מערכת COL | יום ט"ו אלול ה׳תשע״ה 30.08.2015

הרב גרוזמן: "ישראל-מאיר ז"ל נפטר כמו צדיק" ● מרגש

הרב מאיר-צבי גרוזמן, מראשי ישיבת 'תומכי-תמימים' המרכזית בכפר-חב"ד, מספר בשיחה ל-COL על הבחור המיוחד ישראל-מאיר ברנשטיין ז"ל שהתגורר בביתו כ-25 שנה והלך לעולמו בליל שבת ● "ישראל-מאיר נפטר ב'מיתת נשיקה' כמו צדיק", אומר הרב גרוזמן ● וגם: מי היו הוריו של הבחור המיוחד?  ישראל-מאיר ברנשטיין ז"ל
הרב גרוזמן:
ישראל-מאיר ברנשטיין ז"ל בכולל בכפר-חב"ד (תודת המערכת לשולח התמונה). בעיגול: הרב מאיר-צבי גרוזמן (צ': מנדי הכטמן)

תושבי כפר-חב"ד ובמיוחד מתפללי בית-הכנסת 'בית מנחם', זוכרים היטב את הבחור המיוחד ישראל-מאיר ברנשטיין ז"ל שהלך בליל שבת קודש לעולמו.

במשך 25 שנה, הפך ישראל-מאיר ז"ל לדמות מוכרת וחלק מהווי הכפר. בהילוכו הנמרץ לבית-הכנסת, התמדתו הגדולה בדיוק נמרץ בשיעורים הקבועים בבית-הכנסת. בשיעורי ה"שלחן ערוך", המשניות, ומי שזוכר, במיוחד בשיעורים המיתולוגיים והזכורים לטוב של הרה"ח ר' אברהם לידר ע"ה ב'עין יעקב'.

המתפללים גם זוכרים היטב שישראל מאיר היה מזדרז ראשון לפני השיעור ומארגן את הספרים לכולם. היה מקשיב לכל מילה, וגם גילה ידענות לא מבוטלת, כשהיה שואל את ר' אברהם לידר מידי פעם שאלה או שתיים.

תושב הכפר סיפר לנו הערב: "אחד מידידיי נהג ללוות מידי ליל שבת את ישראל-מאיר לבית בו התגורר. בדרך כלל הידיד היה משוחח איתי כמה דקות ואז היה מלווה את ישראל-מאיר. בשבת האחרונה, אחרי תפילת ערבית בליל שבת, פנה אליי ישראל-מאיר ושאל אם הפעם אוכל לוותר על השיחה עם הידיד שכן ברצונו שילווה אותו כעת לבית"...  

רגעיו האחרונים

הרב מאיר-צבי גרוזמן מראשי ישיבת 'תומכי-תמימים' המרכזית בכפר-חב"ד, מספר בשיחה מיוחדת על הבחור המיוחד ישראל-מאיר ברנשטיין ז"ל שהתגורר בביתו כ-25 שנה. הזוג גרוזמן - יבדלחט"א, דאגו לו במסירות לאורך כל השנים.

"כידוע, בחב"ד לא נוהגים להספיד, כי לא יודעים בדיוק לכוון לאמת. אך העובדות כאן, מדברות בעד עצמן:

"ישראל-מאיר נפטר ב'מיתת נשיקה', כמו צדיק. הוא חזר מבית-הכנסת בליל שבת, ואמר שחש במעט חולשה וסחרחורת. תמיד היה נוהג לומר 'שלום עליכם' בחדרו הפרטי, אך הפעם שלא כהרגלו שאל אותי אם אפשר לשבת. כשישב, הרים ידיו למעלה ואמר 'מלאכים...', כאילו רצה לומר שחש וראה אותם, ממש כאן.



ישראל-מאיר ברנשטיין לומד בכולל בכפר-חב"ד

"הבאתי לו מיץ ענבים וחלות כדי שיקדש. בינתיים הוא סידר מפה קטנה, ערך את הקידוש, והלך ליטול ידיו לסעודה. נכדי שיחי', הגיש לו בזריזות את המנה הראשונה, דגים של שבת. כשהגשנו לו את המנה השנייה, מצאנו אותו ללא רוח חיים ר"ל. מיד הזעקנו 'הצלה' והגיעו גם טיפול נמרץ שהחלו במאמצי החייאה, אך ללא הועיל.

"הפטירה שלו בליל שבת היתה ברגע אחד, וזה אומר משהו", מסכם הרב גרוזמן בעצב.

חיות מיוחדת

על התמדתו וה"חיות" שלו בענייני יהדות: "היה לו ידע והתמדה בלימוד. בשיעורים הקבועים שהיה משתתף בהם בבית הכנסת, היה מפליא לראות את הידע שלו, כשהיה מוסיף הערות בשיעורים.

"גם בזמן האחרון שהיה קשה עליו להתפלל, היה אומר כל מילה ותפילתו ארכה שעות ארוכות. היתה לו חיות מיוחדת בכל דבר יהודי".

מי היו הוריו?

"הוריו היו ניצולי שואה וחסידי בעלז, ולא היו להם ילדים. האדמו"ר הקודם מבעלז ברכם בזרעא חיה וקיימא, והוא נולד כבן יחיד. אימו, לפני פטירתה, קנתה עבורה ועבורו חלקות סמוכות בחלקת בעלזא בהר המנוחות - שם גם נטמן".

יהי זכרו ברוך.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.