מערכת COL | יום כ"ג אלול ה׳תשע״ה 07.09.2015

"ת"ח גדול, ידיד אמת לחב"ד": השליח סופד לרבה של אשקלון

אבל כבד בעיר אשקלון עם היוודע הבשורה המרה על הסתלקותו בצהריים (שני) של הגאון הרב יוסף חיים בלוי ע"ה רבה של העיר, כשהוא בן 81 שנה ● שליח חב"ד באשקלון הרב מנחם מנדל ליברמן בשיחה למערכת COL : "היה גאה בקשר המשפחתי עם חב"ד, ידיד אמת" הרב יוסף חיים בלוי ע"ה
השליח הרב מנחם מנדל ליברמן שיחי' (א. ליצמן, ארכיון) בעיגול: רבה של אשקלון הרה"ג יוסף חיים בלוי ע"ה (צילום: י. אלינסון, ארכיון col)

אבל כבד בעיר אשקלון עם היוודע הבשורה המרה על הסתלקותו בצהריים (שני) של הגאון הרב יוסף חיים בלוי ע"ה רבה של העיר, כשהוא בן 81 שנה .

לפני כחודש נפטרה עליו רעייתו הרבנית מרת אודל הדסה ע"ה.

הרב בלוי התגורר לאחר נישואיו בעיר ירושלים, ולאחר שלימד בישיבה באשקלון, לפני עשרות שנים עקר יחד עם בני משפחתו לעיר, שם החל לכהן ברבנות העיר בשנת תשמ"ב.

הרב בלוי הותיר אחריו משפחה עניפה בהם תשעת ילדיו ולמעלה מ-100 נכדים ונינים בלי עין הרע.

"ידיד אמת למוסדות חב"ד"

שליח חב"ד באשקלון מזה כ-35 שנה, הרב מנחם מנדל ליברמן, הוציא הודעת אבל:
"בית חב"ד, רבני חב"ד ותלמידי מוסדות חב"ד אבלים על פטירתו של הרב חיים בלוי ז"ל רבה של אשקלון, ידיד אמת למוסדות בית חב"ד".

בשיחה למערכת COL, מספר השליח באשקלון הרב מ"מ ליברמן, על היכרות אישית לאורך השנים עם הרב בלוי ע"ה, ועל הקשר שהיה לו עם חב"ד באשקלון:

"הרב בלוי ע"ה היה גאה בקשר המשפחתי עם חב"ד, מכל הצדדים. גם מהצד של משפחת בלוי, וגם מצד משפחת זוננפלד (משפחת רבה של ירושלים הרב זוננפלד). הוא עצמו אמר לי לא אחת על הבני דודים שלו חסידי חב"ד. הוא גם דוד למשפחת הבלין.

"היה תלמיד חכם גדול, ובזמנו היה החברותא של הגאון ר' חיים שמולביץ' ראש ישיבת מיר.

"במשך כל השנים, השתתף באירועים של הרבי וחב"ד, י"ט בכסלו, סיומי הרמב"ם הגדולים, כשיכל מבחינה רפואית. ביתו היה פתוח בפני יהודי רוסיה, היה לנו 'מימשק' משותף בפעילות הזו.

"הוא כשלעצמו, היה מאוד לבבי וידידותי. השתדל בקירוב יהודים והזדהה עמוקות עם המסר של חב"ד לקרב כל יהודי. הוא 'היה שם'. הוא הגיע לאשקלון מירושלים כדי 'להקים עולה של תורה'.

מה שיהודי יכול לפעול ברחוב

"היה מספר איך שהלך פעם בשבת ברחוב, ומרחוק הוא רואה יהודי זורק את הסיגריה, ואומר לו "שבת שלום". מקרה זה החדיר בו את ההבנה שהוא צריך לעבור לגור באשקלון. (אז גר בירושלים ולימד בישיבה בדרום) הוא היה אומר: "יהודי חרדי רק צריך להסתובב ברחוב, וזה מספיק. מי יודע כמה זה יכול לפעול".

מתי פגשתם ברב לראשונה?

"לפני 35 שנה, כשהגענו לאשקלון, כחלק מהכניסה לתפקיד של שליח חב"ד, אחת הפגישות הראשונות היו איתו. אז בדיוק יצא הגליון של "יגדיל תורה" חלק י"ג, שאני הייתי מעורכיו בכולל "צמח צדק", יחד עם הרב יוסף יצחק הבלין ואחרים. קובץ זה היה היסוד ל"שערי המועדים" ולספרים שיצאו אחר כך. הראתי לו את הקובץ והוא התפעל מאוד.

"מאז, במשך השנים הוא סייע והשתתף באירועים של חב"ד, והכל בלבביות ובמאור פנים.

"אנו בטוחים שיהיה מליץ יושר עבור תושבי אשקלון וכל עם ישראל".



הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.