מערכת COL | יום א' חשוון ה׳תשע״ו 14.10.2015

השיחה הדרמטית על אש"ף שברק'ה העביר לכלי התקשורת

"..יש לנצל ידיעה הנ"ל (לא באופן של הפחדה, חס ושלום, אלא מתוך שמחה וטוב לבב, כאמור, "לחשוב לטובה") כדי להוסיף עוד יותר בעבודתם של ישראל בענייני התורה ומצוותיה..." ● ההודעה לעיתונות שהעביר לתקשורת דובר חב"ד המנוח, הרב ברק'ה וולף, ובה ציטוטים משיחת הרבי על אש"ף  השיחה הדרמטית על אש"ף
השיחה הדרמטית על אש
ר' ברק'ה וולף לצד השיחה המדוברת
אתמול צויין יום הייארצייט החמש-עשרה של דובר חב"ד הבלתי נשכח, הרה"ח ר' שלום דובער – ברק'ה – וולף ז"ל, אשר נפטר במוצאי שבת בראשית אדר"ח חשון תשס"א, והוא בשיא עשייתו הציבורית.

בקשר עם יום הייארצייט, ובהקשר למאורעות הביטחוניים המתרחשים כיום בארץ, מתפרסם בזאת אחת מפעולותיו הרבות של ברק'ה בתחום דוברות חב"ד, בעקבות השיחה הדרמטית שנשא הרבי בכ"ח ניסן תש"ן אודות אש"ף.

כידוע, פן מרכזי ועיקרי בעבודת הדוברות של ברק'ה היה להעביר את הנושאים האקטואליים עליהם דיבר הרבי בהתוועדויות או בשיחות הקודש, לכלי התקשורת, תחנות הרדיו השונות ומערכות העיתונים.

תוך כדי שמיעת השידור מההתוועדות, ביום חול, וכאשר הרבי היה מדבר על נושאים אקטואליים שעמדו על סדר היום באה"ק, היה ברק'ה מיד מחפש ומוצא את הכותרת האקטואלית והחדשותית מדברי הרבי, עורך בזריזות "הודעה לעיתונות" ולא נח ולא שקט וחיזר על כל מערכות העיתונים, כדי להביא את דעת הרבי או ההוראה הטרייה לציבור הרחב בישראל. כאשר בדברים שנאמרו הייתה דחיפות או חשיבות מיוחדת, אזי במהלך השידור עצמו, בין שיחה לשיחה, היה ברק'ה מטלפן לתחנות הרדיו ומעביר להם את המסרים הטריים של הרבי.

לא פעם הרבי אף הגיה בכתב יד קדשו את ה"הודעות לעיתונות", קודם לפרסומם. תצלומים של כמה מבין אלה מופיעים בספר "דובר שלום" שיצא לאור לזכרו.

כאמור, כחלק מעבודת דוברות חב"ד, היה ברק'ה מעביר ביוזמתו לכלי התקשורת את עיקרי דברי הרבי בהתוועדויות ובשיחות הקודש, על פי הצורך והעניינים שעמדו אותה עת על סדר היום הציבורי בארץ. מספר פעמים היו הוראות ישירות מהרבי בעניינים אלה לברק'ה, בפעילויות שהביאו להד רב.

לפנינו תיאור מ"יומן בית חיינו" מחודש ניסן תש"נ (גיליון מס' 54):
יום שני כ"ח ניסן תש"נ: לפני תפילת מנחה, כשהרבי ירד במעלית הודיע למזכירים שיחיו שיאמר שיחה אחר התפילה ויחלק דולרים.

כשנכנס הרבי לתפילת מנחה הבחינו בסידורו של הרבי בדף שבצבץ מתוך הסידור. בחזרת הש"ץ לאחר אמירת 'מודים' הוציא הרבי דף זה מהסידור והניחו על הסידור, והביט בו עד לאחר גמר אמירת קדיש אחרון, ולאחרי זה סגר את הסידור וניגש עם הסידור לסטענדער השני והתחיל בשיחה.

השיחה ארכה כ- 15 דקות, בעת אמירת השיחה פניו של הרבי היו לעבר הקהל.
בתום השיחה הרבי ירד מהבימה וחילק שני דולרים לכל אחד ואחד. בעת חלוקת הדולרים הי' הרבי רציני מאוד. כשעברו הנשים חייך הרבי לכמה מהן וכן לכמה וכמה ילדים. בעת החלוקה ניגנו באופן ספונטאני את הניגון "עוצו עצה".

כעבור כמה דקות נהי' שטורעם גדול ב-770. מיד נאספו ואמרו תהילים במניין, נוסף ע"ז שכבר בעת חלוקת הדולרים אמרו תהילים, וכמו"כ נתנו צדקה [בינתיים נודע ע"ד הפס"ד של הרב יהודה קלמן שי' מארלאו מהבד"ץ דק"ק שכונת "כאן צוה הוי' את הברכה" בקשר לשווי של מזון 'שלוש סעודות' - 3$ לכל סעודה בארה"ב], וכמו"כ מיד הוסיפו בשקידה עצומה בלימוד התורה.

מיד אחר חלוקת הדולרים הודיע הרבי למזכיר הריל"ג שיראה שיעשו 'שטורעם' מזה בעיתונים באה"ק, והכתבה שהכניס דובר חב"ד באה"ק ר"ב וולף שי' הייתה למראה עיני הרבי שנתן הסכמתו להדפיס זאת. פחות משעה לאחר חלוקת הדולרים הי' כבר ב"ראדיא" באה"ק, וכמובן שזה היה בכל העיתונים למחרת.

הפרסום ב'ראדיא' הי' מאד יפה: שמעו את קולו של הרבי פעמיים הן בתחילת התכנית והן בסופה - התכנית הייתה במשך חמש דקות ושמעו זאת ביומן חדשות שבראדיא 'קול ישראל' שלשה פעמים במשך המעת לעת.

על מה דיבר הרבי באותה שיחת קודש מיוחדת?
כשעה לפני תפילת המנחה בצהרי אותו יום שני, התקבלה במזכירות הרבי שיחת טלפון בלתי שגרתית מלשכה ממשלתית בירושלים. הדובר ביקש מהמזכיר הרב בנימין קליין, להעביר לרבי בדחיפות הודעה כי נתקבל מידע מוצק וקונקרטי שארגון הטרור אש"ף מתכנן לפגוע בריכוזים יהודיים ברחבי העולם. המזכיר הרב קליין העביר מיד את המידע הקריטי אל הקודש פנימה.

זמן קצר לאחר מכן הרבי נכנס לבית הכנסת לתפילת המחנה, ולאחריה פנה לומר שיחת קודש. בפתח הדברים אמר הרבי (התוועדויות תש"נ חלק ג עמוד 97, שיחה 'מוגה'):
זה-עתה (כשעה לערך לפני תפילת מנחה) נתקבלה ידיעה שארגון אש"ף פירסם הוראה לכל המחלקות שלו ברחבי העולם לפגוע בשונאי ישראל (בלשון סגי-נהור), הי' לא תהיה, פגיעה בגוף וכו' וכו', אשר, אין להאריך בזה משום "אל תפתח פה כו'".
ולכן, יש צורך להדגיש במיוחד ברכותיו של הקב"ה לכל בני ישראל בכל מקום שהם בכל המצטרך להם, מתוך הרחבה, בביטחון אמיתי, ומתוך שמחה וטוב לבב, כולל ובמיוחד – קיום ההוראה הידועה "טראכט גוט וועט זיין גוט", היינו, שהמחשבה לטובה פועלת שיהיה טוב בפועל ממש, ועד שהקב"ה מקדים הטוב בפועל ממש עוד לפני המחשבה לטובה.

וביחד עם זה, יש לנצל ידיעה הנ"ל (לא באופן של הפחדה, חס ושלום, אלא מתוך שמחה וטוב לבב, כאמור, "לחשוב לטובה") כדי להוסיף עוד יותר בעבודתם של ישראל בענייני התורה ומצוותיה...

כאמור, מיד לאחר קבלת ההוראה להעביר את תוכן השיחה לכלי התקשורת, הכין ברק'ה הודעה לעיתונות והעביר אותה מיידית לכל כלי התקשורת, בצירוף הקלטה מדברי הרבי.

וזה נוסח ההודעה לעיתונות, שעליה מצוין כי "השיחה וההודעה הזו מוגה".

אגודת חסידי חב"ד בארצנו הקדושה - לוד
ר"ח אייר תש"נ
הודעה לעיתונות
כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש שליט"א:
למרות שאש"פ הורה לאנשיו לצאת לפגוע ביהודים בעולם אין לפחד ולהיבהל.
ע"י צדקה, תפילה ובטחון בהשם נוכל לעצור את הסכנה.
"אין מה לפחד ואין להיכנס לפאניקה ובהלה, כי אם לבטוח בקדוש ברוך הוא" - כך קרא כ"ק האדמו"ר שליט"א מליובאוויטש בשיחה דרמטית לחסידיו ביום שני בערב.
"קיבלתי ידיעה לפני שעה קלה" - המשיך הרבי בדרמטיות בלתי רגילה, ואמר "שארגון אש"פ נתן הוראה לאנשיו לצאת לפיגועים ולפעולות כדי לפגוע ר"ל ביהודים בכל הזדמנות ואין להאריך בזה משום אל תפתח פה וכו'", אמר הרבי.
דבריו של הרבי, שנאמרו לפני חסידיו בבית הכנסת של מרכז חב"ד העולמי, גרמו להתעוררות רבה, הדברים אף הועברו בשידור לכל מרכזי חב"ד בעולם. בדבריו חזר הרבי ואמר שאין להיכנס לפאניקה ובהלה והוסיף ואמר לחסידיו "תחשבו טוב אז יהיה טוב".

עם זאת הוסיף הרבי וביקש שיש לנצל את הזמן ולנקוט בפעולות רוחניות, כדי להביא לשמירה ולביטחון של כל אחד ואחת מבני ישראל וכדי להוסיף בברכתם ובשלוותם ובביטחונם של כל בני ישראל בכל מקום שהם.

הרבי ביקש ואמר:
"הצעתי ובקשתי שכל אחד ואחת מישראל אנשים נשים וטף, יוסיפו, אומר הרבי, בלימוד תורה - כל אחד ואחת לפי עניינו.

בתפילה - מבקש הרבי שיאמרו ג' מזמורי תהילים, ומה טוב גם המזמור האחרון שסיומו 'כל הנשמה תהלל י-ה הללוי-ה'.

ובצדקה - מבקש הרבי שיתנו הוצאות של מזון שתים או שלוש סעודות (במקום תענית), ליתן צדקה בזמן שירצה כאו"א. ומה טוב - לתת זאת עבור החזקת לומדי תורה או מוסדות שעוסקים בהפצת תורה.

יהי רצון שע"י זה נזכה תיכף ומיד - בחודש ניסן דשנת ניסים - לטוב האמיתי והעיקרי, גאולה אמיתית והשלימה ע"י משיח צדקנו, סיים הרבי את דבריו ונתן לכל אחד שליחות מצווה לצדקה כדי שכל זה יזרז תיכף ומיד ממש את הגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו.

דובר חב"ד, ברקה וולף, הוסיף כי דברי הרבי שפורסמו בכל ריכוזי חב"ד בישראל בחצות הלילה של יום שני הביאו להתעוררות גדולה ובמשך היום ארגנו כינוסים מיוחדים במוסדות החינוך לאמירת פרקי תהילים ונתינת צדקה.

עדות מכלי ראשון על פעילות מרתקת זו, מספר אחיו של ברק'ה, הרב מנחם שי' וולף, מנהל סניף ה'מרכז לעניני חנוך' והוצאת הספרים קה"ת בארץ-הקודש:
"פעמים רבות היינו שומעים את התוועדויות הרבי בשידור חי לפנות בוקר, התוועדויות שבהן הרבי היה מדבר מקירות לבו על העניינים שעמדו על הפרק - ענייני שלמות הארץ וענייני שלמות העם. לאחר שההתוועדות הסתיימה והכל היו פורשים לענייניהם, היה ברק'ה מתיישב לערוך את הדברים, ומיד לאחר-מכן היה מטלפן אל מערכות החדשות של הרדיו ועיתוני הבוקר על מנת למסור את דברי הרבי.

במסגרת זו ברק'ה היה 'מתעמת' עם אנשי התקשורת בצורה מפליאה ממש כדי שהמסרים של הרבי יגיעו ויתפרסמו בעיתונים השונים ובתחנות הרדיו. אני זוכר פעמים שבהן הם לא מצאו לנכון לתת לדברים פרסום אבל ברק'ה לא אמר נואש והמשיך להפציר ולשכנע. לא אחת, נדמה היה כי דבריו נופלים על אזניים ערלות והללו עומדים בסירובם, אבל גם אז ברק'ה לא הרים ידיים, והפציר שוב ושוב עד שבסופו של דבר הצליח להעביר את המסרים נגד כל הסיכויים.

ברק'ה היה חדור תמיד בהכרה שיעבור עליו מה הוא יעשה הכל על מנת שדברי הרבי יגיעו אל מנהיגי הציבור ואל כל שכבות העם – והמסר אכן הגיע!

הפלא שבעובדה זו, היה בכך שעיקשות ונחישות זו של ברק'ה היתה בניגוד גמור לטבעו. הוא היה בטבעו איש נלבב, רך ונעים, אך כשהדבר היה נוגע למילוי שליחותו, ברק'ה היה עוטה על עצמו ארשת של תקיפות ומצליח לבקוע את האטומים שבקירות ולבצע את שליחותו נאמנה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.