מערכת COL | יום ט' אלול ה׳תשע״ה 24.08.2015

התפילין המהודרות הושלכו לאשפה - ונמצאו ברגע האחרון

התפילין שנמצאו ברגע האחרון: התפילין המהודרות והאישיות של הת' מתי אדרעי נעלמו בעת שהיה במבצע תפילין. הבוקר (שני), ברגע האחרון, לפני שאביו ר' לוי אדרעי הזמין תפילין חדשות, הם קיבלו הודעה מפתיעה  לסיפור המלא
התפילין המהודרות הושלכו לאשפה - ונמצאו ברגע האחרון
ביום שישי שעבר, הלך הת' מתי אדרעי למבצע תפילין בשער קניון גדול בתל אביב, יחד עם חבר. על הדוכן היו כמה זוגות תפילין, ומתי הניח תפילין לעוברים ושבים, ועם חלק מהם גם פתח בשיחה בנושאי יהדות.

עבר זמן, ואז ניגשה אישה אליו לבקש ממנו נרות שבת. הוא ניגש לתיקו שהיה בדוכן, להוציא משם זוג נרות. לתדהמתו הבחין כי תיק התפילין המהודרות שלו, נעלמו!

מסתבר, שכשמתי התרחק מעט מהדוכן, מישהו לקח את התפילין מתוך התיק!

מתי לא התמהמה, וניגש במהירות לשומרים בכניסה לקניון. הם הפנו אותו לעלות למוקד של הקניון. שם נאמר לו כי אין מצלמות מעקב ברחבת הכניסה, ולכן הם לא יכולים לעזור.

מספר אביו של מתי, ר' לוי אדרעי: "הילד חזר הביתה ביום שישי, עצוב ועם דמעות בעיניים. התפילין בכתב אדמוה"ז מהודרות ביותר, ורק לפני שבוע התפילין עברו בדיקה אצל סופר יר"ש".

ר' לוי אדרעי, כבר התארגן לקניית זוג תפילין חדשות הבוקר (שני) עבור בנו, כשהוא קיבל ידיעה מפתיעה: "התפילין נמצאו".

לאן באמת התגלגלו התפילין?

"'הומלס' שהסתובב באיזור באותו יום שישי, הבחין בתפילין כשהם בפח האשפה. הוא לקח אותם ומסרם לאישה תופרת במקצועה, שטיפלה בו. האישה מצידה הבינה שמדובר בחפץ בעל ערך רב, וחשבה בתחילה להעניק אותו לאחד מבני משפחתה.

"היתה לה קליינטית שראתה את התפילין, וזיהתה שמדובר במשהו ששיך לחסיד חב"ד בגלל ה-'770' שהיה רקום על הקטיפה. היא שלחה תמונה של התפילין לחב"דניקית שהכירה, וזאת מצידה פרסמה את התמונה באתר אינטרנט.

"אחת השלוחות בראשון לציון, ראתה את התמונה באתר, הכירה את דודה של מתי אדרעי, וכך קיבלו במשפחת אדרעי את הידיעה המשמחת: התפילין נמצאו!".

את השיחה עם הת' מתי אדרעי ערכנו היום (שני) כשהוא בדרך לקחת את התפילין האבודות שלו...

והסיפור עוד לא נגמר:  כשקיבל הת' מתי את התפילין מידי התופרת, ניצל את ההזדמנות - כמו חסיד אמיתי - והעניק לה נרות שבת קודש, לחלק ל'קליינטים'...

"שרשרת מדהימה איך שהתפילין התגלגלו, ונמצאו בהשגחה פרטית כמעט ברגע האחרון. בדיוק בבוקר הלכתי להזמין תפילין חדשות!", מספר אביו, ר' לוי אדרעי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.