוס את הר הבית. 'תפסיקו עם זה', אמרתי להם. למרות שהיתה שיחה קשה, הם הבינו שלא כל מה שהם שומעים, יש לו בסיס עובדתי".

הרב לאו התקבל בשכונת המלך קראון-הייטס בקבלת פנים חגיגית בביתו של העסקן ר' חנינא שפרלין. בקבלת פנים השתתפו רבני השכונה, לצד עסקנים ואורחים.

הרב הראשי נפגש גם עם הרב יוסף יצחק הולצמן, שליח ורב המרכז הרפואי 'סוני' שבברוקלין הנמצא בפאתי שכונת קראון הייטס. הרב הולצמן אף העלה שאלות הלכתיות שהצטברו על שולחנו בנוגע לבעיות הלכתיות-רפואיות מורכבות.

וגולת הכותרת של הסיור: ביקור מיוחד ומקיף במרכז חב"ד העולמי בניו יורק – 770. הרב הראשי ביקר בחדרו של הרבי ובחדר השידורים, שם קיבל הרב סקירה על התוועדויות הרבי, ששודרו במשך עשרות שנים לכל רחבי תבל.

הרב הראשי השתתף גם בחתונת בתו של הרב שלום דוכמאן מנהל כולל חב"ד העולמי, וכובד בקריאת הכתובה תחת החופה. "נוכחתי לדעת על הפעילות המדהימה של כולל חב"ד, והיתה לי הזדמנות להוקיר תודה ולאחל מזל טוב לרב דוכמאן", אומר הרב לאו.

הביקור במוסדות חב"ד בוושינגטון

הרב הראשי הגיע לביקור במוסדות חב"ד בוושינגטון, והתרשם מאוד ממה שראה. "החמימות שאני מוצא במרכזי חב"ד היא דבר מבורך וזה משמח אותי בכל פעם מחדש", אמר הרב לאו על האירוח של השלוחים בוושינגטון.


הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו עם שלוחי חב"ד בביקורו בוושינגטון

גם שם, עורר הרב על המלחמה בהתבוללות הקשה. במהלך סעודת ה"מלווה מלכה" עם קבוצת השלוחים מוושינגטון, מרילנד ווירג'יניה מס, הודה להם על עבודתם המסורה בשמו של העם היהודי.

"אני יודע ששליחות שולחת למקומות לא כל כך מוכרים", אמר הרב לשלוחים. "אסור לנו להסס, התבוללות לא תחכה לנו. עלינו לעשות יותר ויותר".

עד כמה התרשם הרב מפעילות חב"ד בארה"ב למניעת התבוללות?

"הקשר של היהודים שקשורים לחב"ד, בונה אותם ומחזיר אותם חזרה ליהדות. העבודה של חב"ד היא נפלאה. כמו שאמרתי בתחילת השיחה, עדיין צריך לפעול בכל הכח לעצור את ההתבוללות האיומה בארה"ב".

מה דעתו של הרב על המצב בארץ הקודש? מה עלינו לעשות בעת הזאת?

"גם אם לא כולם בעם ישראל שומרי תורה ומצוות כמו שהקב"ה רוצה, ריבונו של עולם זה אבא. וכשהוא רואה אהבה ואחווה בין האחים, הוא מתמלא עלינו מיד ברחמים.

"כשביקרתי בבית חב"ד בוושינגטון, אמרתי דבר אחד: 'האחדות שלנו מול ארון הקודש בתפילה זו, במהרה תשיב אותנו אל השלום והשלווה האמיתית, בביאת משיח'".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.