מערכת COL | יום י"ח אלול ה׳תשע״ה 02.09.2015

"עצוב לגלות שקיימים גילויי אנטישמיות הקושרים יהודים לכסף"

"עצוב לגלות שגם בשנת 2015 עדיין קיימים גילויי אנטישמיות הקושרים יהודים לכסף, אפילו במדינה מתקדמת כמו נורווגיה. אנחנו מצפים מהממשל באוסלו להתייחס לכרטיס האשראי כאל תמרור אזהרה ולנקוט בפעילויות הסברה שיבהירו לאזרחי נורווגיה כי במציאות של ימינו אין עוד מקום לפרוטוקלים של זקני ציון, ולתדמית המעוותת של היהודים", כך הגיב עו"ד מרדכי ציבין חבר רן "הללו" הפועלת לקידום ישראל בעולם בתגובה לידיעה כי חברת בנקאות גדולה בנורווגיה הפיקה כרטיס אשראי בנורווגיה: יהודי עם אף גדול, טלית וכסף גילויי אנטישמיות
הכרטיס עם הקריקטורה הפוגענית | צילום: קרן הללו
חדשות 2

יהודי עם אף גדול, טלית ומטבעות זהב: זו התמונה שהופיעה על גבי כרטיס אשראי שנופק על ידי חברהת בנקאות גדולה בנורווגיה.

קשה שלא לזהות את הסממנים האנטישמיים בקריקטורה שהופיעה על גבי הכרטיס שנופק. המאפיינים המופיעים בציור לצד סמלה של חברת DNB הנורווגית, מוכרים בעיקר מהקריקטורות האנטישמיות שנפוצו באירופה בימי מלחמת העולם השנייה בתקופת השלטון הנאצי.

הכרטיס עם הקריקטורה הפוגענית הגיע לידיו של אזרח אוסטרלי המתגורר בנורווגיה. בהמשך, תמונה שלו לידי קרן "הללו" הפועלת לקידום ישראל בעולם. אנשי הקרן פנו להנהלת הבנק והתלוננו.

"אנחנו קרן פרו-ישראלית המקבלת מידע רב על מקרים כאלו ברחבי העולם", סיפרו בקרן לחדשות 2 Online. "מישהו שלח לנו את התמונה הזאת, העברנו את זה במייל לחברה בנורווגיה ותוך כמה שעות סגן נשיא החברה יצר קשר ושלח מכתב מנומק עם התנצלות".

"הפיקוח הידני כשל"

במכתב שהועבר לאנשי הקרן הביע סגן נשיא החברה אוון ווסטרוולד את התנצלותו על התקרית. "נמסר לנו שעל כרטיס ויזה שהונפק על ידינו, הופיע ציור אנטישמי של יהודי", נכתב. "בדקנו את העניין מיד. התברר שהכרטיס הונפק על ידי מערכת המאפשרת ללקוחותינו להעלות תמונות משלהם ולהדפיסם על הכרטיס המונפק עבורם. עם זאת, יש לנו קווים מנחים נוקשים באשר לאילו תמונות מותר להעלות, והפיקוח הזה נעשה ידנית. למרבה הצער, הפיקוח הידני כשל במקרה ספציפי זה, ואנו מצטערים מאוד על כך. הכרטיס הזה לא אמור היה להיות מודפס בשום אופן".

"אנו ניצור קשר עם הלקוח, נחסום את הכרטיס וננפק לו כרטיס חדש ללא תמונה", הוסיף נשיא החברה ואף הבהיר: "זה אינו כרטיס המונפק בהנפקה המונית, והתמונה נמחקה מהמערכת שלנו. אנו מצטערים מאוד על כך, ומקווים שתוכלו להעביר את תשובתנו זו למי שיעלה שאלות בנושא".

עו"ד מרדכי ציבין, חבר בקרן, מסר בתגובה: "עצוב לגלות שגם בשנת 2015 עדיין קיימים גילויי אנטישמיות הקושרים יהודים לכסף, אפילו במדינה מתקדמת כמו נורווגיה. אנחנו מצפים מהממשל באוסלו להתייחס לכרטיס האשראי כאל תמרור אזהרה ולנקוט בפעילויות הסברה שיבהירו לאזרחי נורווגיה כי במציאות של ימינו אין עוד מקום לפרוטוקלים של זקני ציון, ולתדמית המעוותת של היהודים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.