מערכת COL | יום כ"ב אלול ה׳תשע״ה 06.09.2015

לראשונה בהיסטוריה: קייטנת חב"ד בבית רפואה

"קייטנה בבית הרפואה?" נדהמו ההורים לנוכח השלטים הצבעוניים והפרוספקטים המפוזרים, המזמינים את הילדים המאושפזים ליהנות משבועיים של כיף בבית הרפואה הדסה עין כרם בירושלים • היתה זו עוד פעולה מבורכת של בית חב"ד הדסה, בניהולו של השליח הרב ישראל נפתלין, וביוזמת ובמימון קרן "מרומים" שע"י הרב משה שילת, והרב לוי מנדלסון מנהל 'חב"ד במרכזים הרפואיים'  לכתבה המלאה ותמונות
לראשונה בהיסטוריה: קייטנת חב
"קייטנה בבית הרפואה?" נדהמו ההורים לנוכח השלטים הצבעוניים והפרוספקטים המפוזרים, המזמינים את הילדים המאושפזים ליהנות משבועיים של כיף בבית הרפואה הדסה עין כרם בירושלים.

אכן היתה זו עוד פעולה מבורכת של בית חב"ד הדסה, בניהולו של השליח הרב ישראל שי' נפתלין, וביוזמת ובמימון קרן "מרומים" שע"י הרב משה שיחי' שילת, והרב לוי שיחי' מנדלסון מנהל 'חב"ד במרכזים הרפואיים'. מאות ילדים יוצאים ובאים מדי יום בשערי בניין "אם וילד" החל מאשפוזים ארוכי טווח וכלה בביקורי יום לטיפולים אונקולוגים ועוד רבות ל"ע. 

הקייטנה פורצת הדרך נהגתה דווקא מתוך הקושי הזה ולשמחת הילדים לא היה גבול!

2 קבוצות, כ150 ילדים, 5 מדריכות ו10 ימים של שמחה והנאה צרופה עבור הילדים. אלו המספרים שמסכמים מסכת שלמה של קייטנה במתכונת שמעולם עוד לא הייתה. המיוחד בקייטנה זו היה, שלא בכל יום היו אלו אותם ילדים, משום של"ע צריך לפנות את החדרים בהקדם לילדים חדשים. על קושי זה התגבר הצוות בקלילות וקיבלו את כל הילדים באהבה אין קץ ונתנו לכל אחד את ההרגשה שרק בשבילו הם שם.

בבוקרו של יום ראשון, ר"ח אלול, הגיעה קבוצת מדריכות מיומנות שהודרכו מראש, ופתחו את הקייטנה בשני המוקדים: "מחלקת אונקולוגיה" ו"כירורגיה לילדים". את הבוקר הזה החליטו לפתוח בהפתעה מתוקה לילדים: סוכרייה אישית אותה עיצב כל ילד מבצק סוכר צבעוני. מובן מאליו שכולם יצאו משם עם טעם מתוק בפה. אח"כ המשיכו במשחק חברה על מושג הנתינה ועל חסדה של בת רבי עקיבא שניצלה בזכות מצוות הצדקה לעני. בשלב זה כבר היה ניכר, שלמרות שקייטנה זו נועדה לילדים, מקבלים ההורים מהפעילות לא פחות כוח ושמחה מאשר ילדיהם.

בימים שלאחר מכן החלו הבקרים בשעת סיפור, ובכל יום הפתיע צוות הקייטנה את הילדים ביוזמות חדשות ובמסרים יהודים וחסידיים. כך לדוגמא ב"יום כיבוד הורים" שמעו הילדים על מצוות כיבוד הורים והכינו זר פרחים לאמותיהם כדי לשמח את כל המשפחה. תידל העט לתאר את התרגשות ההורים עת הגישו להם הילדים את המתנות בעיניים נוצצות. לסיומו של יום הופתעו כולם מהצגה מיוחדת על סיפורו של דמא בן נתינא וכיבוד ההורים שלו.

בכל יום ליוו המדריכות את הילדים לחדרי האשפוז. אחת הילדות בת השלוש חיבקה את המדריכה וביקשה שתישאר איתה עוד קצת, וכמובן שזו לא יכלה שלא להיענות לחיוך המתוק. מרגש היה לראות ילדה שחולה ב"מחלה", כמה היא שמחה ומאושרת. הוריה הודו מקרב לב וסיפרו שילדתם כבר מאושפזת כמה חודשים, ובזכות הקייטנה יש לה תעסוקה למשך כל היום. בבוקר היא מכינה את היצירה, בצהרים היא ממשיכה לקשט את היצירה ואחר הצהרים היא מסתובבת בין האחיות ושאר אנשי הצוות להראות להם את יצירתה בגאווה.

כידוע בית הרפואה פתוח לכלל הציבור, ואשר על כן מהווה בית חב"ד גם אור לגויים. ילדיהן של משפחות מן המגזר הערבי השתתפו בקייטנה, ובכך הוגשמו בקייטנה זו ייעודי הגאולה העתידה לשלום בין העמים, כאשר ישבו כאן אחד ליד השני ילדים מכל העדות והמגזרים, יהודים ושאינם יהודים יחדיו, מתוך כבוד הדדי זה לזה.

בימים אלו שאחרי הקיטנה לא מפסיקים להגיע הודעות ומכתבים מרגשים מהורים מאושרים שהשליח עמד לצידם ודאג שגם במקום חשוך וכואב שכזה יצאו כולם בלב שמח ועם תוספת אור וחיזוק בתורה ומצוות בדרך לגאולה האמיתית והשלמה. זו היתה פעילות הקיץ של בית חב"ד הדסה, וכזו היא הפעילות על פני השנה כולה.

בית חב"ד רוצה לנצל את הבמה הזו ולהודות לקרן "מרומים" ולרב משה שי' שילת על העזרה הרבה במימון הקייטנה, ולרב לוי שי' מנדלסון על המרץ והעזרה בארגון החומרים והלוגיסטיקה, וכמובן לצוות המדריכות על ההשקעה וההתמסרות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.