מערכת COL | יום ל' תשרי ה׳תשע״ו 13.10.2015

איך מתגוננים בגל הטרור? ● רבני חב"ד בירושלים מדברים

עת צרה לישראל: הטרור מרים ראש בכל הארץ ר"ל והבוקר גל פיגועים קשה בירושלים ● שניים מחשובי בית-דין רבני חב"ד בארץ-הקודש ותושבי ירושלים בעצמם, הרב זאב דב סלונים רב מרכז העיר ירושלים והרב אברהם מיכאל הלפרין רב הגבעה הצרפתית בירושלים, מסבירים איך להתגונן מפני גל הטרור - רוחנית וגשמית ● בלעדי ל-COL  לראיון המלא
איך מתגוננים בגל הטרור? ● רבני חב
מימין: הרב זאב דב סלונים, הרב אברהם מיכאל הלפרין (ארכיון COL)
משה בן-חיים

המחבלים ימ"ש ממשיכים במעשי הטרור הרצחניים והבוקר (שלישי) בוצעו שוב פיגועים קשים ומחרידים בירושלים, בהם נהרגו שלושה יהודים הי"ד ונפצעו שמונה יבדלחט"א, המאושפזים בבתי-הרפואה. הפיגועים בירושלים, הינם חלק מגל טרור מאורגן של מחבלים ברחבי הארץ.

איך צריך להתגונן בימים אלו? הרב זאב-דב סלונים רב מרכז העיר ירושלים וחבר בי"ד רבני חב"ד והרב אברהם מיכאל הלפרין רב הגבעה הצרפתית בירושלים, מסבירים בשיחה מיוחדת למערכת COL איך להתגונן מפני גל הטרור:

מהם אמצעי ההגנה המתאימים, ובמה עלינו להתחזק בימים אלו?

הרב סלונים: "אני סבור שכל יהודי חש בימים אלו במיוחד התעוררות פנימית. 'בתוך עמי אני יושב', וכולנו באותו מצב, כולנו יהודים.

"בעת רצון זו, כדאי מאוד לצאת לרחוב - לא רק בבית-הכנסת ובסביבה שלך – אלא ברחוב, ולומר: 'יהודים! כולנו עם אחד!'. זהו עת רצון להזכיר להם מי הם, הרי כעת כולם מוכנים לשמוע. הלב של כולם פתוח, וזו הזדמנות.


זירת הפיגוע בירושלים, הבוקר

"עלינו להתחזק במיוחד בטהרת המשפחה ובצניעות בכלל, זה אחד הדברים החשובים שצריך לעורר במצב הזה.

"מבחינה אישית, כל אחד יודע מה הוא צריך תיקון, בביתו. אחד צריך חיזוק עם נושא החינוך, או בכשרות, ואחר בשמירת הפה, בדיבור. והעיקר, הוא בלבוש, בצניעות. יש לשים לב על זה ולעשות חשבון נפש - וזה הרפואה לכל הדברים, זה ימנע את הקטרוגים".

הרב הלפרין: "אנחנו צריכים לשמוע מה הרבי אמר במקרים כאלה. הרבי הורה להתחזק בתפילה בצדקה, ובלימוד התורה. הרבי עודד מאוד תפילת תינוקות של בית רבן, שכתוב שמתקבלת בשמים. במצבינו היום זה חשוב מאוד. כמו שמרדכי הצדיק כינס את הילדים לבטל את הגזירה, מלבד הצומות שנקבעו אז.

"זה באופן כללי. באופן פרטי, על כל אחד להרבות באהבת ישראל ובמעשי חסד. כדאי מאוד להוסיף באמירת תהילים, ו'הן קל כביר לא ימאס תפילת רבים'".

"לא להירתע"

איך צריך להשמר בימים אלו עפ"י דרך הטבע? כדאי להצטייד באמצעי הגנה עצמית (המותרים עפ"י חוק)?

הרב סלונים: "אני יכול למצוא כלי נשק רוחני. כלים אחרים אין לי שייכות אליהם. חלילה לנו לקחת 'ידי עשיו'. זה לא שייך לנו. אך אני לא מתערב לאחרים בעניין זה, אני אומר זאת לעצמי. ברוחניות זו עת רצון, רואים את האירועים ואם נתקנה דרכינו - במילא השכינה הק' תהיה איתנו".


הזירה בירושלים, הבוקר

הרב הלפרין: "אנו צריכים מצד אחד להמשיך בשיגרה. בפרט בענייני מצווה ועזרה לזולת, לא להרתע לצאת מהבית. אך מצד שני, הליכות שלא לצורך - כגון טיולים וכדו', רצוי להימנע, כמו שכתוב 'חבי כמעט רגע עד כי יעבור זעם'.

"לגבי הגנה עצמית: אם מדובר באמצעים לא חריגים, כמו גז פלפל וכדו', אז אפשר בהחלט. אך לא אמצעים שיכולים להזיק לסביבה ח"ו.

"הצעה: לפני יציאה מהבית, לתרום צדקה, ולהצטייד בספר חת"ת. גם טוב לומר פסוק בתהילים מפרק נ"ט: 'ואני אשיר עזך וארנן לבוקר חסדך כי היית משגב לי ומנוס ביום צר לי'. יש לומר שלוש פעמים הפסוק, ישר והפוך (מהסוף להתחלה) ולכוון באותיות 'כי היית' שהוא שמו של השי"ת, המסוגל לשמירה, כידוע.

"ויהי רצון שנתבשר כבר את הבשורה הטובה, שהנה הנה משיח בא".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.