מערכת COL | יום ח' חשוון ה׳תשע״ו 21.10.2015

"יחודדו הנהלים למניעת השתתפות חיילים באירועי מיסיון"

שנה לאחר שלשכת הרמטכ"ל גדי אייזנקוט הבהירה ליד לאחים כי חיילים לא יישלחו ולא ישתתפו באירועים מיסיונריים, הגיע ליד לאחים מידע על אירוע מתוכנן שבמסגרתו אמורים היו להשתתף חיילים בודדים מיחידות שונות באירוע מיסיונרי מובהק במתחם הארנה בירושלים● פעילות מנע מהירה הביאה לביטול ההשתתפות ובעקבותיה להבהרה חוזרת ויזומה, בכתב, מלשכת ראש אכ"א  אירועים מיסיונריים
לשכת ראש אכ"א במכתב מיוחד ליד לאחים בעקבות המקרה. משמאל: רא"ל גדי אייזנקוט. צילום: מאיר אלפסי
במשרדים הראשיים של יד לאחים התקבל בשבוע האחרון מכתב מיוחד מלשכת ראש אכ"א בצה"ל המכיל התייחסות פרטנית באשר להשתתפותם של חיילים באירועים מיסיונריים-נוצריים.

הפעילות במישור זה החלה כבר בחג הסוכות של שנת תשע"ה. אז השתתפו 300 קצינים וחיילים בודדים מיחידות מובחרות באירוע הטפה מיסיונרי-נוצרי שנערך במתחם ארנה, כשבראשם קצין בדרגת תת-אלוף. היחידות שמהן הגיעו החיילים מנו, בין היתר, את יחידת 101 של הצנחנים, יחידה 890, יחידת מגלן, גולני, גבעתי ועוד. בשיאו של האירוע נשא מיסיונר אמריקאי נאום הטפה מיסיונרי שהוקדש לחיילים באי האירוע.

יד לאחים שיגר אז פניה בהולה ללשכת שר הביטחון והרמטכ"ל בה נתבקשו לבדוק מי אישר את הסעת החיילים מבסיסיהם ובעודם לובשי מדים לערב הטפה מיסיונרי ובעיקר - מי ערב לכך שמעשה כה חמור לא יהיה תקדימי וחלילה לא ישוב על עצמו שנית. מלשכת הרמטכ"ל איזנקוט, שנכנס באותם ימים לתפקידו, נשלח מסר מרגיע באמצעות מכתב מיוחד ליד לאחים כי "המקרה נבדק על ידי המפקדים על מנת למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד".

ביד לאחים המשיכו לעקוב ולפני כחודשיים הגיע מידע מוצק למחלקה להצלה ממיסיון של הארגון כי בחג הסוכות תשע"ו שוב יישלחו חיילים בודדים לכנס מיסיונרי-נוצרי שיערך במתחם ארנה.

מנהל המחלקה שריכז את הטיפול בכנס המיסיונרי ובמניעת השתתפות החיילים בו, פנה מיידית לשלטונות צה"ל, כשהוא מצרף לפנייתו את התחייבותו הכתובה של לשכת הרמטכ"ל ומבקש הבהרה דחופה. ימים אחדים לפני מועד הכנס קיבלו במחלקה את שיחת הטלפון המיוחלת בה הובהר כי החיילים לא ישתתפו באירוע המדובר.

אולם בכך לא היה די. כאמור, בשבוע האחרון הוציאה לשכת ראש אכ"א מכתב מיוחד ליד לאחים ובו היא מבהירה כי יחודדו הנהלים בכלל היחידות הצה"ליות שלא להיענות להזמנות להשתתף באירועים מיסיונריים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.