מערכת COL | יום ט"ז אלול ה׳תשע״ה 31.08.2015

5 שלוחים, גן חדש, קייטנות, וכל זה רק בעברית...

בית חב"ד חדרה מסכם שנה של צמיחה חסרת תקדים ותנופת עשייה יוצאת מגדר הרגיל ● בשנה האחרונה גדלה מצבת השלוחים בעיר בלא פחות מ-5 (!) זוגות חדשים של שלוחים לשכונות העיר השונות  לסיפור המלא
5 שלוחים, גן חדש, קייטנות, וכל זה רק בעברית...
שליח הרבי לחדרה ויו"ר מוסדות חב"ד הרב יוחנן בוטמן (במרכז) בחגיגת חומש בת"ת חב"ד חדרה (ארכיון)

בית חב"ד חדרה מסכם שנה של צמיחה חסרת תקדים ותנופת עשייה יוצאת מגדר הרגיל.
בשנה האחרונה גדלה מצבת השלוחים בעיר בלא פחות מ-5 (!) זוגות חדשים של שלוחים לשכונות העיר השונות. אל שכונת הפארק הגיעו הרב מנחם מענדל ליפסקר וזוגתו שיחיו, שכונת אחוזת דניה התחדשה עם הרב שלום דובער בלשניקוב וזוגתו שיחיו, ובשכונות חדרה הצעירה ו'שלמה' יפיצו את אור היהדות והחסידות הרב שמואל הלוי סגל וזוגתו שיחיו.

המרכז הרפואי 'הלל יפה' (שצומח גם הוא בשנים האחרונות ומספק שירותי רפואה מתקדמים לכל תושבי האזור) לא נותר מאחור, וגם אליו הגיעו זוג שלוחים. הרב שניאור מעטוף וזוגתו שיחיו אמונים על הפצת היהדות במתחם בית הרפואה, במהלך משולב של בית חב"ד ומימון של קרן 'מרומים'.

גם מערך החינוך של חב"ד בחדרה צומח, והשנה הצטרף אל שלל מוסדות החינוך בעיר גן חדש: חיידר 'מכינה' לבנים, המכין את ילדי החמד לכניסה לכיתה א'. בתקופת החופש הגדול נערכו כבכל שנה קייטנות הקיץ של חב"ד שמשכו אליהן מספר שיא של 300 ילדים. ילדי הקייטנות נהנו משלל פעילויות חווייתיות ערכיות המשלבות תוכן יהודי עם כיף אמיתי.

בשנים האחרונות מגיעים אל העיר חדרה יותר ויותר תושבים עולי צרפת, ובית חב"ד בהנהלת השלוחים הרב קלונימוס קופצ'יק שיחי' והרב יוחנן בוטמן שיחי' הבינו כי יש לפעול גם בקרב אוכלוסייה זו ההולכת וגדלה.

על המלאכה הופקדו זוג שלוחים נוסף - הרב מאיר חיון וזוגתו שיחיו, שהגיעו לעיר בתמיכת בית ליובאוויטש בצרפת והקימו בה בית חב"ד לדוברי צרפתית. במסגרת זו נמסרים שיעורים בצרפתית ומתקיימות פעילויות נוספות למבוגרים ולילדים. השלוחים הצעירים לא התמהמהו וכבר בקיץ הפעילו כחלק ממערך הקייטנות גם קייטנה מיוחדת לילדים דובר צרפתית, בה השתתפו יותר מ-70 ילדים.

העולים החדשים לא מפסיקים להביע את התפעלותם ותודתם על הפעילויות שמסייעות להם גם בקליטה והשתלבות בקהילה ומקלות על קשיי השפה והאתגרים הנוספים שהם חווים באופן טבעי במעבר למדינה חדשה.

"יהי רצון" מסיימים השלוחים, "שתתחדש עלינו שנה טובה, שנת גאולה וישועה, שנה של עשייה רבה למען יהודי חדרה, הוותיקים והעולים, או כמו שאומרים בצרפתית - Bonne année".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.