מערכת COL | יום ט' אלול ה׳תשע״ה 24.08.2015

קברו של הצדיק מווילעדניק ניצל בנס משריפה: האוהל ניזוק קשות

שריפה פרצה באוהל הצדיק מווילעדניק, ורק תושייתו של נהג אוטובוס שהזעיק את צוותי הכיבוי מנעה אסון כבד יותר. אוהל הצדיק ניזוק קשות, וכעת נערכים לקראת שיפוץ המקום הצדיק מווילעדניק
קברו של הצדיק מווילעדניק ניצל בנס משריפה: האוהל ניזוק קשות
להבות כילו חלק ניכר מאוהל הצדיק רבי ישראל דב מווילעדניק זיע"א בעל השארית ישראל המוכר כ"בעל הידית" ביום שישי האחרון. כשלמקום הגיעו להתפלל למעלה מ-400 מתפללים, ובשל חוסר זהירות של מתפללים שהדליקו נרות יותר ממה שמתקן הנרות מסוגל להכיל.

שומר המקום הממומן על ידי אגודת אהלי צדיקים בראשותו של הרב ישראל מאיר גבאי הי"ו לא יכול היה להיכנס בשל ריבוי המתפללים, אך כשיצאו מהמקום להמשך דרכם גילה אחד מנהגי האוטובוס שהביא את המתפללים כי להבות פורצות ממתחם האוהל, נהג האוטובוס הזעיק מייד צוותי כיבוי אש שכיבו את הלהבות ולמרבה הפלא בדרך נס קבר הצדיק עצמו לא נפגע כלל.

מקובל מהרה"ק בעל השארית ישראל שאמר שמי שיגיע על קברו להתפלל יפעל עבורו טובה מן השמים, וגם אלו שלא יצליחו להגיע על קברו ואך יגעו בידית של האוהל כבר יעשה להם טובה, ואכן בימי הזעם סתמו זידונים את האוהל שעל קברו ומי שהגיע להתפלל לא היה יכול יותר מאשר לגעת בידית ולהתפלל.

בשל השריפה ניזוקה מערכת החשמל לגמרי ויצאה מכלל שימוש, תקרת האוהל שעל הציון נפגעה ונהרסה, ופנים הציון מפויח כולו בעשן וכעת זקוק להקמה, לשיפוץ ולשיקום התשתיות במקום.

זה קרוב לעשרים שנה שאגודת אהלי צדיקים בראשות הרב ישראל מאיר גבאי הי"ו הקים את האוהל מחדש ומתחזקים את המקום באופן קבוע, סמוך לציון קיים מבנה הכנסת אורחים לטובת ולרווחת העולים על הציון, גשר לכוהנים שיוכלו להתפלל על ציונו של קדוש עליון.

כעת נערכים באגודת אהלי צדיקים לשקם את המקום מחדש, להקים את האוהל לשפץ את תשתיות החשמל, לתקן את הנזקים של השריפה, ולהקים במקום גג חדש וכן לשפץ את דלת הכניסה והידית של אוהל הצדיק בעל השארית ישראל, יו"ר אהלי צדיקים הרב גבאי אומר כי מי שיקח על עצמו להשתתף בשיפוץ המקום ובתיקון הדלת והידית של האוהל, בוודאי הצדיק יפעל עבורו בשמים ביותר בכל העניינים בגשמיות וברוחניות, הצדיק שכה שאף שיעלו להתפלל על קברו ולגעת בידית כדי שיוכל לפעול טובה עבורם בוודאי יהיה מליץ יושר ויפעל למסייעים להקים את האוהל בגשמיות וברוחניות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.