מערכת COL | יום י"ב אלול ה׳תשע״ה 27.08.2015

השליח שלא נכנע למתקפה: חצי יובל לבית-חב"ד אבן-יהודה

כששליח חב"ד באבן יהודה הרב מנחם נוימן, הגיע למקום שליחותו, קיבלו את פניו מתקפות תקשורתיות ואפילו גרפיטי מכוער ● הרב נוימן, מלווה בברכת הרבי, לא התרגש ● רגע אחרי שחגג חצי יובל, הוא מדבר עם COL  חצי יובל לחב"ד אבן יהודה
השליח שלא נכנע למתקפה: חצי יובל לבית-חב
הרב מנחם נוימן, שליח חב"ד באבן יהודה, נואם באירוע לציון חצי יובל
משה בן חיים

תשנ"א, לפני 25 שנה. משפחת נוימן מצאה סוף-סוף את מקום השליחות המיועד: באבן יהודה. בהתלהבות רבה שקדו על הכנת תהלוכת ל"ג בעומר הראשונה ביישוב. התהלוכה הוגדרה בהצלחה לא מבוטלת, אך כאן ציפתה לשלוחים הפתעה לא נעימה: עיתונים מקומיים פתחו בהתקפה על פעילות חב"ד, ואולי בעקבות כך, קשקושי גרפיטי שחורים ומכוערים בגנותם של שלוחי חב"ד, קושקשו ביד אלמונית על קירות הבית.

"זו היתה חשדנות. בסופו של תהליך, אלה שהתנגדו, הם אלה שהיום מסייעים לנו בעשרות פעילויות. במתנ"ס, במוסדות, בפעילות קהילתית", מציין השליח הרב מנחם נוימן.

איך הם הגיעו דווקא לאבן יהודה, זהו סיפור בפני עצמו.

מספר השליח: "ידענו שאנו יוצאים לשליחות, רק לא ידענו היכן. באותה תקופה שלוחים רבים נשלחו למדינות חבר העמים. בין היתר הוצע לנו אז לנסוע לטיביליסי בגאורגיה. כתבנו לרבי, ולא הגיעה תשובה. התחלנו לחפש לפי מקומות בארץ, אפילו פתחנו ספר 'אטלס' מקומי, ובמקביל בדקנו איפה עדיין אין שליחים.

"ראינו את היישוב 'אבן יהודה', והלכנו לראות אותו כמה פעמים. כתבנו לרבי, ומיד הגיעה התשובה: 'ברכה והצלחה, אזכיר על הציון'. בחודש חשוון של אותה שנה הגרנו מקריית מלאכי לאבן יהודה".

קשיי הבראשית

בתחילה לא הכל הלך בקלות. "חיפשנו דירה מתאימה לשכירות, והמחירים מבחינתנו, היו בשמים. מצאנו סוף סוף בית לשכירות, ולא רצינו לחתום לפני תשובה מהרבי. כשהגיעה תשובה, הבית כבר נתפס ע"י מישהו אחר. המתווך פנה אלינו והציע דירה לשכירות ב-400 דולר לחודש, מחיר גבוה יחסית לאיזור. היות וקיבלנו כבר את הברכה מהרבי, חתמתי חוזה. היה זה בליל כפרות.


"לחיים". חוגגים חצי יובל לבית-חב"ד אבן יהודה

"האמת, שלא ידעתי איך בדיוק אני מכסה את זה. נסעתי לארה"ב, וישראלי ששמע על הבית חב"ד החדש, נתן לי מיד... 400 דולר כפול 12 צ'קים. 'עבור בית חב"ד שלכם'".

על מעגל שנסגר: "לפני שנים, הייתי בפעילות של מרכז חב"ד בהרדפורד, קונטיקט, של השליח הרב יוסף גופין. פגשתי ישראלי, וסיפרתי לו את המשל שכל יהודי הוא כמו יהלום גולמי, ורק צריך מעט 'ללטש' אותו להגיע לברק. הסתבר, שבהשגחה פרטית המשל מאוד נגע לליבו, היות והוא במקצועו... יהלומן. לאחר 15 שנה, אני פוגש אותו בבית חב"ד 'קדימה', השכן ל'אבן יהודה'. פירות שצמחו מפגישה אחת"...

אהדת התושבים

על ערב ההצדעה לחב"ד באבן יהודה: "האודיטוריום היה מלא, 400 משתתפים. היו כמה סרטונים של תושבי היישוב, שסיפרו כמה הם אוהבים את חב"ד. יו"ר וועד ההורים החתים תושבים להקצות שטח מסודר לבניית בית חב"ד, ובע"ה עם הכוחות של הרבי, זה יגיע".

כאן הרב נוימן מציין את שלוחי חב"ד הרב חנוך קליין, והרב שניאור זלמן פלדמן, שהולכים יד ביד במפעל השליחות המצליח באבן יהודה, ואת קהילת אנ"ש והמקורבים. "השלוחים עושים עבודה נפלאה, והקהילה מאוד חמה, והם כאן לעזר ולאחיסמך", הוא מציין.


"לחיים". חוגגים חצי יובל לבית-חב"ד אבן יהודה

לסיום, יש לו סיפור מעניין: "לאחר תהלוכת ל"ג בעומר הראשונה, השמיצו אותנו בעיתונות המקומית. יום אחד פנתה אלי אישה בחנות הירקות המקומית: 'קראתי שיש בית חב"ד ביישוב, ואני רוצה בבקשה שתבדקו אצלינו בבית את המזוזות'. הסיפור המשיך עוד הרבה אחר כך, כשבזכות אותה הכרות אקראית, הבן שלה שהיה אז בדרום אפריקה היה צריך עזרה מחב"ד. כיום, הוא מעמודי התווך של הקהילה, מר עמיחי קליין. הוא אמר לי על כך משפט באנגלית: 'פרסום שלילי, או חיובי, העיקר זה הפרסום...'

התמונות של תושבי אבן יהודה בשבוע שעבר בערב ההצדעה, אמרו כבר הכל...
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.