מערכת COL | יום י"ח אלול ה׳תשע״ה 02.09.2015

צפו בגלריה: הצצה לאמפריית "לשכת הסת"ם" שנחנכה במוסקבה

במעמד צנוע נחנכה "לשכת הסת"ם המרכזי ברוסיה" ● הלשכה תעניק שירות לקהילה במוסקבה, וכן לרבני הערים ושלוחי חב"ד בכל רוסיה  לשכת הסת"ם במוסקבה
צפו בגלריה: הצצה לאמפריית
מרכז הסת"ם במוסקבה
במעמד צנוע ורב רושם, נחנכה השבוע "לשכת הסת"ם המרכזי ברוסיה", בהשגחת "הרבנות הראשית לרוסיה" ובנשיאות רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר.

הלשכה תעניק שירות לקהילה הרחבה במוסקבה, וכן לרבני הערים ושלוחי חב"ד בכל רוסיה, ותבצע בדיקת ספרי תורה, תפילין ומזוזות, הכשרת סופרים ומגיהי סת"ם. זאת, בנוסף לצוות הקיים של אברכים העוסקים במלאכת הקודש בלשכה, ונותנים מענה לפניות הרבות של יהודים בענייני סת"ם.

רק בחודש העבר, טרם פתיחתה הרשמית של הלשכה, כבר נמסרו בעקבות מבצע מיוחד שמתפרסם בכל מוסקבה, מעל מאה זוגות תפילין לבדיקה וכשלוש מאות מזוזות. מה שמוכיח את הצורך הגדול בלשכה כזו, שתמלא את ייעודה עם הקמת הלשכה וייסודה.

היוזם והעומד בראש הלשכה, רבה הראשי של רוסיה הרב לאזאר, סייר במחלקות השונות ועמד מקרוב על עבודת הבדיקה, התיקונים ותפעול הלשכה בידי צוות מומחים. הלשכה מתנהלת בידי מנהל הרבנות הרב זלמן שמעון הכהן דערען, המנהל והמפקח ההלכתי של הלשכה הוא הרב לייב ארטובסקי המכהן גם כרב ביה"ס אינטלקט, וצוות הסופרים והמומחים לסגירת בתים הם ר' יצחק זילבר ור' אליהו דיקשטיין.

לאחר קביעת המזוזה בכניסה הראשית, ציין הרב הראשי בדבריו ש'דבר בעתו מה טוב', כאשר בחודש אלול ישנה התעוררות עצומה לבדיקת סת"ם כפי המובא בהלכה כצבירת זכויות לקראת השנה החדשה, והביע את ברכתו לראשי הלשכה להצלחה רבה וברכת השם על כל צעד ושעל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.