מערכת COL | יום ט"ו אלול ה׳תשע״ה 30.08.2015

מבחן רכב - ספורטז' אורבן ● מיוחד ב-COL

בתחילת השנה הלועזית הנחיתה "קיה ישראל" בשורה מהפכנית שמתיימרת לשנות את העדפותיו השמרניות של הנהג הישראלי ● למרות אופנת הג'יפונים הנוגסת בכל הסגמטים עדיין מעדיפים הישראלים "אלף שש מאות אוטומט" כבר שלשה עשורים ● כעת מנסים בקיה לשנות הרגלים ולהגשים חלומם של ישראלים רבים ומציעים את הדיל הטוב ביותר. "ג'יפון במחיר משפחתית!" ● אז לקחנו את הספורטז' אורבן למבחן, כדי לברר האם המהלך יצליח ועל הדרך לנסות להבין למה אנו בכלל רוצים ג'יפון, סתם אופנה, או משהו מעבר לכך?  מבחן רכב - ספורטז' אורבן
מבחן רכב - ספורטז' אורבן ● מיוחד ב-COL
מבחן רכב - ספורטז' אורבן

שמואל מתן



הקיה ספורטאז' אינו רכב חדש, הוא כבר נמכר בישראל למעלה מארבע שנים. לפני מס' חודשים נחתה בישראל גירסא מוזלת עם איבזור מופחת ומנוע קטן יותר. אז מדוע הוזלת רכב היא תהליך מהפכני? ולמה צריך בכלל גי'פון?
 
אם נסתכל בטבלת המכירות בשנה האחרונה, עמישראל אוהב גי'פונים, בגלל התדמית, אבל בעיקר בגלל הישיבה הגבוהה, היכולת לצפות למרחק את המתרחש על הכביש, בגלל השימושיות, הפרקטיות והמרחבים. הכניסה והיציאה מג'יפון נוחות מאד ולא מדובר בממש ג'יפ שצריך לטפס אליו... בנוסף, נסו לחגור ילד במושב האחורי ותראו כמה זה נח.

מהפכה?! בהחלט כן! עד עתה שיווקה קיה את הספורטז' בגירסאות מאובזרות עם מנוע 2.0 סמ"ק (בין 150.000 ₪ ל-189.000 ₪) החידוש ב"אורבן" הוא המעבר למנוע מנוע בנזין 1.6 (133 כ"ס) ויחד עם הורדת חלק מהאיבזור הצליחו בקיה לראשונה בישראל למכור לנו ג'יפון במחיר של משפחתיות (מאזדה 3, פורד פוקוס, יונדאיi30  וכדו') בסכום של 135.000 ₪ וזו הזדמנות לישראלים רבים, ובעיקר מקבלי רכב צמוד, לעלות לגי'פון ללא תוספת תשלום.



מה הפסדנו?

כדי להוריד את המחיר צריך להפחית מספר פריטי איבזור שכבר הפכו לסטנדרט בסגמנט המשפחתיות כמו מערכת מולטימדיה ובקרת שיוט.

מה הרווחנו?

בשנתיים האחרונות ובעידודו של משרד התחבורה החלו לצוץ ברוב כלי הרכב, מספר מערכות בטיחות שמתיימרות לנהוג במקומכם... אז חוץ מחיישני חנייה בהרכבה עצמית ובקרה על חגורות, שום דבר לא צפצף במהלך הנסיעה. שמחנו להיזכר שאנחנו עדיין יודעים לנהוג לבד בלי כל העזרים, מצלמות היקפיות וחיישני אזהרה בארבע כנפות...



תשמחו לדעת ש...
למרות הכל יש עדיין לגירסת ה-URBAN רשימת איבזור נאה הכוללת: חישוקים קלים, חיישן גשם, מכוון ECO, בקרת לחץ אויר בצמיגים, מתגים על ההגה, שליטה קולית על מערכת השמע ובלוטות' מצוין. בנוסף יש תאים שימושיים ויש כמובן גירסאות יותר מאובזרות שמחירם עולה בהתאם.

בפינת הצל"ג נציין שחלק מהמתגים פשוט מרגישים זולים למגע, רמת ההרכבה קצת נמוכה ואחת מהידיות כמעט התפרקה לנו ביד...

איך העיצוב?

זה בדיוק מה ששאלנו את עצמינו באולם התצוגה, איך יכול להיות שדגם שכבר איתנו חמש שנים עדיין נראה כ"כ נאה (אפילו בגירסת האורבן) ולדעת רבים הוא אחד הג'פונים הנאים ביותר ישראל? התשובה היא, מעצב העל של קיה ויונדאי "פיטר שרייר" שגורם למחלקת העיצוב לעבוד שעות נוספות כדי שגם אתם תרכשו את המוצרים הדרום קוראניים.



הוא מרווח? גם מאחור?

בהחלט! זה עוד אחת מהיתרונות בג'יפון, המרווח שהוא מעניק לברכיים ולראש גדול יותר מכל משפחתית שאתם מכירים (אלא אם כן מדובר בנהג גבוה במיוחד)
הוא אוכל דלק?

בשל גובהו אל תצפו לצריכת דלק נמוכה במיוחד, עם ממוצע של 8-9 ק"מ לליטר ... 
מה ההבדל בין ג'יפ לג'יפון, בשטח?

פשוט מאד לג'יפ יש הנעה כפולה, לספורטז' אין, גם לא הילוך כח או דיפרנציאל... כך שאין כאן יכולת של שטח, מצד שני יש לספורטז' יתרון ברור על פני משפחתיות וזה מרווח הגחון הבריא (הגובה של המרכב התחתון מהקרקע ) שעומד על  17 ס"מ. הוא מטפס בזלזול על מדרכות או שטחים מוגבהים מבלי החשש שמתלווה ברכבים נמוכים. שלא נדבר על שבילים לא סלולים וכדו' שניתן לנסוע בביטחון ובמהירות. בנוסף הותקן כאן בקרת ירידה במדרון.

תא המטען

מקביל למכוניות סטיישן ומכיל 564 ליטרים, הוא שטוח ולא עמוק, בקיפול המושבים תקבלו כבר 1.353 ליטר! ויש כאן שקע מתח!



מנוע 1.600 זה לא קטן לכזה רכב?

כן הוא קטן ומעדיף נהג עם רגל רגועה על דוושת התאוצה, לחיצה הגונה תייצר מנת רעש שתוציא את החשק, ולמרות כל זה ... מחוץ לעיר בטורים גבוהים הוא היה מהיר וחד.

הגיע זמן סיכום: הספורטז' הצליח לשבור שיאי מכירות בתקופה קצרה יחסית! הוא מחזיק בתואר "הרכב הנמכר ביותר בישראל, כבר חודשיים!  1338 יחידות נמסרו ללקוחות רק בחודש מאי ומתחילת השנה נמכרו 4.443 יחידות. שנמשיך?  לדעתינו הוא הדיל הטוב ביותר והתמורה למחיר הכי טובה שיש כרגע.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.