מערכת COL | יום כ"ו תשרי ה׳תשע״ו 09.10.2015

זמן לומר תודה ● הרב מנחם-מענדל כהן בטור אישי

"נשאבתי לכינוס "צאתכם לשלום" של ועד תלמידי התמימים העולמי רק בשביל לומר תודה לארגון הנפלא בשמי ובשם הורים רבים, מחנכים, ראשי ישיבות ו... כמובן אותם "תמימים" שנהנו משירות נפלא ● הרב מנחם מענדל כהן, מנהל חדר 'אהלי מנחם' בביתר עילית שהה בחצרות קדשנו במהלך חודש תשרי, התרשם מהמערך רחב ההיקף של 'ועד תלמידי התמימים העולמי', והעלה את רשמיו על-גבי כתב  זמן לומר תודה
זמן לומר תודה ● הרב מנחם-מענדל כהן בטור אישי
הרב מנחם-מענדל כהן על רקע האלפים במעמד העוצמתי (צילומים: ישראל בליזובסקי)
מנחם-מענדל כהן

בין שמים למים, מעל האוקיינוס האטלנטי, בשעה החמישית לטיסה הדהד לו הכרוז בבטן המטוס וביקש לדעת האם בין הנוסעים ישנו רופא... בהשגחה פרטית זכתה אישה קשישה לשירות רפואי מסור ומלא גם במקום הזה. היא הובלה לחלקו האחורי של המטוס, שם, כך מסתבר ישנו כיסא מיוחד שהופך למיטה, תיק רופא עם חותם פלסטיק המאשר שאיש לא נגע בתיק מאז הבדיקה האחרונה נפתח לשביעות רצונו של הרופא והוא עושה את עבודתו נאמנה... ב"ה לא נזקקנו כולנו לנחיתת חרום באיזו מדינה שרק השם יודע כמה אוהדת את העם היהודי.

שום דבר לא עצר! המטוס ממשיך במסלולו, הנוסעים עסוקים בשלהם, התמימים שביניהם לומדים, מתוועדים ואפילו מזכים נוסעים במצוות תפילין...

איכשהו יצא לי להתבונן בהתנהלות הטיסה:
מטוס ענק המכיל 584 נוסעים מגוונים אשר מטבעם שונים האחד מחברו כמזרח ומערב - גזע, דת, מין, לאום, גיל, אופי, שפת דיבור, ו...כמובן פער עצום בתפיסת עולם ובהתנהגות.

כך, ברוגע טסה לה יחד אותה קבוצת נוסעים במשך שמונה וחצי שעות, מגיעה ליעד מרוצה כולה, יורדת בשביעות רצון מהמטוס כשחלק גדול מאנשי הקבוצה יודע להוקיר את הצוות ואף לומר תודה על הטיסה הנפלאה!

אז, באמת, איך זה קורה? איזה קסם מיוחד יש במטוס שיכול להכיל כל הרבה אנשים ולהחזיק נוסעים כל כך מגוונים? איך זה שאף אחד מהנוסעים לא יוצא או מוציא מהכלים?

נראה לי שעליתי על השיטה...

הכל התחיל כבר בשדה התעופה, עם הכניסה למתחם הגדול והרועש נתקלתי באיש הביטחון ששאל לשמי, הביט בי ובדרכוני, ביקש להסיר את הכובע, את המשקפיים ושאל את סדרת השאלות הקבועות על האריזה, הנסיעה ומטרתה, ביקש לוודא שאיש לא שלח את יד בחפציי ובכבודה, הצמיד אחר כבוד את תווית הביטחון ומשם לעמדת הצ'ק אין, שוב בדיקה, גודל ומשקל הכבודה, הסבר מדויק על שער העלייה, המועד המדויק ואז ביקורת הדרכונים הקפדנית ו... העלייה למטוס! ברשמיות מחייכת מקבל אותי צוות האוויר, בודק את המחלקה אליה אני שייך וכך גם את מספר המושב ומנווט אותי למקומי.

בלי להבין את השפה אני מבין כל הוראה, היכן להניח את מזוודת היד, כיצד לחגור חגורה למבוגר ולתינוק ואפילו הוראות לשעת חרום... הנוסעים כולם וכך גם אני מתחילים להרגיש ביטחון, מבינים יחד את מסלול הטיסה, מזג האוויר, הפרשי השעות, זמני הארוחות ואפילו את התפריט המלא...

אז, כן! צוות האוויר מתנהג ממש כסגל חינוכי, משמש דוגמא ומופת להתנהגות בשעת שגרה ובשעת צרה ל"ע, יודע היטב להתמודד עם בקשות ודרישות של נוסעים (שחלקן באמת מוזרות) ומייצר אווירה רגועה ומהנה למשך כל הטיסה!

● ● ●

שלושה שבועות אחרי נשאבתי לכינוס "צאתכם לשלום" של ועד תלמידי התמימים העולמי רק בשביל לומר תודה לארגון הנפלא בשמי ובשם הורים רבים, מחנכים, ראשי ישיבות ו... כמובן אותם "תמימים" שנהנו משירות נפלא של צוות הטיסה שהצליח להחזיק את מאות התמימים במשך חודש שלם של מסע אל הרבי מלווה בצוות מקצועי וייחודי, שידע להעניק שירותי תוכן מדהימים, שירותי מזון, מקומות לינה, התוועדויות, סיורים לימודיים, יציאה מסודרת למבצעים ו... כן! גם לדאוג לאותו נער שלא חש בטוב במהלך שהותו הארוכה, לאפשר לתמים לשוחח עם אבא ואמא בטלפון ועוד ועוד אלפי דברים קטנים וגדולים שכל אחד ואחד מאותם תמימים חווה!

בימים אלו תקבלו, הורים יקרים משלוח מיוחד מארצות הברית הנושא תו מיוחד שיכול להחזיק לעד! "תמים" שחי בד' אמותיו של הרבי, למד וחווה תשרי עם הרבי מהו, והגיע ליעד הטיסה – התקשרות אמיתית לרבי נשיא דורנו.

רק אציין, שאין לראות בדברים המלצה גורפת לשלוח נער צעיר לבדו לחודש החגים או חלקו, ללא בדיקה וודאות שהוא אכן רשום, מסודר ונמצא תחת השגחה ופיקוח.
מומלץ תמיד להתייעץ ולבחון כל מקרה לגופו, ויהי רצון שלא תצא תקלה תחת ידינו והחודש השביעי והמשובע בכל ישמש תמיד רק כלי להתקדמות ועלייה מחיל אל חיל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.