מערכת COL | יום ט' חשוון ה׳תשע״ו 22.10.2015

השליח הצעיר מבודפשט שממכב בסדרת דוקו-ריאליטי

אופרה ווינפרי, אשת טלוויזיה אמריקאית השיקה סדרת דוקו-ריאליטי "אמונה" שבהפקתה, המוקדשת לחוויה הדתית במאה ה-21 מסביב לעולם. לצד בן לשבט אבורג'ינים מאוסטרליה, ונערה אמריקאית ממוצא הודי החוזרת לשורשיה - ישנו גם מנדי הורביץ בן ה-13 ● "החלום שלי", אומר הורוביץ לווינפרי וצופיה – "הוא להיות רב מאוד חכם, וזה משהו שניתן להשיג"  לסיפור המלא
השליח הצעיר מבודפשט שממכב בסדרת דוקו-ריאליטי
טלי פירקש, YNET

אופרה ווינפרי, אשת טלוויזיה אמריקאית השיקה סדרת דוקו-ריאליטי "אמונה" שבהפקתה, המוקדשת לחוויה הדתית במאה ה-21 מסביב לעולם. לצד בן לשבט אבורג'ינים מאוסטרליה, ונערה אמריקאית ממוצא הודי החוזרת לשורשיה - ישנו גם מנדי הורביץ בן ה-13. 33 צעירים מסביב לעולם משתתפים במכרה הרייטינג החדש מבית ווינפרי.

הם מתמודדים עם שאלות של אמונה, מסורת ותרבות - לעיתים נכחדת - בעידן הנוכחי. הסדרה עוקבת אחרי הילד מנדי הורוביץ ואביו, ואחרי יהודים נוספים - חסידים ושאינם - בסדרה שעוררה הדים רבים, תחת השם "אמונה".

הורוביץ, כיום בן 15, הפך בן-לילה לכוכב הבלתי מעורער של הסדרה, כשהוא מציג מתבגר חסיד חב"ד מבודפשט, המתמודד עם שאלות אמונה והתבגרות במדינה שהפכה למילה נרדפת לאנטישמיות באירופה - הונגריה. במופע הראשון שלו על המרקע, מלווה המצלמה את סיפור ההתבגרות הייחודי של מנדל הורביץ ברחובות בודפשט, ובהמשך - בחגיגות בר המצווה של הנער בקהילה היהודית המקומית הקטנה המתמודדת עם אנטישמיות ורדיפה.

בחלקים שכבר נחשפו לעיני הצופים, מצולם הורוביץ בשתי נקודות זמן שונות: הראשונה עוד לפני בר המצווה שלו, והשנייה - שנתיים אחרי. המרקע מפגיש את הצופים עם חוויית האמונה לצד תהליך ההתבגרות שעבר. הוא מספר על החשיבות שהוא רואה בחגיגת בר המצווה שעבר, כציון דרך של התבגרות אישית, ולא פחות מכך רוחנית: "אתה חושב באופן אחר, ומרגיש אחריות על אחרים. מגיל 13 אנשים צופים בי ומכבדים אותי".

"החלום שלי", אומר הורוביץ לווינפרי וצופיה – "הוא להיות רב מאוד חכם, וזה משהו שניתן להשיג". בגרסתו הבוגרת יותר, כשהוא בן 15, אומר הורוביץ כי "אמונה זה משהו שאתה צריך לעבוד עליו בעצמך. זה תלוי בך". לאחר הצילומים עזב מנדי – כנערים אחרים בחסידות – את ביתו, לטובת לימודים בישיבה. במקרה שלו – בלונדון ובישראל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.