מערכת COL | יום ה' תשרי ה׳תשע״ו 18.09.2015

הרגעים הגדולים של כנס האלפים בחצרות קודשנו ● תיעוד ענק

תלמידי התמימים פוצחים בריקוד אדיר המרעיד את קירות האולם ואת קירות לבו של כל אחד מהמשתתפים, ויוצאים מהכינוס המעורר בהתרוממות הרוח ובחילא יתיר לנצל את זמן שהותם במחיצת הרבי להתרומם ולהתעלות, להתחזק בהתקשרותם ובלימודם, ובפרט - בענייני 'הקהל' ● סיקור מקיף וגלריה שניה ממעמד ברוכים הבאים העוצמתי, בהשתתפות אלפים, בארגון ועד התמימים  כנס האלפים בחצרות קודשנועוצמה: אלפים האורחים בכינוס 'ברוכים הבאים'. תיעוד ראשון
הרגעים הגדולים של כנס האלפים בחצרות קודשנו ● תיעוד ענק
(צילומים: ישראל בליזובסקי)
אלפי תלמידי התמימים המסתופפים בחצרות קדשנו בחודש החגים, השתתפו אמש בכינוס 'הקהל' ו'ברוכים הבאים' שקיים 'ועד תלמידי התמימים העולמי', המופקד על אירוחם בגשמיות וברוחניות.

במהלך שעות ארוכות הם ישבו זה לצד זה, באחוות רעים ושבת אחים, ניגנו יחדיו, התעוררו, אמרו 'לחיים', האזינו לדברים המעוררים מפי המשפיעים והשלוחים, ואף פצחו בריקוד חסידי סוחף וסוער.

"ברוכים הבאים"

את הכינוס פתח המנחה, הת' שמואל מישולובין, בדברים אודות עניינה של שנת הקהל, והזכות והמעלה העצומה שבהתהקלות אצל אבינו רוענו - הרבי.

באמירת פרקו של הרבי כובד הרב מיכאל אהרן זליגסון, משפיע בישיבת 'אהלי תורה' ועורך המפתחות לתורת רבינו, כשהקהל עונה אחריו פסוק אחר פסוק.

על המסך הגדול מופיעים קטעי וידאו מיוחדים מתשרי עם הרבי ודבריו הק' על החביבות כלפי האורחים, כשלאחר-מכן מוקרן קטע וידאו מיוחד משיחת הרבי בחול-המועד-סוכות תשמ"ח, בה דיבר על שינוי מנהגו באחיזת הלולב והאתרוג יחדיו - מכיון שכך נהג הרבי הריי"צ, בקשר עם שנת 'הקהל'. את הוידאו העניקה חברת jem, המופקדת על הארכיון רב הכמות והאיכות של סרטי הוידאו והתמונות של הרבי.

אלפי תלמידי התמימים מטים לבם ואזנם לדברים המעוררים, מביטים היטב על פניו הק' של הרבי ומקשיבים לשיחת הקודש, כשהדברים נכנסים ללבם ובוודאי יתנו את אותותיהם במהלך השנה כולה.

כך נשמעו פסוקי ה'תקיעות'

רגעים מיוחדים נרשמו בשעה שנכנסו לאולם הגדול הנגידים היקרים שבאדיבותם ודאגתם הרבה יכולים תלמידי התמימים להנות מתשרי משובע בגשמיות וברוחניות. המנחה מודה בלב נרגש בשם כל תלמידי התמימים לנדיבים, ותלמידי התמימים פורצים במחיאות כפיים סוערות ונרגשות.

לאחר-מכן מוזמן המשפיע הרב שלמה זרחי, המנהל הרוחני של ישיבת תות"ל המרכזית - 770, שמעורר את תלמידי התמימים המאזינים היטב, ומחדירים את הדברים ללבם על ההתמסרות של הרבי לחסידים, והחובה שלנו להתמסר כמים הפנים לכל ענייניו ולמילוי רצונו הק'.

לשולחנות מוגשת המנה העיקרית, תןך נגינה חסידית ושיח רעים חסידי, ולאחר-מכן מוזמן הרב אליעזר זקליקובסקי, שליח הרבי במונרו שבניו-ג'רזי, שמתאר בתיאור חי ומעורר את ימי חודש תשרי תשנ"ב במחיצת הרבי. במשך חצי שעה תמימה שקט מוחלט נשמע באולם הגדול, והכול כורים אזניהם לתיאורים המיוחדים משנת 'נפלאות בכל'. בין היתר, ניגן הרב זקליקובסקי בדיוק את פסוקי התקיעות כפי שאמרם הרבי באותה השנה בימי ראש-השנה.

שוב העיניים מוסטות למסכים, עליהם נראים רגעי שמחה והתרוממות במחיצת הרבי במהלך חודש תשרי, גם הם באדיבות חברת jem, 

את משא ההתעוררות המרכזי של הערב, נשא הרב לימא וילהלם, מראשי ישיבת תומכי-תמימים במוריסטון. הרב וילהלם מדבר בדיבורים נלבבים היוצאים מן הלב על-כך שהשנה היא שנת הקהל, כששהמשמעות של זה היא שעל כל אחד להעמיק ולהרחיב בלימוד תורתו הק' של הרבי. הוא חוזר בחיות על דברי הרבי אודות חובתו של כל אחד בשנת 'הקהל', ומוריד את זה לפסים מעשיים.

מחבר ניגוני ה'קאפיטלאך'

התרגשות אדירה נרגשת לקהל בשעה שעל הבמה עולה ה'בעל מנגן' החסידי, שזכה שניגוניו יתחבבו על הרבי, הרב שלום ברוכשטט, המנגן יחד עם תלמידי התמימים את הניגון שחיבר על פרקו של הרבי בשנה זו, ברגש ובשמחה. תלמידי התמימים פוצחים בריקוד אדיר המרעיד את קירות האולם ואת קירות לבו של כל אחד מהמשתתפים, ויוצאים מהכינוס המעורר בהתרוממות הרוח ובחילא יתיר לנצל את זמן שהותם במחיצת הרבי להתרומם ולהתעלות, להתחזק בהתקשרותם ובלימודם, ובפרט - בענייני 'הקהל'.

את המעמד הגדול כיבדו בהשתתפותם: הרב מאיר הארליג, איש בית חיינו; הרב עזריאל חייקין, מזקני וחשובי רבני אנ"ש; הרב מנחם קעניג, מנהל רוחני דישיבת תות"ל המרכזית בלוד והרב ישראל שמוטקין, השליח הראשי למדינת וויסקונסין.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.