מערכת COL | יום כ"ו טבת ה׳תשס״ה 07.01.2005

תושבי גוש קטיף רוצים תשובות

לפנינו מכתב נוקב בו שואלים אנשי גוש קטיף את הרב אלישיב שאלות קשות, הם רוצים מענה מהיכן ההיתר לתמוך בתוכנית שמסכנת המוני יהודים ר"ל: "על פי פסק דין תורה בשולחן ערוך חושן משפט (סימן י"ד סעיף ד') הננו תובעים בזאת עם כל הכבוד הראוי מהגאון הרב אליישיב שליט"א להעלות על גבי הכתב את הנימוק והיסוד לפסק דינו בנוגע לכניסת מפלגת יהדות התורה לממשלה, על מנת למנוע חילול ה' הנעשה בימים אלו בטענה שגם שומרי תורה ומצווה ע"י כסף אפשר לשחדם שיעשו היפך תורתינו הק' והיפך רצון ה'. המשך ב'כתבה מלאה'
תושבי גוש קטיף רוצים תשובות
והננו לצטט בזה את לשון השו"ע שם: "יש אומרים שאם רואה הדיין שבעל דין חושדו שנוטה הדין כנגדו צריך להודיעו מאיזה טעם דנו אפילו אם לא שאל". והרמ"א שם כותב: "וכל שכן אם אומר כתבו לי מאיזה טעם דנתוני, מיהו יש אומרים דוקא אם דנו אותו על ידי כפי'ה אבל בלאו הכי אין כותבין, וכן עיקר". וכמובן בעניננו הרי גם לפי הדיעה השני' שמביא הרמ"א מחויב הדיין לנמק את פסק דינו, שהרי כאן מדובר ש "דנו אותו על ידי כפי'ה", ופשוט. לכן אנו תושבי גוש קטיף המועמדים לגירוש מביתינו ומאדמת ארץ הקודש היל"ת שיש בזה פיקוח נפשות לא רק לנו ולמשפחותינו אלא גם לכאו"א מהיושבים בארץ הקודש כנפסק בשולחן ערוך סימן שכ"ט סעיף ו'. וכן בתי כנסיות ובתי מדרשות שייהפכו לבתי תיפלה ובתי עבודה זרה היל"ת שזה חילול הקודש בצורה שאינה משתמעת לשני פנים, כנפסק בשולחן ערוך או"ח הלכות בית הכנסת. ולצערינו הגדול הנסיון מהעבר הוכיח עד שאפילו "בן חמש למקרא" מבין בפשטות שזה סכנת פיקוח נפש ממש. מחכים לתשובתו של הרב אליישיב שליט"א. בברכת ונתתי שלום בארץ תושבי גוש קטיף.
לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
1.
nuuuuu
כ"ו טבת ה׳תשס״ה
why is it only in this web page. this gantzer maise should be printed all over the world. and for sure in all the frum tora centers, like boro park , monsey. and all over eretz yisroel.
2.
אופטימים
כ"ו טבת ה׳תשס״ה
מישהו שם בגוש באמת ממתין לתגובה?
4.
הם עדיין בגלות
כ"ו טבת ה׳תשס״ה
אריק שרון הרב אליישיב וכו'
5.
זעקה מלב יהודי
כ"ו טבת ה׳תשס״ה
לא יאומן כי יסופר, נזעק אל השם, אין מילים להביע התמי', למטה מן הטבע והשכל. אנא ואנא תתחרטו תתחרטו. תמנעו עקירת יהודים מבתיהם, עקירת ישיבות, עקירת בית כנסת,עקירת קדושי עליון מקברתם. מאז בריאת העולם לא הי' מעשה מביש כזה לעיני כל העולם שיהודים "חרדים" יתנו אישור על מעשים כאלה ויגרמו למעשים כאלה תמונת כסף עבור תורה "שלהם" תורה תורה חגרי שק", ה' ה' חוס ורחם עלינו!
6.
כל הכבוד
כ"ט טבת ה׳תשס״ה
רק ככה הם יתחילו לחשוב על מה שהם עושים
הצלחה רבה ומופלגה
7.
בן 5 מבין ואלישיב לא?
ב' שבט ה׳תשס״ה
מה לעשות יש חסרי הבנה.... הכסף מסנוור מאוד חבל שהם רואים רק כסף ולא את האמת!!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.