מערכת COL | יום ח' חשוון ה׳תשע״ו 21.10.2015

השבוע הקשה של הרב מנחם קוטנר ● וידאו מרגש

מבית הרפואה 'העמק' בעפולה, בואכה בתי הרפואה בירושלים, ועד 'סורוקה' בבאר שבע, הם פוגשים אותם. חלקם, עדיין במחלקות טיפול נמרץ במצב קשה, אחרים במצבי פציעה שונים ● אלו אנשי חב"ד שבאים לתת עידוד, מתנה, ומילה טובה לפצועים ולמשפחותיהם ● הרב מנחם קוטנר ממטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור, מסכם שבוע קשה, אך גם מלא תקווה ואתגרים ● בפנים: קטע וידאו מרגש, "מי שברך" עם חייל פצוע מהפיגוע בבאר שבע ● מגזין שישי  למען נפגעי הטרור
השבוע הקשה של הרב מנחם קוטנר ● וידאו מרגש

משה בן חיים

שבועיים לא קלים עברו על הרב מנחם קוטנר, מנהל מטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור. הפעילות, לצערנו, הייתה רבה מאוד.

"ביקרנו יחד עם שלוחי חב"ד ממדינות שונות, עברנו מפצוע לפצוע. כל אחד לפי מצבו, בדברי עידוד וחיזוק, מתנה, וברכת 'מי שברך' מעומק הלב לרפואה שלימה", מספר הרב מנחם קוטנר בשיחה מיוחדת שקיימנו עמו.

סיפורי הניסים המרגשים של הפצועים ומשפחותיהם, קולחים מפיו: "הגענו לבקר פצוע מהפיגוע בגן שמואל ליד חדרה. כשבאנו לראשונה בשבוע שעבר, הוא היה בטיפול נמרץ במצב קשה. הנחנו לו תפילין רק על הראש (על היד לא היה אפשר) וגם את זה - מבלי להדק את הרצועה יותר מידי.

"למחרת, שמחתי מאוד: האבא שלח לי תמונה שבא נראה כבר יושב על כסא, עם תפילין על הראש, וגם... על היד. כעת הוא מתאושש מאוד, תודה להשם".

הציצית שהצילה

"במהלך הביקורים, נחשפנו להמון סיפורים מעניינים ומיוחדים. הנה אחד מהם: פגשנו פצוע מפיגוע הדקירה ברעננה. באותו בוקר, לפני שיצא מהבית, הוא גילה שכל הציציות שלו בכביסה. נשארה לו ציצית אחת חדשה בארון, אותה ייעד למחרת, ללובשה בחתונה של אחותו.

"הוא פתח את הדלת לצאת, ואז לפתע הבזיקה בראשו מחשבה: 'לצאת בלי ציצית, זו עצת היצר!'. הוא סב על עקביו, ולבש את הציצית החדשה.

"הוא ירד לתחנת האוטובוס והבחין במישהו שנשען על התחנה, מדבר בפלפון בערבית, כולו נע באי נוחות, ומזיע. כל זה קרה בתוך מספר שניות. איך שהמחבל סיים את השיחה בטלפון, הוא החל לצעוק בערבית, שלף סכין ודקר אותו בכתף. הבחור מיודעינו הצליח להדוף את המחבל אחורנית, כדי שלא יפגע באחרים שהיו בתחנה. כשראו את ההתרחשות והמאבק אזרחים אחרים, השתלטו על המחבל.

"כשבאו לחבוש אותו במקום, חיפשו בד נקי מתאים לחסימת עורקים. הם הורידו את הציצית שעליו, והיא למעשה הצילה את חייו באותו יום".

איך התגובות של הפצועים?

"היום (רביעי) הייתי בבית-הרפואה 'סורוקה' בבאר שבע וביקרנו חיילים ושוטרים שנפגעו בפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע כשלחמו במחבל החמוש באקדח - עד שהוכרע. אני יכול לציין שהם היו מלאי מוטיבציה על מה שעשו, כי המחבל היה עם נשק והאירוע יכל להסתיים במסע הרג רח"ל.

"הם שמחים בהצלחת המשימה ואומרים: 'היינו בזמן ובמקום הנכון'. אם זה היה תלוי בהם, הם היו רוצים לזרוק את המכשירים הרפואיים ולקפוץ מהמיטה בכדי לעזור לחבריהם שעומדים על המשמר"...


"מלאי מוטיבציה": הרב קוטנר ושלוחי חב"ד בביקור אצל פצוע, השבוע

סיפרת בפתח השיחה על שלוחי חב"ד מהעולם שהגיעו איתך. איך הם הגיעו?

"אכן, הגיעו כמה. שלשום הגיע הרב פרץ חן שליח באחת האוניברסיטאות בארה"ב. כל סטודנט שם 10 דולר השתתפות, להביע הזדהות ותמיכה. הסתובבנו יום שלם בבתי-רפואה, בהמשך היינו בג'בל מוכבר במזרח ירושלים עם החיילים והשוטרים. הנחנו להם תפילין ועודדנו את רוחם. בדרך זו, אנו מביעים את תמיכתנו.

"אתמול בבוקר, הגיע הרב שלום רייטשיק השליח ממרילנד. משדה-התעופה - היישר לבתי-הרפואה. קהילות מכל העולם לוקחות חלק בפעילות הזו".


"מי שברך" לחייל פצוע בטיפול נמרץ

אתה זוכר תקופה דומה לזו שיש כיום?

"האמת שלא. זו תקופה מאוד ייחודית, שלא היתה בעבר. המצב לא רגיל, אפילו רעייתי שמה לי גז מדמיע בתיק. 'על כל צרה שלא תבוא', היא אמרה... מצד אחד יש תחושה של חוסר בטחון, אך מאידך יש התעוררות גדולה".

יש צורך לפעול יותר בשטח?

"בסה"כ שלוחי חב"ד נמצאים בשטח, כל אחד בתחומו. אם בחיזוק רוחני, או לצד המשפחות. בבתי הרפואה יש היום שלוחים שפועלים רבות, בכל המובנים. כל משפיע ורב יאמר לקהילתו מה לעשות. אצלינו בכפר חב"ד הרב ביקש להוסיף באמירת פרקי תהילים אחרי התפילה, כל אחד יודע במה הוא צריך להתחזק ולהוסיף בימים אלה.

"מטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור מפרסם בכל יום חמישי בערב את רשימת הפצועים להתפלל עליהם בשבת בבתי הכנסת, ולגבאים לברכם ב'מי שברך'. זה הדבר המינימלי למען אותם שנפצעו על קידוש השם", מסכם הרב קוטנר.

צפו בוידאו: ברכת "מי שברך" לחייל פצוע מהפיגוע בבאר שבע:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.