מערכת COL | יום ח' אלול ה׳תשע״ה 23.08.2015

דיווח בפולין: אותרה 'רכבת האוצרות' של הנאצים

האם אכן אין זו אגדה? שני אנשים, פולני וגרמני, הטוענים כי איתרו את 'רכבת האוצרות' של הנאצים שנעלמה בסוף מלחמת העולם השניה, פנו דרך משרד עורכי דין אל הרשות המקומית במחוז ואובז'יך בפולין. השניים אומרים כי הם מוכנים להצביע על מיקומה של הרכבת תמורת עשרה אחוזים מערך האוצרות שיימצאו בה  רכבת האוצרות
דיווח בפולין: אותרה 'רכבת האוצרות' של הנאצים
צילום: HANS-PETER SCHOLZ/WIKIMEDIA COMMONS
האם אכן אין זו אגדה? שני אנשים, פולני וגרמני, הטוענים כי איתרו את 'רכבת האוצרות' של הנאצים שנעלמה בסוף מלחמת העולם השניה, פנו דרך משרד עורכי דין אל הרשות המקומית במחוז ואובז'יך בפולין. השניים אומרים כי הם מוכנים להצביע על מיקומה של הרכבת תמורת עשרה אחוזים מערך האוצרות שיימצאו בה.

הרכבת שבה מדובר היא סיפור מסתורין המוכר לחוקרי התקופה: מדובר ברכבת באורך 145 מטרים שהיתה שייכת לצבא הגרמני. בתש"ה, כשהצבא האדום התקרב לעיר וורוצלאב (אז ברסלאו), הרכבת, עמוסה באבני חן ודברי ערך אחרים שנבזזו על ידי הצבא, נסעה לעבר גרמניה.

לפי הפולקלור המקומי, הרכבת נכנסה בשלב מסוים למנהרה באזור ההררי של שלזיה תחתית, ומעולם לא יצאה ממנה. מאוחר יותר נחסמה המנהרה הזו, ומיקומה נשכח.

לדברי חלק מהחוקרים מדובר באגדה שלא הוכחה מעולם, ולא תועדה בשום מסמך גרמני, שכידוע הקפידו לתאר כל פעולה שעשו. האגדה שבתה את לב המקומיים ולא מעט אנשים חיפשו את הרכבת ואוצרותיה – ללא הצלחה.

בעקבות הפניה לרשות המקומית בואובז'יך, כוחות של צבא, משטרה וכבאים מתכוונים לשתף פעולה בחפירות שיאפשרו – אולי – לחשוף את הרכבת ותכולתה.

"הצבא, המשטרה ושאר כוחות הבטחון והמשפט, ינהלו את החפירות והגילוי מעתה", אמרה מ' טוקרסקה, דוברת עיריית ולבז'יך. "האזור מעולם לא נחפר בעבר ואנחנו לא יודעים מה אנחנו עלולים למצוא".

ברשויות העירוניות מודים כי עדיין אין בידיהם פרטים מדויקים על מיקומה של הרכבת, והם דורשים מציידי האוצרות לאפשר להם לנהל את חשיפת הרכבת מחשש למוקשים הפזורים סביבה.

יצוין כי אם תימצא רכבת האוצרות, היא לא תהיה הראשונה מסוגה. הנאצים נהגו לשלוח רכבות טעונות דברי ערך לברלין בתקופה בה החלו כוחות בנות הברית להתקדם לכיוון גרמניה. במקרה של 'רכבת הזהב' הידועה, הנאצים שלחו 24 קרונות מבודפסט לגרמניה, טעונים בזהב, כסף, ופריטי אמנות שנבזזו מיהודים הונגריים ושוויים הוערך ב־ 200 מיליון דולר. הרכבת הזו לא הצליחה להגיע ליעדה – היא נעצרה על ידי חיילים אמריקאים, ומאוחר יותר התגלה בחקירה כי החיילים נטלו חלק מהשלל לעצמם.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.