מערכת COL | יום י"א תשרי ה׳תשע״ו 24.09.2015

נחשף הקמפיינר שמאחורי ההפקות החב"דיות לחגים ● מיוחד

המסרים מופצים במספר מדיות בו-זמנית, מושקעת בהם מחשבה מקורית, הומור עם טעם, משהו שמסיר מחיצות ● קהל היעד: כל יהודי שהרהר/חשב/רצה להגיע לבית הכנסת בחגים ● על הכל מנצח אייל גור, איש מיתוג ושיווק, שעבודה עם חב"ד היתה עבורו "משאת נפש" מאז ומתמיד ●  בראיון ל-COL, הוא חושף את מאחורי הקלעים של הקמפיין ● וגם: מיהו הילד ה'חוצפן' שביקש מהרבי חבילת מטבעות לצדקה "לחלק לחברים"? ● מגזין שישי  הפקות חב"דיות לחגים
נחשף הקמפיינר שמאחורי ההפקות החב
האיש מאחורי הקמפיין: אייל גור (מימין). משמאל ולמטה: 'גבע ושימי' מסבירים למה הכל נורא פשוט ולא-מסובך (מתוך אתר צעירי חב"ד)
משה בן-חיים

הסרטונים שלו הפכו במהירות ל"ויראליים" ברשת; הכל קליט עם הומור; אך בעדינות ועם טעם טוב. בקמפיין גדול מאוד "מתחת לפני השטח" הוא הופץ, בווטסאפ, בפייסבוק, בעיתונות הכללית, ובאתרי אינטרנט. קהל היעד: כל יהודי שחשב\רצה\תכנן ללכת לבית הכנסת בחגים, ולקיים ממצוות החג, ולא ידע איך ולמה.

מאיפה הגיע אייל גור לקמפיין החגים של צעירי חב"ד? בשיחה למגזין שישי של COL, הוא מספר: "חבר של חבר שהכיר אותי, המליץ עלי כאיש מקצוע שהכיר משהו על חב"ד, אך גם רואה "מבחוץ". זהו פרוייקט ראשון שלי עם חב"ד, ועבדתי כעשרים שנה עם גופים אחרים, גם עם כאלה שעוסקים בקירוב.

"פעילות עם חב"ד היתה אצלי משאת נפש, רק שלא הסתייע עד היום", הוא מספר.

נעים להכיר: אייל גור, מקצוען בתחום שיווק ומיתוג, כ-20 שנה בתחום. בעבר עבד במשרד מקאן-אריקסון, ובחברת גל-אורן BSD. כיום בעל עסק פרטי בתחום השיווק והמיתוג.

הקשר של אייל לחב"ד, החל עוד מילדות. "גדלתי בקריית מוצקין למשפחה דתית, וכילד הסתובבתי הרבה בבתי חב"ד. באיזשהו שלב החלטתי שאני רוצה להיות חב"דניק", הוא אומר, ומתכווין לכך. בגיל 13 וחצי נסע לרבי יחד עם ר' בועז קלי ומשפחתו, בנסיעה שהותירה בו רושם כביר, אותו הוא זוכר עד היום. ויש לו גם סיפור מיוחד עם הרבי, עליו תשמעו בהמשך.

החיבור למיזם החדש של חב"ד, היה איפה, טבעי. "הדתיים יושבים בחגים בבית הכנסת, והחילונים לא מבינים למה סגרו להם את מקומות הבילוי. "הלילה לא לומדים תורה", היה מיזם שעסקתי בו, וכיום תחת הכותרת הזו משתתפים עשרות אלפים בכל רחבי הארץ", הוא מספר.

"הרעיון בבסיס הקמפיין החדש של חב"ד, מאוד פשוט: עד חמש דקות לפני החג לתפוס יהודי ולומר לו: 5 דקות ממך יש בית חב"ד עם דלת פתוחה, כיפה, מקום עבורך, וסידור. הטכנולוגיה כיום מאפשרת למפות את כל בתי חב"ד בארץ, וכל מה שנותר לך זה ללחוץ באוטו, ולנווט לשם.

"הרבי אמר, שטכנולוגיה זה צינור למה שאתה מזרים דרכו", הוא מסביר כחסיד ורגיל.


קטע מתוך סרטון בקמפיין, שהופץ לקראת חג הסוכות

כפי שתיארת בהתחלת הראיון, אתה "מכיר את חב"ד, אך גם "רואה מבחוץ". איך באמת לדעתך, נראה הפרוייקט הזה מבחוץ?

"יש ציבור יהודי ישראלי אדיר, שצמא באמת ובפשטות. הרבי התווה דרך כ"כ מזמינה, כ"כ בגובה העיניים. זה בדנ"א של חסידי חב"ד... לשמור על המקום של חב"ד זה דווקא לצאת מהקהילה שלך, לאחרת. הכי קל זה להישאר בבית".

טיפ, מהזווית שלך?

"פשוט להיות חב"דניקים..."

במונחים של שיווק ומיתוג: מיהו בעצם, קהל היעד?

"בגדול וגס, כל יהודי שחשב\הרהר\רצה להגיע לבית כנסת בחגים. הסרטונים אמנם מאוד קליטים ומשפיעים, אך הם רק חלק ממכלול רחב של הקמפיין. המסר הוא, שחודש תשרי הוא הזמן של כל יהודי, להתרגש, להתחדש, ולכל חג אנו נותנים את הניואנס המיוחד לו.

וכאן, חושף אייל גור חלק מקמפיין החגים:

תשרי=זמן של כל יהודי

ראש השנה=להתחדש

יום כיפור=זמן לסלוח, להתחבר לפנימיות

סוכות= לשמוח יחד

ושמחת תורה? עדיין לא פורסם, ואת זה אני משאיר לקוראים לנחש... רמז: זמן ל...

מעבר לסרטונים שהפכו ללהיט ברשת, מה עוד יש בקמפיין?

זה מופיע בעיתונות הכללית, אינטרנט, והוקם במיוחד אתר 
http://www.chagim.info/. מדובר באתר מאוד מזמין, כרגע יש בו את חודש תשרי עם מידע רלוונטי לכלל הציבור.

יש בו מנוע חיפוש ייחודי ל-366 בתי חב"ד כולל אנשי קשר ומידע דינאמי. זו חשיבות גדולה להפיץ את כתובת האתר, כי אנו מעוניינים שכל יהודי שנמצא באיזשהו מקום יוכל להגיע בקלות לבית חב"ד ולבית כנסת הפתוח הקרוב אליו.

יהיו עוד הפתעות?

יהיו בע"ה עוד 'המצאות' שיעזרו לכל יהודי לקיים את מצוות החג. הלכנו על זה בזמן מאוד קצר ובתקציב קטן, בשבועיים שריכזו בתוכם חודשיים של עבודה! הלכנו על סרטים מאוד אופייניים של "גיוס המונים", והתוצאה מדברת בזכות עצמה...

אי אפשר שלא להתפעל מהלהט, של איש השיווק, שמדבר כחב"דניק אמיתי.

"כמו שסיפרתי בהתחלה, הכרתי מקרוב את פעילות חב"ד בגיל צעיר, וקצת אחרי בר מצווה נסעתי לחודש החגים לרבי. למרות שחלפו שנים מאז, והייתי נער צעיר, אני זוכר זאת כחוויה גדולה ומיוחדת. אך סיפור שהיה לי עם הרבי, הותיר בי רושם מיוחד:

"בחוה"מ התקיים "ראלי" רק של ילדים עם הרבי. לא הייתי לבוש בכובע וחליפה, כמו שאר הנערים. נכנסתי ל-770, והרבי דיבר בפני הילדים. קשה לי לתאר את האוירה, 26 שנה אחרי. זה לא משהו שאפשר להסביר בפשטות. הרגשתי את זה ברוחניות.

"הרבי דיבר, והילדים מקשיבים. אח"כ, הילדים עוברים לפני הרבי וכל אחד מקבל "ניקל" (5 סנט) לצדקה. גם תורי מגיע, אני ניגש. ואז, אני החצוף, אומר לרבי שאני מישראל, ויכול למסור עוד "ניקל'ס", לחברים בארץ... היה לרבי עוזר, אחד מהשניים שהיו שם (עפ"י התיאור המדוקדק אנו מבינים כי מדובר במזכיר הרב בנימין קליין ע"ה) ומבלי שהרבי אמר לו דבר, הוא הניח שתי חבילות (!) של ניקל'ס, והרבי הביא לי אותם... התרגשתי מאוד...

לשמע השאלה "האם נשארו לך מהניקל'ס הללו היום?...", אייל עונה מיד: "אם אספר שנשאר לי מהם, חבל לי על הזמן...

אחרי דברים נלהבים כאלו, יש חב"דניק שלא ירצה להעביר הלאה את המסרים שלכל יהודי יש מקום בבית הכנסת בחג? פשוט
לוחצים כאן, ומספרים לכולם...
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.