מערכת COL | יום כ"ו טבת ה׳תשס״ה 07.01.2005

רה"מ ביטל התקנה המגבילה מועמד לכהונת רב עיר

לפני מספר שבועות נפלה ללא כל התראה, על רבנים רבים, טובים, מוכשרים וראויים, גזרה אשר באה מתוך הביצה הפוליטית, אשר רקחה את התקנה כדי להכשיר את הדרך לכהונת רב עיר לרבנים מקושרים ולאו דווקא מוכשרים. הגזרה קבעה כי "לא תוצג לועדת הבחירות מועמדותו לרב עיר של מי שמלאו לו 65 שנה" גזרה אשר חסמה את דרכם של רבנים כמו הרב לאו מלהיות רב העיר ת"א והרב הלפרין מלכהן כרב העיר ירושלים. היום, לאחר מחאות נמרצות, הודיע ראש הממשלה על ביטול התקנה. מרדכי איזנברג, יו"ר התנועה להגינות שלטונית, אומר כי: "ראש הממשלה ממרום 76 שנות חייו, הבין כי נוצל ע"י גורמים אינטרסנטים שלא פעלו למען כבוד הרבנות וטובתה, אלא מתוך מאווים ואינטרסים אישיים פסולים והחליט לאחר כחודש לבטל את הגבלת הגיל כאמור". עו"ד נחמה ציבין, הפעילה בתנועה, הוסיפה כי היא מברכת על החלטת ראש הממשלה, אשר הסירה את החרפה מעל הרבנות בישראל.
רה
ביטל את ההחלטה
בהודעה שהעביר אל היועץ המשפטי במשרדו, נכתב: "לאחר שעיינתי בטענות שהועלו בפניית התנועה להגינות שלטונית נגד תיקון התקנות הנדונות אשר הגבילו מועמדות לכהונת רב עיר לגיל 65 וחזרתי ועיינתי במזכר שנשלח ביום 1.11.04 ע"י עו"ד איל ינון סגן בכיר ליועצת המשפטית בפועל אל מר ליאור גולדשטיין יועץ רוה"מ, אשר פרט את הבעייתיות הכרוכה בתיקון, הנני מחליט בזה על ביטולו". החלטת ראש הממשלה היא נצחון, של השכל הישר על העיוותים והאיוולת של מספר אינטרסנטים שיזמו את התקנה כדי לסלול דרך למקורביהם וכדי להוריד מכס הרבנות את מי שהיו לצנינים בעיניהם. מרדכי איזנברג, יו"ר התנועה להגינות שלטונית, אמר כי: "ראש הממשלה ממרום 76 שנות חייו, הבין כי נוצל ע"י גורמים אינטרסנטים שלא פעלו למען כבוד הרבנות וטובתה, אלא מתוך מאווים ואינטרסים אישיים פסולים והחליט לאחר כחודש לבטל את הגבלת הגיל כאמור. הגיעה העת שרבנים בישראל יבחרו אך ורק בתוקף כישוריהם וסמכותם הרוחנית ציבורית ולא תוך בחישות של אינשי דלא מעלי אשר הפכו את הרבנות לקרדום לחפור בה". עו"ד נחמה ציבין, הפעילה בתנועה, הוסיפה כי היא מברכת על החלטת ראש הממשלה, אשר הסירה את החרפה מעל הרבנות בישראל. עו"ד ציבין אמרה "התקנה המגבילה את גיל רבני ערים, הותקנה שלא כדין, היא אינה מתיישבת עם מבחן התכלית הראויה, היא מהווה אפליה על רקע גיל והיא מנוגדת למסורת ישראל ובודאי שדעת הרבי ודעת חכמים לא נוחה הימנה". וכן "זאת בנוסף לכך שהתקנה התקבלה במשרד ראש הממשלה בחשאיות, מבלי שהובאה לפני גדולי תורה, בפני מועצת הרבנות הראשית, בפני הראשון לציון ומבלי שנתבקשה חוות הדעת של היועץ המשפטי לרבנות הראשית לישראל". עוד אמרה ציבין כי "העובדה שראש הממשלה ביטל במחי יד תקנה אשר הותקנה על ידו רק לפני כחודש, מעוררת חשד ואומרת דרשני לגבי עצם התקנת התקנה בתחילה ומלכתחילה מאי כסבר. הייתכן כי נעלמה מכנופיית מתקיני התקנה, מכתירי הרבנים, כי הגבלה זו מנוגדת לנורמה המקובלת אצל שלומי אמוני ישראל מדור לדור. לאמור: "עיני העם" הם "זקני העם" ו"זקני ישראל" "מאי זקן (נוטריקון) זה שקנה חכמה", "ימים ידברו ורוב שנים יודיעו חכמה", "זקני תלמידי חכמים כל זמן שמזקינים דעתם מיושבת עליהם", "בישישים חכמה ואורך ימים תבונה". "החלטתו המקורית של ראש הממשלה היתה בטעות יסודה, הואיל וראש הממשלה עצמו משמש בתפקיד אחראי מעין כמוהו והוא בן 76 ולא עוד, אלא שמצרף הוא כשותף לממשלתו את שמעון פרס שהוא בן 82, האין בכך אבסרוד. יתר על כן, כמה שופטים, אשר פרשו לגמלאות מבית משפט העליון, בגיל 70 שנה, קיבלו לידם את אחת המשרות האחראיות ביותר במדינה, הלא היא משרת מבקר המדינה. מדוע, אפוא, סבר ראש הממשלה, בתחילה, להפלות בין רבני ערים לשופטים".
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
מי מכיר, מי יודע
כ"ח טבת ה׳תשס״ה
מי מכיר או מי יודע את מס' הטלפון של מרדכי אייזנברג יו"ר התנועה להגינות שלטונית. הייתי רוצה שיטפל בעוד כמה עניינים וגם במחננו!
2.
הטלפון של היו"ר
כ"ח טבת ה׳תשס״ה
050-843-2690
והמייל: [email protected]
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.