מערכת COL | יום י"א אלול ה׳תשע״ה 26.08.2015

לא יאומן: נקנס באלפי שקלים על סירוב לפתוח בשבת

לא יאומן: בעל עסק שמסרב לפתוח חנותו בשבת, משלם אלפי שקלים קנס בכל חודש ● בעלי מתחם העסקים: "הוא הפר חוזה"  לסיפור המלא
לא יאומן: נקנס באלפי שקלים על סירוב לפתוח בשבת
"מקומו לא יכירנו". המכתב שנשלח מהמועצה הדתית בת"א (צילום: כיכר השבת)

הנרי'ס היא אחת החנויות הבודדות עם תעודת כשרות במתחם 'שרונה' – מתחם העסקים החדש מול הקריה בתל אביב. לשאר החנויות אין כשרות והן פתוחות בשבת ר"ל, אולם מסתבר כי ההקפדה על השבת והכשרות עולה לבעלים של 'הנרי'ס' אלפי שקלים בכל חודש. לא יאומן.

מסתבר כי הבעלים של החנות, רמי בר-לב נקנס בסכום של 3,500 שקלים כל שבוע, על סגירת העסק שלו בשבת. הוא שוקל לסגור את העסק משום שהוא לא מצליח לעמוד בתשלומי הקנס הגבוה, בנוסף לשכירות שהוא משלם על המקום.

הסיפור הוא התחייבות של בעל העסק מול בעלי המתחם חברת 'גינדי' לעבוד שבעה ימים בשבוע, וסגירת הסניף מהווה מבחינתם הפרת חוזה עליה הוא נקנס.

הסיפור הזה נשמע לא הגיוני, אך כתבת ערוץ 2 סיוון רהב-מאיר ביררה את הפרטים מול בעלי רשת הנרי'ס שאישר אותם.

וכך היא כותבת בדף הפייסבוק שלה: "מספר בעל החנות: "כשבאנו לחתום חוזה אמרו לנו שנעבוד בשבת. חתמתי, אבל הבעתי הסתייגות בעל פה. האמנתי שנסתדר בהמשך הדרך. התברר לי שהזכיין שלי, כמוני, מסורתי, ולא רוצה לפתוח בשבת. עכשיו ההנהלה כועסת עלינו ואומרת: זה לא החזון שלנו. החזון הוא מקום שפתוח שבעה ימים בשבוע. יש אישור מראש רק לעסקים ספורים ובודדים לסגור בשבת.

"התחילו לגבות מאיתנו קנס של 3,500 ש"ח, מתוך הוראת הקבע, על כל חודש של סגירה בשבת. אני מתחנן בפניהם שנקבל גם אנחנו אישור חריג כזה, אבל הם מסרבים ואומרים שוב ושוב: זה לא החזון של המקום. תדגישי שאני לא רוצה להיות גיבור, לא של הדתיים ולא של החילוניים, זה ממש לא הכיוון שלי, אבל המצב הזה נראה לי פסיכי. מה כבר ביקשתי?".

בכירים במתחם 'שרונה' אומרים בתגובה: "המקום פועל שבעה ימים בשבוע והשוכר התחייב לכך ולא קיבל אישור חריג. הוא מפר חוזה".

יו"ר המועצה אלדד מזרחי כתב לבעלים כי הוא קורא להם לחזור בהם. "נדהמנו לשמוע כי בעל הזיכיון לחנות זו נדרש על ידכם לפתוח חנותו בשבת ומשסירב לעשות כן החלטתם לקנוס אותו בסכום של 3000 ש"ח על כל שבת שחנותו סגורה".

מבלי להכביר במילים על ערך שמירת השבת, לא יעלה על הדעת מצב שבו מאלצים בעל עסק ועובדיו לעבוד ביום מנוחה זה בניגוד לרצונם, השקפתם ומצפונם ובנוסף באופן המנוגד לחוק שעות עבודה ומנוחה - אילוץ המהווה כפייה אנטי דתית לכל דבר ומקומו לא יכירנו", נכתב
 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.