מערכת COL | יום ח' אלול ה׳תשע״ה 23.08.2015

השלוחים התערבו והעציר החף-מפשע שוחרר מהכלא הגרמני

פרסום ראשון ב-COL: ר' שניאור מיכאלשוילי, פקיד בבנק המזרחי בבני ברק, נתקל בעבודתו במקרה יוצא דופן: הוא התבקש לבצע העברה של 500 דולר לחשבון בנק בגרמניה ● לאיפה יועד הכסף, ואיך התגלגל הסיפור? לסיפור המלא
השלוחים התערבו והעציר החף-מפשע שוחרר מהכלא הגרמני
אילוסטרציה
משה בן חיים

לר' שניאור מיכאלשווילי, חסיד חב"ד שעובד כפקיד בבנק מזרחי בבני ברק, ניגשה גברת בשבוע שעבר. היא היתה מבולבלת ונרגשת, וביקשה משהו קצת יוצא דופן: להעביר לכתובת של בית כלא בגרמניה, סכום של 500 דולר. ר' שניאור התפלא לפשר הבקשה המוזרה, והתעניין במה מדובר.

"אתה חב"דניק, אמרה האישה, בטח אתה תעזור לי". היא סיפרה בקול עצוב שבנה יקירה נעצר בגרמניה, והקשר היחיד שלה עימו הוא שורת הכתובת שקיבלה להעברת דואר מהקונסוליה הישראלית בגרמניה. היא לא ידעה איפה ולמה נעצר.

"אני לא אוכלת ולא ישנה כמעט שבוע", סיפרה. היא לא ידעה לדבר בשפה זרה, וביקשה גם עזרה ביצירת קשר עם הקונסוליה לקבלת פרטים.

ר' שניאור לא התמהמה, והתקשר לקונסוליה הישראלית לפי הפרטים שקיבל. שם הוא קיבל יותר פרטים: מסתבר, שבנה של האישה חצה את הגבול משוויץ לגרמניה, ובדרך לקח 'טרמפיסט' שהחזיק כסף לא חוקי. בגבול, נעצרו שניהם והושמו במעצר. לא הועילו הטענות של הבחור מיודעינו, שהוא לא קשור ל'טרמפיסט', ושהוא רק לקח אותו טרמפ.

הקונסוליה, קיבלה הודעה על מעצרו של הבחור הישראלי, ויצרה קשר עם ההורים עם הודעה לשלוח לו כסף לכתובת הכלא בו היה עצור, בפריבורג גרמניה.

ר' שניאור השיג מחברים את הטלפונים של שלוחי חב"ד בגרמניה, הרב טייכטל השליח בברלין והרב סגל, שליח בדרום גרמניה.

הרב טייכטל והרב סגל יצרו קשר עם שליח בפריבורג, הרב יעקב גיטלר, ויחד החלו לטפל בנושא.

***

היום בבוקר, (ראשון) הגיעה האשה לר' שניאור מיכאלשווילי, וסיפרה בהתרגשות כי התקשרו אליה הבוקר מהקונסוליה והודיעו לה שבנה השתחרר. "הם אמרו שהשליחים הפעילו את קשריהם, וכל הזמן ביקשו לבדוק האם הבחור הישראלי לא אוכל טרף, וגם ביקשו להפגש עימו", סיפרה האישה. "הלחץ עזר, לא היו ראיות להשאיר אותו במעצר, והוא שוחרר. אני מודה לחב"ד שזירזו את השחרור של הבן שלי" הודתה בהתרגשות.

האישה הוסיפה וסיפרה עוד, שהרבי הריי"ץ מימן את העלייה ממרוקו למשפחתו של בעלה. (לא ידוע המקור לכך, האם הסיפור ארע ע"י הרבי הריי"צ עצמו או ע"י שליח וכו' - הערת הכותב) "אנחנו זוכרים ומוקירים את זה, ומודים לחב"ד".

"אין על חב"ד. חב"ד איפה שנמצאים שם הם פועלים. השליחות שלך היא כאן, בבנק", אמרה לפקיד הנרגש, ר' שניאור מיכאלשוילי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.