מערכת COL | יום ח' אלול ה׳תשע״ה 23.08.2015

דרעי: "לא נעבור לסדר היום על חילולי השבת"

פינוי גשר 'מעריב' בתל אביב נעשה תחת חילולי שבת מחפירים, כאשר במהלך השבת פונו הריסות הגשר, וזאת למרות הסיכום כי הפינוי לא ייערך ביום השבת כדי למנוע חילול שבת שאינו הכרחי, אולם מתברר כי הסיכום הופר ונערכו עבודות פינוי במקום במהלך השבת אריה דרעי
דרעי:
פינוי גשר מעריב בתל אביב נעשה תחת חילולי שבת מחפירים, כאשר במהלך השבת פונו הריסות הגשר, וזאת למרות הסיכום כי הפינוי לא ייערך ביום השבת כדי למנוע חילול שבת שאינו הכרחי, אולם מתברר כי הסיכום הופר ונערכו עבודות פינוי במקום במהלך השבת.

בעקבות חילולי השבת שבוצעו באזור גשר 'מעריב', שיגר שר הכלכלה הרב אריה דרעי מכתב נזעם לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל בו הוא קובל על ביצוע עבודות הפינוי במהלך השבת.

"ברצוני להתריע בפניכם על חילול שבת חמור שארע במהלך השבת בעת פינוי הריסות גשר מעריב. לא היתה שום סיבה שחברת 'דניה סיבוס' המועסקת על ידי החברה הממשלתית נת"ע, תעסיק עובדים במהלך השבת לפינוי ההריסות. עוד ביום חמישי בלילה, לפני תחילת העבודות, דרשתי בשיחת טלפון ממנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, כי העבודות יסתיימו עד כניסת השבת אולם לצערי הרב העבודות נמשכו במהלך השבת".

לדבריו, אין מדובר ב'פיקוח נפש'. "העבודות שהתבצעו אינן בגדר פיקוח נפש ולא היה קורה מאום אם היו נדחות לצאת השבת. יתירה מכך, פיצוץ הגשר יכול היה להתבצע ביום ראשון או יומיים לפני יום השבת ואז לא היה נגרם חילול שבת המוני, כפי שארע.

"איזה פיקוח נפש יש פה? הרי המקום יהיה סגור עכשיו חודשים רבים. מה בוער לפנות את הכל עד מחר?" תוהים העסקנים ומזכירים כי במשך שבועיים דחתה החברה את הפיצוץ המתוכנן. "יכלו לדחות בעוד כמה ימים אם היה חשוב להם לשמור על קדושת השבת".

יצוין כי ביום שישי אמר הרב הראשי של תל אביב, הגרי"מ לאו: "אין שום פיקוח נפש בפינוי הריסות של הגשר, כי האזור סגור בכל מקרה ומדובר בענין כספי. לכן אין הצדקה להעסיק בשבת את הכלים של הפינוי".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.