מערכת COL | יום ח' חשוון ה׳תשע״ו 21.10.2015

יוני שלמה עלה לארץ: "המקום הבטוח ביותר בעולם" ● וידאו

חשיפה: הזמר החסידי הפופולרי יוני שלמה, עלה לאחרונה לארץ ישראל, מארץ הולדתו - צרפת ● האם הוא מרגיש כאן בטוח יותר? ואיפה בעולם הוא קיבל את העידוד הגדול ביותר לעליה? ● שלמה בשיחה מיוחדת למגזין שישי של COL ● וגם: צפו בשיר ובריקוד סוחף של 'הקהל'  יוני שלמה עלה לארץ ישראל 
יוני שלמה עלה לארץ:
עשה עליה לארץ-ישראל. יוני שלמה (צילום: ברלה שיינר)
משה בן חיים

עם הזמר החסידי יוני שלמה, שוחחנו כשהיה בנתב"ג, בדרכו מהארץ לשמחה של אחד השלוחים ברוסיה. החן החסידי המיוחד ושירתו הסוחפת וכובשת הלבבות, קנו לו זה מכבר שם טוב ברחבי העולם.

דווקא בתקופה זו, בחר יוני שלמה לעלות ארצה מצרפת. למרות האוירה על "המצב הבטחוני" והאירועים שפוקדים את ארץ הקודש, הוא לא נרתע. להיפך: הוא חש שזה המקום הבטוח ביותר בעולם.


(צילום: ברלה שיינר)

"זה המקום הכי בטוח בעולם, כמו שכתוב בתורה, והרבי חזר על כך פעמים רבות", הוא אומר, ונזכר: "כשהמטוס הנמיך טוס בטיסה מצרפת לארץ, הסתכלתי בחלון ואמרתי: "כאן העיניים של הקב"ה".

בארץ ישראל יותר בטוח מאשר בצרפת?

"ארץ ישראל היא המקום הכי בטוח בעולם, ולא רק ביחס לצרפת. גם כשהייתי במקומות אחרים בעולם לרגל הופעות, כך הרגשתי. למרות כל מה ששומעים מסביב. לפני שיצאתי מצרפת להופעות בירושלים, שאל אותי מישהו: 'אתה לא מפחד? אולי תקח איזה כלי להגנה עצמית?...' פגשתי בהופעה בירושלים יהודי מצרפת, עם מכשיר כזה בכיס. אמרתי לו: 'אתה בירושלים, לא צריך לפחד!'".

מניין הביטחון?

"ברוך השם יש לי ביטחון, מאמין שהכל בהשגחה עליונה. גם בפיגועים שהיו ליד הבית שלי בצרפת, לא חששתי. יש לי אמונה חזקה, אימי חינכה אותי כך. למרות שבטבעי אני די נזהר מכל דבר, כאן אני מאמין בקב"ה, ו"הבוטח בה' – חסד יסובבנו".

"אין להיכנס לבהלה"

האם אתה קורא גם לחבריך בצרפת לעלות לארץ?

"לא. אני לא בעד אלו שקוראים בצורה סוחפת לכולם לעלות. גם השלוחים הרבנים בצרפת לקחו את המסר של הרבי, שאין להכנס לבהלה. למי שיש שם שליחות מסויימת, ומי שעוסק בחינוך, שיישאר שם להמשיך את שליחותו. מי שאין לו – עדיף שיעלה".

מה התחושות שלך כעולה חדש?

"אני מכיר את הארץ, למדתי כאן 20 שנה בישיבות. מרגיש בבית. אח"כ הגעתי כמעט כל חודש לארץ, אם לבקר את הוריי, או לאירועים".

קיבלת עידוד על העליה?

"הזמינו אותי לשמחת בית השואבה במונטריאול קנדה. כשהמנחה קרא לי לעלות לבמה, הוא הכריז: 'קבלו את הזמר יוני שלמה – היישר מארץ הקודש!'.


שלט חוצות המקבל את הזמר יוני שלמה במונטריאול, קנדה

"היו מחיאות כפיים וקריאות עידוד גדולות מהקהל, 'כל הכבוד, וואו'. הרגשתי שאם היה מכריז שהגעתי מצרפת, ההתרגשות לא היתה כזו מיוחדת. זה נתן לי עידוד גדול, וקבלת פנים טובה לעליה שלנו לארץ ישראל".

צפו ביוני שלמה יחד עם השליח הרב מנדל רסקין בשירת 'הקהל' סוחפת, בשמחת בית השואבה במונטריאול:
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.