מערכת COL | יום ל' תשרי ה׳תשע״ו 13.10.2015

גל טרור בכל הארץ: שלושה יהודים נרצחו בירושלים ● מתעדכן

המחבלים ממשיכים בגל הטרור בכל רחבי הארץ: שלושה יהודים נרצחו בפיגועים דקירה וירי בירושלים ● פצועים בפיגועי דקירה ברעננה גל טרור בכל הארץ - מתעדכן  עדכון אחרון: הותר לפרסום כי אחד הנרצחים בפיגוע הרצחני שבוצע הבוקר בירושלים, הוא הקדוש הרב ישעיהו קרישבסקי הי"ד. הלוויתו תערך בשעה 14:00. השאיר אחריו בן יחיד, יבדלט"א, ר' שניאור-זלמן קרישבסקי, חסיד חב"ד מבני-ברק >>>
גל טרור בכל הארץ: שלושה יהודים נרצחו בירושלים ● מתעדכן
זירת הפיגועים הרצחניים ברושלים, הבוקר
גל טרור רצחני פוקד את ערי ארץ-הקודש. יומן אירועים לפי שעות מתעדכן בכתבה זו:

12:50: הותר לפרסום כי אחד הנרצחים בפיגוע הרצחני שבוצע הבוקר בירושלים, הוא הקדוש הרב ישעיהו קרישבסקי הי"ד. הלוויתו תערך בשעה 14:00 ותצא מבית-הכנסת פינסק קרלין בירושלים בשכונת בית ישראל. השאיר אחריו בן יחיד, יבדלט"א, ר' שניאור-זלמן קרישבסקי, חסיד חב"ד מבני-ברק. את מועדי ומיקום ה'שבעה' נפרסם בהמשך.

12:00: מ"מ המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, אמר בעקבות האירועים: "מה שמאפיין את האירועים הוא תגובה מהירה של אזרחים ושוטרים. זה קרה בשני הפיגועים בירושלים ובשני הפיגועים ברעננה. האירועים הם כואבים ובעלי תוצאות קשות. התגובה המהירה של השוטרים מנעה אירועים חמורים יותר. משטרת ישראל מתכוונת להציג בפני הקבינט הביטחוני תכניות אופרטיביות שיהלמו את רצף האירועים וחומרתם".

11:00: נחשף כי המחבל שביצע היום את אחד הפיגועים בירושלים הוא עובד חברת בזק. בהודעת החברה נכתב: "בזק מביעה זעזוע עמוק בעקבות הפיגוע בירושלים ברחוב מלכי ישראל, ומפעילותו החבלנית של עובד החברה (שנהרג במהלך הפיגוע).

"אנו המומים מהמעשה הנפשע, מביעים שאט נפש מהמעשה, כואבים את כאבן העמוק של משפחות ההרוגים ומתפללים להבראתם המהירה של פצועי הפיגוע.


זירת הפיגוע בירושלים

"אנחנו מדגישים כי לא נראה כל סימן מוקדם, ולא נצפה כל שינוי בהתנהגותו של העובד, אשר יכלו להעיד מראש על פעילותו החבלנית הנפשעת.

"אנו נמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות, וליבנו עם הנפגעים באירוע ובני משפחתם".

10:37:
פיגוע דקירה שני ברעננה הבוקר. התקבל דיווח על פיגוע דקירה מול בית הרפואה בית לוינשטיין. ממצאי חקירה ראשוניים: מחבל תושב מזרח ירושלים יליד 87 (למניינם) שלף סכין והחל לדקור יהודים מול רחבת בית הקפה, תוך שהוא פוצע אזרח באורח קשה בדקירה בצווארו ועוד 3 אזרחים באורח קל.

המחבל החל לרוץ לעבר רחוב אחוזה תוך שאזרחים דולקים אחריו. נהג שעבר במקום הבחין במתרחש ופגע באמצעות רכבו המחבל ונהג מונית שעבר במקום סייע בהשתלטות עליו.

כוחות גדולים של מרחב שרון שהיו במקום עצרו את המחבל והוא הועבר לטיפול רפואי. מפקד מחוז מרכז ניצב מוטי כהן שיבח את התנהגות האזרחים ותגובתם המהירה.

10:16: פיגוע באוטובוס בשכונת ארמון הנציב: שני מחבלים תושבי מזרח ירושלים, בשנות ה-20 לחייהם, עלו לאוטובוס של אגד כשהם חמושים באקדח ובסכין. הם רצחו שני יהודים ופצעו ארבעה יהודים נוספים, שנפצעו בדרגות פציעה שונות (אחד קשה ושלושה בינוני).


זירת הפיגוע בירושלים

לוחמי מג"ב ושוטרי סיור שמיהרו למקום זיהו את המחבלים על האוטובוס, אך המחבלים לא אפשרו להם להיכנס. השוטרים ביצעו ירי מדויק וחיסלו את השניים.

10:13: דיווח על פיגוע ברחוב מלכי ישראל בירושלים. ממצאי התחקיר הראשוני - מחבל תושב מזרח ירושלים הגיע עם רכב לרחוב מלכי ישראל, סטה מנתיבו, עלה על המדרכה ודרס שלושה אזרחים שעמדו בסמוך לתחנת אוטובוס. לאחר דריסתם הוא יצא מהרכב עם סכין והמשיך לתקוף את הנפגעים.

יהודי אחד נרצח ויהודי נוסף נפצע קל. מאבטח אזרחי הבחין במחבל, ירה לעברו ופצע אותו. שוטרי מג"ב שהיו במקום סמוך הבחינו במחבל כשידו מוסתרת, ביצעו לעברו ירי מדויק ונטרלו אותו.

שימי גרוסמן מתנדב זק"א, אמר "אני מתגורר ברחוב סמוך למקום הפיגוע, הגעתי לזירה דקות ספורות לאחר הפיגוע, מיד התחלנו בפעולות החייאה וחבישה של הנפגעים, לצערי אחד הנפגעים נהרג במקום. מתנדבי זק"א ירושלים טיפול בהרוג ובאיסוף הממצאים בזירה. מדובר בימים קשים מאוד הצוותים של זק"א רצים מפיגוע לפיגוע".

8:50:
בתחנת כפר סבא התקבל דיווח על אירוע חבלני - פיגוע דקירה ברח' אחוזה 98 ברעננה. כוחות גדולים של משטרת מרחב שרון בפיקוד ממ"ר שרון תנ"צ קובי שבתאי זרמו מיידית למקום.

מתחקור ראשוני עולה כי מחבל תושב מזרח ירושלים יליד 93' הגיע לתחנת אוטובוס ודקר יהודי שהמתין בה.

אזרחים שהיו במקום השתלטו על המפגע עד בוא כוחות המשטרה. הפצוע פונה במצב בינוני לקבלת טיפול רפואי. המפגע פונה אף הוא לקבל טיפול רפואי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.