מערכת COL | יום כ"ח תשרי ה׳תשע״ו 11.10.2015

"השיעורים הראשונים של הרב אברג'ל זצ"ל החלו בבית-חב"ד"

היכן מסר הרב יורם אברג'ל לראשונה שיעורי תורה ברבים? שליח חב"ד בנתיבות, הרב ישר אדרעי, מספר בשיחה מיוחדת ל-COL על הכרות רבת-שנים עם הרב אברג'ל - ועוד קודם, עם אביו הרב חנניה אברג'ל ע"ה  השיעורים של הרב אברג'ל
הרב יורם אברג'ל זצ"ל. בעיגול: יבדלחט"א הרב ישר אדרעי
משה בן חיים

ההכרות והקשר של שליח חב"ד בנתיבות הרב ישר אדרעי, עם המקובל הרב יורם אברג'ל זצ"ל , החל כבר  עם אביו, הרב חנניה אברג'ל ע"ה. בשנים תש"מ, תשמ"א ותשמ"ב, למד הרב חנניה אברג'ל ע"ה בכולל "תפארת זקנים", אותו הקים הרב ישר אדרעי בנתיבות.

בשיחה ל-COL מספר הרב ישר אדרעי על תחילת היכרותו עם הרב יורם אברג'ל ע"ה:  "הרב יורם למד בבית ספר חב"ד 'ברוש', אחר כך המשיך ללמוד בישיבת 'שער הנגב'. כאשר התחתן, החל לתת שיעורי תורה בבית חב"ד נתיבות".

איך הגיע הרב יורם אברג'ל, אז אברך צעיר, למסור שיעורי תורה בבית חב"ד?

"אביו, הרב חנניה, למד אז בכולל ולא הכרתי עדיין את בנו, הרב יורם. אגב, זכור לי גם שהאבא הרב חנניה נסע בשנות הממ"ים לרבי. אחרי הקשר עם האבא הרב חנניה, נוצר הקשר עם בנו, הרב יורם, שביקש למסור שיעורי תורה בבית הכנסת לבעלי בתים. הסכמתי כמובן בשמחה. זה קרה בשנת תשמ"ו. השיעורים נמשכו תקופה ממושכת".

שיעור תורה ושיחה של הרבי 

"הרב יורם אברג'ל היה מוסר שיעורי תורה לבעלי בתים בימות החול ובשבתות לפני תפילת מנחה. על-פי בקשתו, מסרתי אחרי השיעור שלו בשבת, שיחה של הרבי. אחר כך, הרב אברג'ל גדל והתפתח בצורה מופלאה".



הרב ישר אדרעי שיחי' ממשיך לספר על הרב יורם אברג'ל ע"ה, ועל 'מוטיבים חסידיים' בהשפעתו על תלמידיו ושומעי לקחו: "תמיד דיבר על אדמו"ר הזקן ועל הרבי בהערכה רבה, ולימד כל יום 'תניא' בכולל, לפי הסדר כפי שנקבע בחת"ת. בי"ט בכסלו היה עורך באולם, בנוסף לאירוע של חב"ד. הרב דיבר עם האברכים שלו על החשיבות של מקווה כל יום, והייתי פוגש עשרות מתלמידיו בכל בוקר בדרכם למקווה לפני הנץ"...

הרב ישר מוסיף ומספר, כי הרב אברג'ל חיזק מאוד את אמירת כל ספר התהילים בשבת 'מברכים'. הרב ישר הבחין באברכים כבר בשלוש לפנות בוקר (!) כשהם בדרכם למקווה. הרי התפילה בנץ, וצריך להספיק לומר את כל ספר התהילים לפני התפילה...

"פגש אותי הרב יורם לפני כמה שנים", מוסיף ומספר הרב ישר, "והוא אמר לי, שאחד התנאים לקבל אברך לכולל שלו, הוא שיגדל זקן"...

הרב אברג'ל שמר עם קשר חם לחב"ד כל השנים ובפרט עם מוסדות חב"ד בנתיבות. הוא כיוון הורים ומשפחות לשים את ילדיהם בתלמוד-תורה של חב"ד ותמך ועזר פעמים רבות.

מסכם הרב ישר אדרעי: "היה ידיד גדול לחב"ד ולמוסדות חב"ד, ודוגמא חיה להרבצת תורה במסירות נפש".


שליח חב"ד לנתיבות הרב ישר אדרעי ליד מתחם הבנייה בשנה שעברה

לפני כמעט שנה,
פרסמנו כאן על חנוכת הבית שערך הרב אדרעי למוסדות "חב"ד בית ישראל". ניצלנו את ההזדמנות ושאלנו אותו על התקדמות הבניה.

"התחלנו אחרי חנוכה בשנה שעברה. בנינו שלד וכעת מחכים לסייעתא דשמיא ולתורמים שיסייעו לקדם את הפרוייקט. המבנה החדש, אשר נבנה בצורת '770', יביא לתפנית בכלל הפעילות המתבצעת כיום ע"י המוסדות", הוא מציין.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.