מערכת COL | יום כ"ו אלול ה׳תשע״ה 10.09.2015

בכירי משרד החינוך למדו כיצד להנחיל לתלמידים חינוך חסידי

באירוע השנתי הרשמי של בכירי משרד החינוך, מנהלי אגפי החינוך ומנהלי מחוזות מכל הארץ, בראשות שר החינוך מר נפתלי בנט, סגנו הרב מאיר פרוש, ומנכ"לית המשרד הגב' מיכל כהן, בו מציינים בהרמת כוסית ובדברי ברכה את תחילת השנה החדשה, הוזמן הרב יוסף גערליצקי, שליח הרבי לתל-אביב–יפו, לשאת דברי תורה וברכה בפני הנאספים לסיפור המלא
בכירי משרד החינוך למדו כיצד להנחיל לתלמידים חינוך חסידי
באירוע השנתי הרשמי של בכירי משרד החינוך, מנהלי אגפי החינוך ומנהלי מחוזות מכל הארץ, בראשות שר החינוך מר נפתלי בנט, סגנו הרב מאיר פרוש, ומנכ"לית המשרד הגב' מיכל כהן, בו מציינים בהרמת כוסית ובדברי ברכה את תחילת השנה החדשה, הוזמן הרב יוסף גערליצקי, שליח הרבי לתל-אביב–יפו, לשאת דברי תורה וברכה בפני הנאספים.

לפני נאומו של הרב גערליצקי הקדים סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש והביע את הערכתו לרב גערליצקי על התמדתו להגיע מידי שנה בשנה ולהביא עימו מסר יהודי מיוחד ואקטואלי, בדברים היוצאים מן הלב ונכנסים לליבותיהם של כל אחד ואחת מהקהל שבידיהם תלוי עתיד הדורות הבאים של עם ישראל.

השליח הרב גערליצקי התמקד בתאריך האירוע בהשגחה פרטית – יום הסגולה ח"י אלול, יום הולדתם של שני המאורות הגדולים, הבעל-שם-טוב ואדמו"ר הזקן בעל התניא והשלחן-ערוך. הרב הסביר לנוכחים את חידושו של הבעל-שם-טוב, כפי שהוסבר והתחדד בספר התניא, על הטוב והאור הטמון בכל יהודי, גם אם לא נראה כך בחיצוניותו, כך שכל ילד יהודי הוא בן יחיד של הקב"ה.

"יש להעניק לכל ילד וילדה את ההרגשה והידיעה שהוא אישיות מיוחדת בפני עצמה, 'בן יחיד', בעל כוח ותכונות מיוחדות שיש רק לו, שבורא והעולם וכל עם ישראל בכל הדורות עומדים ומסתכלים רק עליו, באהבה גדולה, ומצפים ממנו להשלים את המשימה של 'לתקן עולם במלכות ש-די'. כך עלינו לראות כל ילד, וכך צריך לחנכו לדעת ולהרגיש זאת. הבעל-שם-טוב ואדמו"ר הזקן סללו עבורנו את הדרך לחינוך אמיתי, שרק באמצעותו ניתן להנחיל גם לילדי הדור המבולבל הנוכחי זהות יהודית מושרשת וגאה", אמר הרב גערליצקי.

לאחר מכן תקע הרב גערליצקי בשופר, ובירך את הנוכחים להצלחה בעבודתם הציבורית החשובה. מיד לאחריו ניגש לשאת דברים שר החינוך מר נפתלי בנט, שפתח באומרו "קצת קשה לי לומר את מה שתכננתי, כי כמו כולם, גם אני תחת הרושם המרגש של הדברים שנאמרו כאן ושל תקיעת השופר"...
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.