מערכת COL | יום י"ז אלול ה׳תשע״ה 01.09.2015

שליח חב"ד בכפר יונה: "נשקול לתבוע דיבה את המשמיצים"

הסערה בכפר יונה: כמו שדיווחנו הבוקר, הורי 32 ילדים מגן חב"ד בכפר יונה באו עם ילדיהם אל מול בניין משרד החינוך בתל אביב, כדי לפתוח שם את הגן ● שליח חב"ד בכפר יונה הרב נחמיה שמרלינג מספר בראיון ל-COL על השתלשלות האירועים, ומצהיר : "אני נעלב שמנצלים את העדה האתיופית נגד חב"ד, אנו שוקלים תביעת דיבה"  הרב נחמיה שמרלינג
שליח חב
הרב שמרלינג על רקע גן חב"ד בכפר יונה
משה בן חיים

הורים לילדי גן חב"ד בכפר יונה, הגיעו הבוקר (שלישי) בפתיחת שנת הלימודים לגן, והופתעו לגלות כי הגן סגור. ביוזמתם, הם הזמינו יחד אוטובוס ו'פתחו את הגן' בפתח משרד החינוך בתל אביב.

"ואז, בפזיזות, מישהו במשרד החינוך הוציא הודעה שחב"ד לא מקבלת ילדים בני העדה האתיופית", מספר ל-COL השליח הרב נחמיה שמרלינג, ומוחה על הדברים בתוקף: "אנחנו מקבלים כל ילד שנרשם בסבר פנים יפות. יש אצלינו כמה וכמה מתפללים בני העדה בבית הכנסת, ואני בקשר יומיומי ומגיע גם לשמחות.

"אני נעלב שמנצלים את בני העדה האתיופית נגד גני חב"ד. נשקול הגשת תביעת דיבה נגדו מי שהוציא את ההודעה המשמיצה".

הרב נחמיה קיבל הבוקר עשרות טלפונים, מכלי תקשורת רבים, לאחר שפורסמה הידיעה המקוממת, שכביכול חב"ד לא מקבל את ילדי העדה האתיופית לגנים, ושעוררה סערה גדולה.

כך החלו הקשיים

נעשה סדר בפרשה המסעירה. הכל החל בשנת תשס"ב, אז החינוך הדתי בכפר יונה היה בקשיים. השליח הרב נחמיה שמרלינג, קיבל מכתב רשמי מהעירייה, ובו בקשה מחב"ד לפתוח "גן דתי באווירה חדשה" בכדי לחזק את החינוך הדתי בכפר יונה. הרב שמרלינג יחד עם המנהל הנמרץ הרב לוי סלומון נרתמו למשימה, ונפתח גן חב"ד לתפארת.

"את סמל המוסד לגן החדש, קיבלנו בתרועה רמה", מספר הרב שמרלינג. "כשהגענו לגן חובה, גורם מסויים במשרד החינוך החל להציב קשיים בפני קבלת 'סמל מוסד' בכל מיני טענות שונות ומשונות. כמה שניסינו להסביר שחב"ד רק מעצימה את החינוך הדתי וחלילה לא פוגעת בו, כל זה נפל על אוזניים ערלות".

מה הטענות שעלו נגד גן חב"ד?

"פעם היתה טענה שאין מספיק ילדים. אחר כך, שיש יותר מידי ילדים, וזה פוגע בגני ממ"ד האחרים. כך 'משכנו' כמה שנים, ונשארנו עם 'מוכר שאינו רשמי'. כיום יש לנו ב"ה 72 ילדים בשני גנים. במהלך חופשת הקיץ, קיבלנו הודעה ש'מוכר שאינו רשמי' גם לא מכיר בנו.

"הסברתי שוב ושוב במשרד החינוך שאנחנו עונים לכל ההגדרות, אך ללא הועיל. אמר לי פעם ברגע של גילוי לב, מפקח במשרד החינוך: 'נכון, כולם אוהבים את חב"ד. אבל מה לעשות, אתם שונים'...

"ההורים מצידם הגיעו בתחילת זמן הרישום בפברואר, והנה אתמול בארבע אחר הצהריים, קיבלנו הודעה ממינהל החינוך הדתי שלא נקבל 'סמל מוסד'! אני מוסיף ומציין שרוב ההורים של ילדי הגן, הם לא ממשפחות חב"דיות, וזו פגיעה בחינוך הדתי כולו, בכפר יונה!".

כאמור, ההורים הנזעמים נסעו למשרד החינוך בתל אביב, למחות על העוול.

מסכם הרב שמרלינג: "לא לחינם ביקש הרבי שגני חב"ד יפעלו תחת מסגרת "ממלכתי דתי", וזאת על מנת לקבל כל אחד בסבר פנים יפות. אנו פותחים את ידינו בפני כל אחד. אני מקווה שבמשרד החינוך יתעשתו, לטובת כולם".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.