מערכת COL | יום כ"ו אלול ה׳תשע״ה 10.09.2015

"בחב"ד חושבים קדימה" ● מה יקרה בשנת תשע"ו?

הרבי חזר על האימרה של חז"ל "מי שיש לו מנה רוצה מאתיים", ביחס של אי הסתפקות במועט בפעילות הפצת המעיינות, וחסידי חב"ד חושבים קדימה, ולא מסתפקים במה שיש ● פרוייקט מיוחד ב-COL לקראת השנה החדשה: ארבעה חסידי חב"ד פעילים, מספרים על התכניות שלהם לשנה הבאה ● ויש גם הודעה חשובה לציבור אנ"ש ● מגזין ראש השנה  חושבים קדימה
מימין: ר' לוי קנלסקי, ר' מנחם לאטר, ר' זלמי ביסטריצקי, ר' חיים שטיינר (צילומים: י. בלינקו, מאיר אלפסי, אליהו לוי)
משה בן חיים

מה התכניות שלכם לשנה הבאה?

הרב מנחם לאטר, מנהל בית אגודת חסידי חב"ד 770 בכפר חב"ד: "'הבית של הרבי' בכפר חב"ד, הפך זה מכבר ל'תל-פיות', שהכל נוהרים לבקר בו. מגוון הקהלים והציבורים שפוקדים אותו במהלך השנה, מרשים מאוד. ארגונים כמו ויצ"ו, יד לבנים, מכללות שונות, חיילי צה"ל במסגרת ימי חינוך, ותלמידי בתי ספר במסגרת "הכרות עם בתי כנסת" של משרד החינוך" ועוד. וזאת מבלי להזכיר את מסגרות "חגיגות החומש" ו"חוויות הפסח" של צא"ח הכולל אלפי תלמידים בכל שנה. גם זרם האחמ"ים שפוקדים כ"תנאי סף" את המקום, לפני פגישות בכפר חב"ד, הפך למחזה שגרתי.

"כ-300 קבוצות הגיעו השנה, סה"כ כ-30,000 איש, מלבד כאמור 'חגיגות החומש' ו'חוויות הפסח'. על כל זה פוקד צוות המקום ביד רמה, ובהתלהבות אמיתית ".

הוא מדגיש את הביטויים הנדירים והיחס המיוחד שהרבי התייחס ל"בניין של מורי וחמי כ"ק אדמו"ר":  "פעם היה אחד ששאל את הרבי האם מותר לו עפ"י הלכה לצאת מהארץ לנסוע לרבי", מספר הרב לאטר. "הרבי ענה לו, "למה להתפלפל? תכנס ל-770 בכפר חב"ד, זה הרי הבית של נשיא הדור". "זה המוסד שהרבי התבטא עליו בביטויים נדירים, שמי שרוצה לשפוך שיחו, ילך ל-770 בכפר חב"ד", הוא מוסיף. "הרבי שילם מכספו את כל הוצאות הבניה, וסירב בתוקף להשתתפות. הרבי דאג שיהיה כתוב על הבניין "אהל יוסף יצחק ליובאוויטש", ואמר "זה הד' אמות שלי בארץ ישראל".

לגבי התכניות לשנה הבאה עלינו לטובה, מציין הרב לאטר: "בשנה הבעל"ט נתמקד במשימה להכפיל את כמות המבקרים. הרבי אף פעם לא נתן 'צ'אפחה' על השכם. עשית אחד? תעשה מחר שניים, מחרתיים ארבע. אנו חייבים להכפיל ולהביא עוד ועוד יהודים. בעקבות הבשורה על הקמת 'פארק 770' השאיפה הזו תתקיים בע"ה".

הרב לאטר יוזם הפקת סרט וידאו מיוחד, להמחשת כל פינה ב'בית של הרבי': "אנו מתכננים הפקת סרט, והמסך יחולק לשניים. בצד אחד, יראו למשל את הרבי מחלק דולרים לצדקה, ובצד השני יראו את הנקודה הזו כאן בכפר חב"ד. המבקר 'יחיה' את המקום עם כל הפרטים.

"כמו כן, יוצג כל הסיפור על בניית 770 בזמן כה קצר, וכל הדברים המיוחדים שהרבי דיבר על 700 בכפר חב"ד. המבקר יגיע ל-770 בכפר, יקבל אוזניות, ויקבל סיקור מלא על כל פינה".

הרב מנחם לאטר מתכנן גם לשפר את מרכז המבקרים, להקים תערוכות חדשות, בנושאי עשרת המבצעים הק' של הרבי, ועוד היד נטויה בע"ה.

הרב מנחם לאטר מבשר לאנ"ש: "ביום ראשון ערב ראש השנה, חדרו של הרבי יהיה פתוח לאנ"ש בין השעות 8:00 בבוקר, ועד 12:00 בצהריים. אני קורא לתמימים ואנ"ש שיבואו להתפלל ולומר תהילים, ולכתוב פ"נ לרבי."

דאגה כפולה

סגן ראש העיר קרית מלאכי, ר' חיים שטיינר על התוכניות לשנה הבאה: "בשנה הבאה עלינו לטובה, התוכניות שלי יהיו שונות מהשנים שחלפו. לשמחתי זכינו שבשנת תשע"ה קרית מלאכי מתרחבת, הבניה בעיצומה וכמעט שמכפילה עצמה. דבר אשר מחייב אותי לדאוג שייבנו מקוואות ומוסדות דת בכדי שנוכל להכיל את התושבים החדשים.

"לאחר סיום בניית התלמוד תורה בשנת תשע"ה, אנו מתחילים בתוכניות לבניית בית הספר היסודי חב"ד לבנות, דבר אשר כרוך בבירוקרטיה ארוכה ומייגעת. אני שם לי על סדר היום לפעול בכל כוחותיי לבנייה מיידית, עם דגשים לצרכי הקהילה כפי שאכן פעלתי בתלמוד תורה, בס"ד.

"זו הזדמנות טובה בשבילי לנצל במה זו ולאחל לכל עם ישראל בכלל ולתושבי קרית מלאכי בפרט. שנה טובה שנת עשייה ברוכה שנת שגשוג והתפתחות מעלייתא בכל מעשי ידינו, כתיבה וחתימה טובה. תשע"ו - תהא שנת עשיה וסיפוק".

שלל קורסים

הרב לוי קנלסקי ראש 'מכון אלף - לקידום ערכי היהדות': "לפני שאציין תכניות לשנה הבאה, אציג את הפעילות השוטפת שהתרחשה בשנה החולפת:

קורסי הכשרה ופיתוח מקצועי, תורת הרטוריקה והנאום - אמנות ההשפעה והשכנוע בשיתוף 'אשכילה', קורסים מלאים לגברים ולנשים, קורסים במתכונת מרתונית לגברים.

"וכמובן בתחום שיעורי התורה: סדרת שיעורי הלכה והרצאות מרתקות מידי יום ראשון מפי טובי הרבנים, המתפרסמים באתר לתועלת אלפי הגולשים ברחבי העולם.

הסדרה מצולמת 'כדאי לדעת' הכוללת שיעורי וידאו קצרים על נושאים וערכים ביהדות, המתפרסמים במספר אתרי אינטרנט מובילים ברחבי העולם. '

'כולל נט' - עשרות שלוחים ו'בעלי בתים' מרחבי העולם 'קובעים עיתים לתורה' בחברותות פעם בשבוע דרך הטלפון והסקייפ ומקבלים מלגה כספית, בשיתוף מכון 'דעת לישראל', חיזוק 'קביעות עיתים לתורה' בין אברכים ו'בעלי בתים' בכפר חב"ד.

"בשנה הקרובה בעז"ה - בנוסף למה שהיה בשנה החולפת, יהיו דברים חדשים ומפתיעים, ביניהם: קורסי הכשרה ופיתוח מקצועי, תורת הרטוריקה והנאום - אמנות ההשפעה והשכנוע בשיתוף "אשכילה": הכרה לצבירת נקודות זכות לתואר, אפשרות להכרה ל"אופק" ו"עוז לתמורה", מרתונים לנשים, ימי עיון לגברים ולנשים, הנגשת הקורסים לכל אחד ואחת.

"וכן קורסים חדשים – כדאי לעקוב אחרי הפרסומים: 'חופה וקידושין' - הכשרה הלכתית ומעשית המיועדת לשלוחים ואברכים מובחרים. 'קמ"ח' - מיזם חדשני המיועד להורים, שיפעל ברחבי הארץ. 'יזם להצליח' - תכנית עסקית וליווי אישי לשלוחים ולבעלי עסקים קטנים.

"בהזדמנות זו, ברצוני לאחל לקוראים כתיבה וחתימה טובה, לשנה טובה ומתוקה בטוב הנראה והנגלה לנו!".

להרחיב תוכניות הסיוע

הרב זלמי ביסטריצקי, ראש ארגון "חסדי ל"ב" (ע"ש אביו הרב לוי ביסטריצקי ע"ה), המסייע למשפחות במצוקה כלכלית, ובהכוונה וסיוע להתנהלות נכונה:

"
בכדי להבין את החזון שלנו הלאה, אציין בקצרה את פעילות הארגון כיום:

1. התחלנו לאחרונה שיתוף פעולה בנושא של הדרכה וליווי עובדים בבנק לאומי, ישראכרט ומרכזי צעירים ברחבי הארץ, בהתנהלות כלכלית נכונה. זאת בנוסף לשיתוף הפעולה הארוך עם בנק הפועלים וידיעות אחרונות.

2. הדרכה במסגרת המיזם לביטחון תזונתי ב-20 רשויות ברחבי הארץ.

3. חוללנו בס"ד שינוי אצל למעלה מ – 624 משפחות שהכירו לראשונה שנה ללא דאגות כלכליות. זאת בנוסף לפעילות הרגילה בסיוע למשפחות במצוקה כלכלית.

"תכניות לשנה הבעל"ט:

1. להרחיב את תכנית סיוע המשפחות שלנו לכל אזור הצפון. בשנה הבאה נשקם בע"ה 160 משפחות נוספות במסגרת תכנית 'משפחה בפלוס',

2. פיתוח מערכת ייחודית לניהול תקציב משפחתי,

3. פרויקט חדש של מיצוי זכויות במגזר החרדי בשיתוף 'קול זכות'.

"בהזדמנות זו אני מאחל שנה טובה כתיבה וחתימה טובה לכל בית ישראל".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.